13 nov. 2012

Lusselelle

JUL-LÄNGTAN

ja det är sant :-)

Jag längtar efter jul så det inte är klokt.
Snön, lussebullar, glögg, pepparkakor med ädelost, MYS

vet ni vad jag gjorde i söndags?
Jag köpte julgran:


Har ju länge suktat efter SIA-gårdens granar men de är ju så j***a dyra :-/
Hittade en precis lika fin på RUSTA.

799:- men jag tänkte så här:
* den har fyra fötter, dvs den står stadigare för två små kattdamer som kommer vilja klättra i den :-)
Då kan det vara värt det än att jag ska behöva ta upp och klä om en ikullvält gran varje dag.

Jag köpte också en ny julgransbelysning.
Såååå smart:


Det är som en ring högst upp som man bara trär på toppen. Slingorna hänger rakt ner. Så smidigt istället för att hålla på att slingra belysningen runt granen.

199:- var det värt för det tyckte jag allt :-)
Eventuellt så köper jag en till. Jag gillar ju lampor så det kanske blir lite lite med 6 slingor bara. Det visar sej när jag klätt granen.

Sen kunde jag inte motstå igår......
Jag köpte:


och:


Två veckor kvar till första advent. Men man måste väl ändå provbaka så att man ser att det blir gott fikabröd?
Öva so to speak.......

Det borde man få göra en vecka innan första advent.
Ja det får man. Det bestämde jag precis.

Julmusiken däremot..... och hyacinterna och amaryllisen....DOM får vänta tills första advent.
Tror jag... ;-)

Kram


Inga kommentarer:

Free background from VintageMadeForYou