Visar inlägg med etikett Jul. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Jul. Visa alla inlägg

17 nov. 2013

Årets första hyacinter

Var en sväng till Ikea igår och köpte bl.a. årets första hyacinter. 
Det var inte alls det jag skulle ha men fick lite julkänsla när jag gick vid jultorget där.
Pysslade ihop två små "krukor" av konservburkar.
Vart faktiskt nöjd :) 

1 jan. 2013

Gott nytt år


Vi firade med goda vänner hemma hos oss.
Helt fantastiskt avslut på 2012.

Önskar Er alla ett bra 2013..
Var rädda om varandra.

Kram


23 dec. 2012

dekorerade naglar

Det vart det inte i år till jul.....

Gjorde dom helt röda i år :-)

Använde något som kallas shellack.

Ett supersnyggt rött glitter är det i. Gör sig inte riktigt på bild tyvärr.

Nu är klapparna inslagna.
Fick lite hjälp med det........ :-/


Nu är det bara Janssons frestelse kvar att göra sen är det uppesittarkväll med bingolotto.

Kram på Er!


17 dec. 2012

Holy night

Darin......
Jag säger bara Darin......

9 dec. 2012

När man klär granen....

Vi har som tradition att klä granen på lucia.
I år kommer jag inte att hinna klä den på lucia så "vi" hjälptes åt idag.
Allihopa.....

Fia testade så att grenarna höll att gå på inne i granen.
Vilda testade julkulorna så att det är bra rull i dom.
Tillsammans testade de glittret och hur långt man kan bära det i munnen.

När vi var klara var missarna helt slut efter allt testande.......


Och inte nog med att granen är klädd......
Vi tänder ju det andra ljuset idag också =)


Önskar Er alla en riktigt fin andra advent

Kram



4 dec. 2012

Det är jobbigt..

Det är jobbigt att flytta.
Nya människor
Nya ljud
Nya dofter
och värst av allt.....
andra katter :-0

Men efter att ha lekt som tusan och ätit och varit på lådan (duktiga lilla minipinglan) så blir det en powernap vid elemenetet i hängmattan.

Jag ska också bli katt tror jag.....



2 dec. 2012

Lördagen ! Vilken dag!

Igår hade jag verkligen en heldag :-)

Först åkte jag och hämtade några av tjejerna. Sen bar det iväg...
Första stoppet vart Taxinge slott. Så mysigt.
De hade flyttat cafeet två trappor upp pga julbordsdukning men det gjorde ingenting.
Jättemajsigt där uppe också.
Sen drog färden vidare ner till Hedlandet.
Efter en stunds shopping så packade vi in oss i bilen igen och åkte upp till Mångfaldens hus i Nykvarn.
Handlade en del julklappar men hittade också många fina ljus :-)

De här handlade jag på Mångfalden. De brinner 123 timmar resp 147 timmar om jag inte minns fel.

Där hittade jag också ett par jättesöta kammarstakar:


Och ja.....även på Hedlandet hittade jag ljus och ljusstakar ;-)


Efter den dagen var klockan 16.30 och det var bara att laga till en god middag och mysa med familjen.
Kycklingfilé och potatisgratäng fick det bli.

Klockan sex kom det folk hem på en liten fördrink och vid åtta så begav vi oss upp till Segersjö folkets hus på partaj.
Dans heeeeela kvällen och natten =)
Idag har jag så otroligt ont i fötterna men så går det när man sätter på sig högklackat ;)
Jag får helt enkelt skylla mej själv.

Idag är det dax att ta tag i det sista gällande julpyntningen.
Det får bli en lugn hemmadag idag :-)

Kram

1 dec. 2012

Årets julkalender

Den kommer bli bra.
Det känner jag på mej


28 nov. 2012

Jularrangemang.....




Ja det var det ovanför som jag gjorde igår på pysselkvällen.

Jag har faktiskt några av världens bästa vänner och jag är väldigt glad att jag har dom i mitt liv ! !

Även dom som bara pysslar ihop julgranar för ett enda år ;-)

Kram ! !


27 nov. 2012

Provar nya designen


Eftersom det inte är länge kvar till 1:a advent så tänkte jag att jag måste julpynta bloggen som jag brukar.
Ett nytt tema varje år till jul.
Nu ska jag också försöka få snön att dala fint också......
Lättare sagt än gjort :-/

26 nov. 2012

Julpynt

Jag har tjuvstartat julpyntandet.
Två djupröda fina tassels uppsatta =)


Såååå fina. Tänk bara sen med ett par djupröda (på gränsen till vinröda) ljus till. I can´t wait!

25 nov. 2012

Smällkaramell...

Söt som socker....

Hon bryr sej inte om ifall matte har varit ute på krogen en kväll.
Hon tycker att man går upp samma tid iallafall.

Matten håller inte helt med om det faktiskt....

Som straff fick hon vara modell för julkorten...

Min lilla smällkaramell ♥

13 nov. 2012

Lusselelle

JUL-LÄNGTAN

ja det är sant :-)

Jag längtar efter jul så det inte är klokt.
Snön, lussebullar, glögg, pepparkakor med ädelost, MYS

vet ni vad jag gjorde i söndags?
Jag köpte julgran:


Har ju länge suktat efter SIA-gårdens granar men de är ju så j***a dyra :-/
Hittade en precis lika fin på RUSTA.

799:- men jag tänkte så här:
* den har fyra fötter, dvs den står stadigare för två små kattdamer som kommer vilja klättra i den :-)
Då kan det vara värt det än att jag ska behöva ta upp och klä om en ikullvält gran varje dag.

Jag köpte också en ny julgransbelysning.
Såååå smart:


Det är som en ring högst upp som man bara trär på toppen. Slingorna hänger rakt ner. Så smidigt istället för att hålla på att slingra belysningen runt granen.

199:- var det värt för det tyckte jag allt :-)
Eventuellt så köper jag en till. Jag gillar ju lampor så det kanske blir lite lite med 6 slingor bara. Det visar sej när jag klätt granen.

Sen kunde jag inte motstå igår......
Jag köpte:


och:


Två veckor kvar till första advent. Men man måste väl ändå provbaka så att man ser att det blir gott fikabröd?
Öva so to speak.......

Det borde man få göra en vecka innan första advent.
Ja det får man. Det bestämde jag precis.

Julmusiken däremot..... och hyacinterna och amaryllisen....DOM får vänta tills första advent.
Tror jag... ;-)

Kram


Free background from VintageMadeForYou