20 sep. 2010

Damm i höstrusk



Min allra finaste damm :))



Och min "vaktgroda" ;-)



Ha en bra kväll!

19 sep. 2010

Söndag och dax för röstning!

Så var det gjort. Nu har jag dragit mitt strå till stacken och varit iväg och röstat :). Nu blir det lite valvaka med chips och läsk ikväll ;-P

Tänkte att jag skulle visa upp ett beställningskort som jag gjort. Det finns inget namn på detta kortet så därför känner jag att jag kan visa det.
Gjorde det av spillpapper från My Minds Eye och Inkido. Använde en brun cs till kortgrunden och vit cs som fotomatta.



Grattisstämpeln är Creamaria design inhandlad hos Skapa Hobby.
Klippte sönder en gammal spetsgardin och "knögglade" ihop och klistrade sedan på lite rosenknoppar och en ros med tyll.
Siffrorna är clearstamps och allt stämplat har jag embossat med Inkidos vita ep.



Nu önskar jag er en jättehärlig Söndagkväll och Ni som inte röstat.....iväg med er! ;-)

18 sep. 2010

Nr tre av fyra....

I love fjärilar :)) Så mycket att jag tom tatuerat in en på min arm :))
Här kommer ett kort i fjärilstema:



Pappren är från 7 gypsies och stämpeln med fjärilsdamen är från Crafty Inviduals.
Texten har jag ingen aning om så vet ni får ni gärna skriva det i kommentarsfältet.
Jag stämplade med distress ink Aged mahogany, som för övrigt är en favoritfärg :).
Stansade ut fjärilarna med spellbinder och sen satte jag dit en vacker kopparfärgad fjäril på den. Lite ( nåja kanske lite för mycket ;-)) pearlmaker och några rosor fick bli dekorationer.



Nu har man en helt ny dag framför sej och har fått beställningsjobb som jag måste ta tag i idag....men förståss......det får bli efter melodikrysset ;-))
Ha en toppendag!

16 sep. 2010

Två av fyra....

Har ju under min tid som sjukskriven som sagt mottagit flera kort av raraste Miapuh med lite gott och blandat i :)
Ville ju så gärna visa min tacksamhet så jag tog helt enkelt och knåpade ihop ett litet tack-kort. Vet att hon har fått det nu så då kan jag ju visa upp det.
Miapuh är en vääääldigt rååååååsa person så så fick det också bli...ja kortet alltså:



Använde mej av clearstamps från Inkadinkado och stämplade fén med Kaleidacolour Berryblaze. Tackstämpeln är från Reprint.
Förstärkte även klänningen på fén med en vanlig svart penna. Ritade dit några extra dustprickar med samma penna.



Bårdstansen är Martha Stewart.
De stjärnorna som "vart över" klistrade jag fast ovanför det stansade hjärtat (som förövrigt Miapuh skickade till mej). I mellanrummen mellan stjärnorna strödde jag ut Scrapbookingshimmer Grapesicle för att dölja limmet.



Charms, rosor och spets är också från den "kungliga hovleverantören" Miapuh. Sist men inte minst lite svart pearlmaker som jag natuuuurligtvis kladdade med :((.
Inget att göra åt det. Shit happens.

Allt från mej idag.

15 sep. 2010

Wohooooo!! Nya naglar :)

Igår var jag till Olivera och hon fixade mina naglar. Jag hade ju lyckats kasta in ena handen i duschkabinen så det var flera naglar som "hade fått sätta livet till" men nu är de fina igen :)
Valde "höstglitter" denna gång.



Olivera jobbar med gelé och det sitter mycket bättre på mej än akrylen.
Hon har fått hem så otroligt mycket dekorationer att det är skitsvårt att välja vad man ska ha :(
Nästa gång får det bli något blått tror jag.
Hoppas ni får en riktigt bra dag i höstrusket som har intagit Stockholm

14 sep. 2010

Ett av fyra

Så har jag skapat lite kort igen som jag dessutom hunnit fota och då tänkte förära er med här :)
Pappret är från My Mind´s Eye och stämpeln är Creamaria design och inköpt på Skapa Hobby i Stockholm. Den är stämplade med Distress faded jeans och som skugga använde jag watermark.
Lite chalkade kanter och pearlmaker har jag använt. Rosorna är från Inkido och den gulliga berlocken är från Miapuh samt det utstansade hjärtat(tack igen).


På rosorna samt delar av spetsbandet lade jag stickleslim i kopparfärg.



Ja det var ett av korten jag skapat denna vecka. Håll utkik efter mer ;-)

13 sep. 2010

Long time no see ;-)

Oj oj oj va länge sen det var som jag bloggade!! Har ju fastnat i facebookträsket men det är rätt kul det med.
Jag har gjort kort.....beställningskort men inte tagit kort och lagt ut dom här.
Nu har jag gjort lite andra kort och de kommer jag ladda upp i bloggen så småningom.
Jag är så fantastiskt glad att ni återkommer till min sida varje dag för att se om det "Hänt något". Ska försöka bättra mej.
Här har det hänt en del på sista.
Jag har varit in och opererat mej och är därför sjukskriven nu :(
Har fått massa fina blommor och kort *skutt*
Här är ett par som rara Miapuh har skickat till mej för att muntra upp mej :)
Tack sötaste Miapuh!!

26 apr. 2010

Jag ligger i hårdträning!


Behöver jag säga mer?

16 apr. 2010

Flower Power!

Senaste utmaningen på kortinspiration var att göra ett kort på temat flower power.
Målade först upp en bild i mitt huvud på ett 70-talskort med mycket orange, brunt, blått och så och så vart det ju.......inte.....
Istället använde jag mej av Inkidos mönstrade papper med rosor på, romantiska färger och lite guld.
Precis tvärt emot ett 70-talstema.
Så kan det gå!




Jag har använt mig av Inkidos mönstrade papper och sedan spillbitar som jag stansat ut blommorna med. Grattisstämpeln är också från Inkido och jag har embossat den med Panduros embossingpulver gold. Jag lade lite glitterlim på rosorna (som även de är Inkidos) och de utstansade swirlsen som är från BossKut. Lade sist på lite PearlMaker på en del av blombladen

Trevlig helg!

1 apr. 2010

Glad påsk!



Vill önska Er alla en riktigt GLAD PÅSK
och tacka för att Ni inte ger upp..... ;)
Ni återkommer troget trots att jag har varit dålig på att uppdatera på
ett tag nu.....
Om jag kunde så skulle jag ge Er alla ett sånt här påskägg men då skulle jag
få göra väldigt många...*hihi*..och har inte riktigt tid med det.
Nu ska jag bara njuta av påskledigheten och faktiskt så har solen börjat titta fram
här nu. Det kan ju bara betyda att det blir en bra påskhelg!

Kram till Er alla!



Här har jag klätt ett påskägg med en servett (decoupage alltså). På den så limmade jag fast lite silkesfibrer för att få ett skimmer och glitter på ägget.
Målade lite grungeboard i form av gångjärn, lås och nyckel med svart pärlemofärg. Lade sedan på glitterlim på gångjärnen och krackeleringslack på låset och nyckeln.



Jag limmade fast spets runt kanten av ägget och sedan stansade jag ut lite swirls i grönt. På med ett gäng blommor, pärlfloss och band och sedan ansåg jag ägget klart =))




Free background from VintageMadeForYou