Visar inlägg med etikett Decoupage. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Decoupage. Visa alla inlägg

13 dec. 2009

Decoupage så här i juletid :-)

Tänkte att jag skulle visa lite mer i decoupageväg.
Här är ett vanligt genomskinligt glasfat från Ikea som jag gjort decpuoage på:



Servetterna är från Panduro.



Krackeleringsmedel ger en häftig effekt av att glaset ser sprucket ut.


Gjorde också ett par kylskåpsmagneter. Detta är fotoramar från IKEA som jag har delat på och gjort decoupage med bokmärken. Eftersom fotoramarna höll fotot mellan sej med magneter så funkar dessa alldeles utmärkt att använda som kylskåpsmagneter
:-)


Som du ser så är de ganska tjocka:


Man kanske skulle ta och lägga ihop allt till en julklapp?
Lite cellofan runt och en stor rosett så borde saken vara "biff".



Ha en jättetrevlig lucia!
Här står granen så grön och grann i stugan :-)

10 dec. 2009

Tänt vare här!

Häromdagen så gjorde jag ett ljus. Eller jag gjorde inte själva ljuset ....men fixade till det kan man säga.
Jag använde mej av en servett, lite bakplåtspapper, värme, pearlmaker och ett band...och VOILA!:



Voila igen!



And one more time....voila:



Ljusfatet gjorde jag för ett par år sedan. Det är ett helt vanligt genomskinligt ljusfat från IKEA som jag först använt primer på.Efter det så satt jag fast motivet med decoupagelim, sen akrylfärg. Efter det krackeleringsmedel och efter det ytterligare en akrylfärg. Sen brände jag det i ugnen och då vart det så där! :-)



Guldtrådarna som ligger runt ljuset är metalltråd. Detta ska man väl inte ha kvar när ljuset brunnit ner en bit för man måste ha respekt för elden....fast som dekoration tyckte jag det vart rätt fint.



Nu ligger det till på det här lilla viset att jag fick hem en stämpel idag som faktiskt ropar på mej nerifrån mitt pysselrum nu. Måste gå dit och höra vad den vill ;-)
Ha en bra kväll allihopa för det kan ni ge er på att jag ska ha!

Free background from VintageMadeForYou