Visar inlägg med etikett Naglar. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Naglar. Visa alla inlägg

23 dec. 2012

dekorerade naglar

Det vart det inte i år till jul.....

Gjorde dom helt röda i år :-)

Använde något som kallas shellack.

Ett supersnyggt rött glitter är det i. Gör sig inte riktigt på bild tyvärr.

Nu är klapparna inslagna.
Fick lite hjälp med det........ :-/


Nu är det bara Janssons frestelse kvar att göra sen är det uppesittarkväll med bingolotto.

Kram på Er!


26 okt. 2012

Ålandskryssning...again

Ikväll är det dax igen :-)

Den ena av två kryssningar som jag gör med pinlgorna varje år.

Kvällen till ära har jag gjort festnaglar

vita och......svarta :-S


De kommer matcha skitfint med alla mina färgglada svarta kläder.......

Önskar er en bra fredag och håll en tumme för mej att vinden mojnar.

Kram

5 sep. 2012

Höstnaglar



Fick bli blåa :-)

12 aug. 2012

Nya naglar tjohoooo



Snygga dekorerade naglar med turkost, vitt och pärlemoglitter :-)

Jättenöjd

17 juli 2012

Sommar

Sommarnaglar.

Fräscht m vitt tycker jag :-)

6 juni 2012

Turkost

Bubbelgumsnaglar

Kolla in bubbelgumsnaglarna!
Det är min nageltjejas :-)

På mina fick det bli turkost glitter.

Snyggt när man får lite färg :-)

kram

5 juni 2012

Visst är det fantastiskt.....

....bra jobbat av mej att komma hem med den här:



när jag skulle ha det här :



Jag borde få pris för det tycker jag.
Klänningen hittade jag på avdelningen för nagelsaker på Lindex.....
närå.. Men på Lindex fanns den och 249:-. Tyckte det var ett bra pris och den var jätteskön på.
Den är inte avskuren "rakt över" bysten som många kan vara utan går faktiskt under bysten.

En svart solhatt till den här (199:- på Lindex med) och jag är som gjord för semester. Den flyttar hem till mej i morgon baj dö wej.



Limmet får jag också leta efter i morgon.
Vill ha det med pensel. Det är lite lättare att applicera.

Nu ska jag läsa ut boken jag håller på med så jag får med mej nya fräscha på semestern.

Kram

19 maj 2012

Pastellnaglar

Var till bästa nageltjejen häromdagen och gjorde lite nya naglar.

Det är mitt tredje år som jag är hos henne nu.

Nästan ingen tror mej när jag talar om att jag började göra naglar av rent medecinskt syfte.
Efter min GBP-operation så vart mina naglar jättedåliga och skivade sej och sprack.

Gjorde slag i saken och försökte förstärka dom.

Nu är jag fast.

Jag kan inte sluta.

Tycker det är så jädra fräscht med fina naglar.

Så här vart dom denna gång:




Sitter också och längtar till Turkiet.
Det är inte många dagar kvar tills vi åker nu.
Ska bli så skönt att komma hemifrån ett tag och bara bry mej om min familj.

Förra året när jag och min man var i Turkiet så fick jag den här fina ringen av honom:



Kommer passa störtbra när brännan kommit på :-)

Kram

4 mars 2012

Grrrrr

Leopardnaglar

Ska det va dekorerade naglar så ska det :-)

28 aug. 2011

Nailart






Nya naglar

Ny nailart













Naglarna är gjorda hos Monika´s fashion nails and beautysalong








Tänk va.....alltid retar det någon att man gör naglar.
Jag bjuder på det!
Varsågod! :-)

13 aug. 2011

Nailart



Som bekant så tycker jag om att ha fina naglar.
Inte för att jag tycker korta naglar är fult på något sätt men efter min operation för 4 år sedan så pajjade mina egna naglar och det gjorde fruktansvärt ont när jag kom åt dom. Man kan säga att det var i rent medicinskt syfte som jag provade att göra naglar för att se om mina egna skulle bli friskare. Tro*t eller ej.......
Måste vara som med droger bara. Provar man så är man fast.
Det vart jag :)
Man kan få hur långa man vill. Man kan ha vilken färg man vill. Lacket ser aldrig avskaft och fult ut. Ja ni hör! Bara fördelar!
Äsch...okej inte bara . Nackdelen är väl att det kostar såklart :-(
Nu har jag fastnat för något som heter Nailart. Eftersom jag gått en del kurser i målning i olika tekniker så vart jag skitglad när jag såg att det är exakt samma teknik man använder sej av när man gör Nailart.
Jag ringde min "målarfröken", allra bästaste Bibbi, och vi satte igång....


Resultatet vart så här på Elinors nagel









Och så här vart mina:

Ha en bra dag!

5 aug. 2011

Fredag och nya naglar!!

Första arbetsveckan efter semestern är avklarad och tänk.....jag överlevde!! *glad och förvånad* ;-)

Fick en nageltid hos Monika´s fahion nails and beauty. Det var Sandra som gjorde naglarna och Monika som målade blommorna. Alltså jag är stum av beundran!! .........och det är tyvärr inte ofta tycker Kronblom. Ja att jag är tyst alltså ... :-P


Nu blir det fredagsmys på hög nivå!
Hoppas ni också får mysa idag.

21 juli 2011

Ännu mer somriga naglar!

Ville ha lite annorlunda men fortfarande somriga naglar nu på semestern.
De vart så här:

Om man nu bara kunde bli lite brun också så skulle dom nog göra sej bättre :-P
Idag är det en parantesdag (=regn).
Passar perfekt för lite shopping! ;-)
Ha en bra dag!

22 juni 2011

Sommarnaglar

Har ju glömt att visa...... :)

22 feb. 2011

Var det meningen...

Var det verkligen meningen att det skulle börja snöa nu när jag ska till Linköping i morrn.....Va? Va? Va? Va? Va?
Jag blir så trött...
Ja ja...en bild på mina nya naglar då
Vassegoa!

28 jan. 2011

Naglar för jeans...

Tänkte försöka ta mej in i en jeansperiod. Ville ha naglarna därefter.
Så här vart dom:

Nöjd! :-)
Kvällen ska tillbringas i dansbandssalongen på Birka. Jag får hoppa över smörgåsbordet för det krockar med handbollsmatchen. Det är jag och gubbarna i baren som gäller då!!
Ha en superkväll för det ska jag!

15 dec. 2010

Julnaglar

Nyyyyyyyyya fiiiiiiiiiina naaaaaaaaaglar =))




Lite glitter och lite rött så blir det julesött :-)

14 dec. 2010

Jösses jag har ju glömt att visa!!

Jag har ju glömt att visa mina senast gjorda naglar!
And here we go.........



Nu har jag haft dom i lite mer än 3 veckor så ikväll så är det dax igen :-)
Denna gången ska det nog bli "jultema" på dom ;-)
Ha en bra dag!

16 okt. 2010

Har ju glömt att visa.....

....mina nya naglar!! *skutt*

För oss som älskar stämplar så kan jag berätta att blomman är gjord med en "stämpelmaskin". Kolla!!! *skutt*


Nu ska jag ta mej en liten promenix innan melodikrysset startar.
Önskar er en lugn och fridfull lördag.
Free background from VintageMadeForYou