1 apr. 2010

Glad påsk!



Vill önska Er alla en riktigt GLAD PÅSK
och tacka för att Ni inte ger upp..... ;)
Ni återkommer troget trots att jag har varit dålig på att uppdatera på
ett tag nu.....
Om jag kunde så skulle jag ge Er alla ett sånt här påskägg men då skulle jag
få göra väldigt många...*hihi*..och har inte riktigt tid med det.
Nu ska jag bara njuta av påskledigheten och faktiskt så har solen börjat titta fram
här nu. Det kan ju bara betyda att det blir en bra påskhelg!

Kram till Er alla!



Här har jag klätt ett påskägg med en servett (decoupage alltså). På den så limmade jag fast lite silkesfibrer för att få ett skimmer och glitter på ägget.
Målade lite grungeboard i form av gångjärn, lås och nyckel med svart pärlemofärg. Lade sedan på glitterlim på gångjärnen och krackeleringslack på låset och nyckeln.



Jag limmade fast spets runt kanten av ägget och sedan stansade jag ut lite swirls i grönt. På med ett gäng blommor, pärlfloss och band och sedan ansåg jag ägget klart =))




6 kommentarer:

Sollan sa...

Underbart påskägg, Sussi.
Glad Psåk på dig också. Kram!

Katarina sa...

Jättefint påskägg. Ha nu en riktig skön och glad påsk. Många kramar Katarina

Anonym sa...

En sån där skulle man ha....
Himmla fint....

chruss sa...

Stor kram tillbaka!
Chruss

Guro sa...

Herlig egg du har laget her. Nydelige farger :-D
Så masse flotte detaljer du har pyntet med.
Ha en fin uke :-D
Klem Guro

Gunvor sa...

Så vackert dekorerat!
Kram, Gunvor

Free background from VintageMadeForYou