Visar inlägg med etikett Virkat och stickat. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Virkat och stickat. Visa alla inlägg

5 juli 2012

Virkabstinens

Ja det må tyckas att det är tantvarning på den men fasiken!!
Jag vart så himla virksugen.

Denna gång får det bli denna:


Mönstret hittar du på Garnstudio

Klara färdiga gå :-)

19 maj 2012

Pippitofflor i rätt storlek den här gången


Nu ska ni få se på f*n

Mormorsrutor till förbannelse.

Nu har jag lyckats göra ett par tofflor i min storlek.

Jag vet att det är tantvarning på detta men dom värmer gott om mina frussna fötter.

Tidsfördriv framför tv:n var det också.





Å hajja att jag lyckades matcha strumporna också :-)

Man är ju för bra :-P

15 maj 2012

Pippitofflor...

Allt går inte som man tänkt sej...
Skulle prova att göra ett par tofflor av, ja just det: mormorsrutor!
Tyckte jag mätte men när den väl var ihopvirkad så är det en storlek
44.....

Försökte pracka på den på min yngsta son men han har flyttat hemifrån nu :-p
Han tyckte jag var helt galen :-)

Va?? 15 år och vill inte ha ett par hemvirkade mormorsrutetofflor i pippilångstrumpsfärgerna??
Jag förstår inte........ :-P



Vad är det för fel liksom.....

Men nu ska jag iaf göra ett par åt mej själv.
Kanske ska snacka med Kronblom om han fryser om fötterna :-))

9 apr. 2012

Virkad poncho i jeansblått

Andra ponchon i mormorsrutor, för i år, är klar.

Denna i jeansblått, vitt och beige.

2 apr. 2012

Virkad poncho i beiget och brunt

Har visat den förr men visar den igen.

En poncho jag virkade förra året.
Den går i beige, grönt och brunt.




Over and out

Nu är det dax att fortsätta virka på min blå-vita poncho :-P

Virkad poncho i rosa och bruna toner



I did it again

Denna gången virkade jag i Drops Cotton Viscose.
Ett rätt knepigt garn att virka i för det delar sej lätt.

Men håll med:

Det blir tusan så snyggt! =)

10 sep. 2011

Mormorsrutor...

Så var det det här med mormorsrutor.

Som ni vet har jag ju virkat ...å virkat...å virkat.

Och nu har jag fått det bekräftat!! Det är ju faktiskt "inne" med mormorsrutor!



Men nä....ingen klänning för min del.

Däremot kanske en Subaru Legacy skulle "klä" i en klänning :-)



Eller nä....den är ju så vit och fin min pärla.

Hmmm....Man kanske skulle ta och sticka den där Odd Molly-kappan ändå?

28 aug. 2011

Äntligen klar!



Sista (!) ponchon klar!

Den ska "mosters lilla tjej" få :-)

Nu håller vi tummarna för att den faller den unga damen i smaken.

14 aug. 2011

Nämen ser man på.....

Titta vad som låg i min brevlåda häromdagen!

:-)



Dax att rota fram lite tjockare garner tror jag minsann......he he he

9 aug. 2011

Jag spyr på mormorsrutor!

Tänkte ju att jag skulle göra en långkofta i mormorsrutor.
Något liknande den Odd Molly har. Ni vet den där som jag bloggade om HÄR.
Började virka....å virka.....å virka.....
Tänkte att den här storleken på rutor blir nog bra också.
Fortsatte att virka......å virka.........å virka.......
tills jag provade virka ihop dom och det visar sej att antingen måste jag virka i hop två rutor till omkretsen kring armarna och då ha armar som tandpetare eller tre rutor och då ha armar som en afrikansk elefantsnabel! Ja ni hajjar......
Det får bli en poncho istället sen kommer jag aldrig mer i hela mitt liv virka en mormorsruta igen.
Eller iallafall inte på ett par månader.

Eller kanske veckor......

Eller nåt.......




Jamen färgerna är ju fina iallafall. Det hade kunnat blivit en riktigt snygg kofta det där....
Och jag tar tillbaka det där med "hur svårt kan det va"...okej?

2 aug. 2011

20 juli 2011

Ytterligare en poncho...

Tog ju med mej lite att göra ner till Öland.
Här är resultatet:


Nu har jag sett mitt nästa projekt:

Jag menar hur svårt kan det va?? ;)
Det är en Odd Molly-kappa.
Skulle passa fint som en "Udd-lull" design också :)

4 juli 2011

Virkad poncho i rosa toner

Poncho nr 3 klar!


Även denna har jag virkat i Drops Cotton Viscose. Jag har använt mej av 4 olika färger i den. Vill bara ge er ett litet tips att juli månad har drops-återförsäljare 30% rabatt på garner =) Lull har redan handlat mer garn =).



När jag ändå var i farten så virkade jag ett par mobilväskor också.
Den här tänkte jag att jag skulle ha till ponchon. Den andra är i en blå ton och den ska min lillasyster få, för hon fick nämligen den första ponchon jag virkade.



Håller på att virka en fjäril som jag nog ska sätta på mobilväskan när den är klar. Har inte bestämt mej ännu.

Nu ska jag göra mej i ordning för Ålandskryssningen!
Ha en jättebra måndag!

25 juni 2011

Det här med kärleksknutar...



Det går fort och det är kul! När man sen gjorde det i melerat garn så vart det mer liv i sjalen!


Kommer värma gott i höst :)

23 juni 2011

Va sa ni nu då?


En till poncho klar :)
Denna är gjord i Drops Cotton Viscose och fem olika färger. Mönstret fick jag på mailen av en kompis så jag kan tyvärr inte länka :(
Det var ett lite marigt garn att virka i då det delade sej lätt men skam den som ger sej!

Snygg både till jeans och leggings tror jag.
Ha en myspysig torsdagskväll och ladda inför små grodorna i morgon!
Midsommarkram till Er!

20 juni 2011

Nytt projekt på gång..

Ännu en poncho på gång...nu är det "bara" att fästa trådar och virka ihop :-S
Den blivande ena sidan...

Och den blivande andra sidan :-P

Jag ska virka ihop den med den ljusare beiga. Tror det blir bra.
Inspirationen har jag fått från Love forever.
Nu är det hopp i säng som gäller!
Sov gott :)

18 juni 2011

Äntligen!

Ponchon som jag har virkat är äntligen klar! *wwooohoooo*
Och kläderna som jag beställt har äntligen kommit! *wooohooooo*
Tillsammans vart de en perfekt kombo! Att jag sen "råkade" hitta en virkad väska gjorde ju pricken över i:et ;)



Mönstret till rutorna i ponchon har jag hämtat, delvis, från Drops. Virkade en kant med stolpar runt för att kunna virka ihop den snyggt.
Jag är väldigt nöjd faktiskt :)

Kläderna av märket cream har också kommit.
Tunikan beställde jag från karlbjer och byxorna från Nordljus



Skorna är inhandlade på Eurosko och de är såååå sköna!



Som sagt tillsammans vart det en perfekt sommarkvällsklädsel.



Ta nu tillvara på den här dagen. Den kommer aldrig igen.

10 apr. 2011

Kärleksknutar

När jag var på syfestivalen så såg jag så fina sjalar gjorda i kärleksknutar.
Var ju tvungen att prova såklart :-)

Har gjort två stycken till. En i turkost och en i vitt.
Blir fint till ljumma sommarkvällar det! ;)
Ha en helt fantastisk dag!
Själv ska jag gå ut och njuta av vårsolen.
Man blir ju så himla glad så man nästan spricker vetja!

12 feb. 2011

Pippitröja del 2

Nu är bakstycket till min pippitröja klart. Har fått så ont i axeln. Var på massage igår och hon vart imponerad över hur spänd muskeln var :-S. Efter lite knådning så värker det som sjutton nu :-(
Men på´t igen ba......Nu är det framstycket som ska göras.

Ikväll är det melodifestivalen som gäller. Ska bli spännande att se vilka låtar som går vidare.....eller inte..... ;-)
Ha en bra helg!
Free background from VintageMadeForYou