Visar inlägg med etikett Sibirisk katt. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Sibirisk katt. Visa alla inlägg

31 juli 2013

Hår i öronen

Det kommer med åldern....
Har jag hört....

21 maj 2013

Nästa utställning bokad

Söndagen den 9:e juni smäller det.
Fias första alldeles egna utställning.
Nu gäller det att lyckas kamma henne magen inför den .
Wish me luck :-)

16 maj 2013

Snyggfia

Kammade hem ex1 både lördag och söndag samt BIV båda dagarna och supernära att komma till panelen :-/
Hon som bara skulle med som sällskapskatt :-O

Får nog tänka om lite.......

13 jan. 2013

snö

Fia är ute i snön.
Vi har ju inte satt något tak över kattgården ännu och hon är jättesugen på att hoppa från räcket på förstukvisten till balkarna som ska hålla taket.
Det är ett nätt litet hopp på ett par meter men baske mej vet om hon inte kommer att greja det en dag.
Som tur är så kom det lite mer snö att leka med så hon håller sej på marken.
Varje steg hon tar får ju snön att sprätta till så man kan säga att hon leker med varje steg hon tar :-)
Gullfia

När man har varit ute en stund så är man kalla och frussen och då är det skönt att klämma ner sej hos storasyrran lite. Oavsett hur litet eller stort hon ligger:


Önskar alla en bra dag!


23 dec. 2012

dekorerade naglar

Det vart det inte i år till jul.....

Gjorde dom helt röda i år :-)

Använde något som kallas shellack.

Ett supersnyggt rött glitter är det i. Gör sig inte riktigt på bild tyvärr.

Nu är klapparna inslagna.
Fick lite hjälp med det........ :-/


Nu är det bara Janssons frestelse kvar att göra sen är det uppesittarkväll med bingolotto.

Kram på Er!


17 dec. 2012

Finaste

Med risk för att bli tjatig.......
men jag HAR dom finaste Sibbarna i världen :-)

Fiara....


Och Vilda.....


Visst visst visst??


16 dec. 2012

Ibland är det jobbigt.....

Ibland är det jobbigt att vara "storasyster".
Då vill man liksom bara vara för sej själv en stund...



Man får ta alla tillfällen som bjuds att bädda ner sej och försöka sova en stund.
Min lilla Vilda som plötsligt har blivit en Milda om man jämför med den här lilla VildFian :-/
Men jösses så go hon är! :-)


13 dec. 2012

Saknad

Det känns skönt att komma hem och veta att man varit saknad :-)

Borta bra men hemma bäst


Önskar er alla en riktigt bra torsdagkväll.
Själv ska jag burra ner mej i soffan och bara mysa...
med min familj :-)

Kram


9 dec. 2012

När man klär granen....

Vi har som tradition att klä granen på lucia.
I år kommer jag inte att hinna klä den på lucia så "vi" hjälptes åt idag.
Allihopa.....

Fia testade så att grenarna höll att gå på inne i granen.
Vilda testade julkulorna så att det är bra rull i dom.
Tillsammans testade de glittret och hur långt man kan bära det i munnen.

När vi var klara var missarna helt slut efter allt testande.......


Och inte nog med att granen är klädd......
Vi tänder ju det andra ljuset idag också =)


Önskar Er alla en riktigt fin andra advent

Kram



4 dec. 2012

Det är jobbigt..

Det är jobbigt att flytta.
Nya människor
Nya ljud
Nya dofter
och värst av allt.....
andra katter :-0

Men efter att ha lekt som tusan och ätit och varit på lådan (duktiga lilla minipinglan) så blir det en powernap vid elemenetet i hängmattan.

Jag ska också bli katt tror jag.....



3 dec. 2012

Nu så!!! :-)

Nu e min bebis hemma :-)

Hon utforskar allt.
Vilda tycker att hon är störande.....
Men det ger sej med tiden. Hon har ju fått konkurrens helt plötsligt.
Klart hon måste försvara sina människor :-)

A just det....hon sitter inne i "huset" om ni inte ser henne. Min bebis ! :-)

25 nov. 2012

Smällkaramell...

Söt som socker....

Hon bryr sej inte om ifall matte har varit ute på krogen en kväll.
Hon tycker att man går upp samma tid iallafall.

Matten håller inte helt med om det faktiskt....

Som straff fick hon vara modell för julkorten...

Min lilla smällkaramell ♥

22 nov. 2012

LillFia...

Nu är det inte många dagar kvar tills jag får hem henne ♥

På tisdag =)

wohoooooooo


Vid 11 veckors ålder så väger den lilla Fialottan 1283 g.

Det går uppåt =)

18 nov. 2012

Birkas kattutställning 18 nov

Idag var det premiär för oss.
Vi har varit på vår första utställning.

Vilda tyckte förståss inte att det var lika kul som jag.
Hon fann sig i det men när hon skulle visa upp sig för domaren så ville hon inte sträcka ut sig och visa varken svans eller kropp.
Vi fick iallafall Ex2 =)


Domaren hette Raymond. Pratade med publiken om katten. Det var jättenyttigt att både se och höra vad han gjorde och vad han sa.


Det var Fredde som bar fram henne och assistenten visade hur han skulle hålla.
Jag tog foton =)

Efteråt så var hon helt slut!
Sov som en stock.


En erfarenhet rikare är vi iallafall.
Nu får vi se om vi anmäler oss till någon fler utställning.
Först ska jag få hem min lilla Fiara.
Drygt en vecka kvar och jag längtar som tusan!

17 nov. 2012

Bada katt....

Att bada katt är rätt kul.
Iallafall om katten tycker om att bada.
När vi badar Vilda så är det alltid någon med av oss.
Det bästa är att man sitter i duschkabinen med henne.
Annars kan det hända att hon tycker att hon är klar innan vi tycker det ;-)

Hon hoppar självmant in i kabinen när det är dax.


Man måste ha en handduk i botten annars blir det lite som Bambi på hal is där inne...

Och glöm inte att man behöver vara avklädd själv om man ska bada en katt.
Man blir rätt blöt annars :-)


Sen är det bara att kamma och föna.
Vill man inte bada katten så finns det jättebra torrschampo att köpa.


Pudra, gnugga, borsta, klart!

Lycka till!

11 nov. 2012

Fiara 9,5 vecka

Så här snygg är man när man är 9,5 vecka och heter Fiara =)
Den här lilla Fialottan har ett helt annat utseende än Vilda.


På bilden nedan är Vilda lika gammal.


Man kan inte, vid första anblicken, att de har samma pappa:
IC (n)Sjakkmatt´s Bowser:

(bilden lånad från Klockarbackens hemsida
) Klicka på namnet så länkas du dit.
Men de verkar ha lika härligt temperament båda två.

Coolt =)

Idag var vi till Uppsala och hälsade på Fiara en liten stund. Det är mysigt att se hur hon växer och tack snälla Eva för att vi fick komma.

Den 27:e är det dax att hämta hem henne. Jojje har tagit "pappaledigt" ons och tors och Thompa får ta "storebrorsaledigt" på fredagen.

Sen får vi hoppas att de är så mycket kompisar att de klarar sig själva hemma, mina små flickor <3

9 nov. 2012

Burskynket till utställningsburen

Nu är det nästan klart.
Håller på att sy en "toalettdöljare" också.

Puff tar jag en köpt om jag inte hinner sy någon.

Så här vart det.
Jag är nöjd.

Sen kanske det är "lite för mycket". Ingen aning.
Men Vilda gillar det iallafall.
Och jag tror nog lilla Fiara också kommer tycka om det.
Om inte så syr jag ett nytt till hennes utställning :-)
Såklart <3


8 nov. 2012

Burskynke

Nästa helg ska Vilda och jag på kattutställning.
Det är Birka Kattklubb som anordnar en utställning i Sollentuna.
Det är vår alldeles första utställning så håll tummarna för min prinsessa <3 Man måste ha ett burskynke på utställningen så katten har något litet att gömma sej i. Tänkte att det kan väl inte vara så svårt att sy........ Det är det vi håller på att sy nu......

Först mätte "vi".......

Sen sydde "vi".....


Sen skulle "vi" leta efter kantband.......


Nu ska "jag" leta efter alla trådrullar som "vi" har lekt med på golvet...
och det är inte bara en kan jag säga.

En av oss vart trött efter syandet:


Jag vart också trött men tog inge foto på mina fötter...... ;)


Kanske att ni får se resultatet ikväll. OM det är klart.

Nu är jag så trött på den här influensan, infektionen jag har så jag blir galen!
Vill bli frisk! Fort!

Kram







6 nov. 2012

Troll......

Det blir inte alltid riktigt som man tänkt sig....
Eller så finns det en mening med allt?
Ni har ju inte undgått att jag har skaffat katt, "gud förbjude"! ;-)
Det är en tjej. En Vild tjej....

Jag har lyckats övertala Kronblom att jag ska få ha två katter. Jag ville ha två flickor (hade ju det förut) men då ville familjen ha en pojk-katt också. Jag fick ge mej! Gaahhh fast det satt långt inne.
Vi tingade en katt (som ni sett kort på) som efter ett par "resor" visade sig vara en liten flicka trots allt. Den hette Fluffy/fluffie (heter nu Luna och du kan se henne här)
Eftersom vi ville ha en pojke så hjälpte den uppfödaren till med att hitta en annan misse nämligen lilla Fedya. Fedya och Vilda har samma pappa.
Efter veterinärbesiktningen igår så visade det dej att Fedya (min prins) är en liten flicka ♥ ...........................
Men hajja!!
Det går troll i det här och jag får som jag ville hela tiden. Två små söta flickmissar :-) ♥
Tittar man på fotona så ser man faktiskt att det är en prinsessa. Bara ett litet krux nu......flickor passar nämligen inte att heta Walle :-/


Bara börja fundera över namn igen.....Trulsa, Trullan, Freya, Tjejen :-P
Nu vart det jobbigt.
Kram

4 nov. 2012

namnförslag

Nu är det i stort sett bara 3 veckor kvar tills vi får hem vår lilla Prins Valiant, vår snusmumrik, vår trulle, vår hagbard handfaste, vår lilla krigare etc etc... :-S

Alla har sina namnförslag.
De vi enats om är:
Truls som är skandinaviskt och betyder Tors gisslan eller Tors pil.
Walle (som bla är en förkortning av Waldemar) är fornnordiskt och betyder bla världens herre.

Vilda är ett gammalt namn som var väldigt vanligt på vikingatiden och härstammar troligen från Norges Alvilde som betyder Alv och Strid.

Jag kommer ha två stycken små krigare här hemma!
De sötaste som någonsin gått på 4 tassar :-)


Free background from VintageMadeForYou