Visar inlägg med etikett Stämpling. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Stämpling. Visa alla inlägg

25 nov. 2012

8 nov. 2012

Årets första julkort

Första dagen utan en sjuj*la huvudvärk avklarad :-)

Så här sjuk har jag inte varit på många år.
Två veckor liksom varav 9 dagar helt sängliggandes. INTE roligt.

Igår så tog jag mej iaf i kragen och gick ner i mitt pysselrum.

Gjorde årets första julkort.

Vart nöjd :-)


Pappret är från Graphic 45. Jag vek det i två av hörnen. Chalkade kanterna lite.
Stämpeln är från Reprint och det är en clearstamp från ett större set.
Snöflingorna stansade jag ut och klistrade på. Lade också på lite pearlmaker i koppar samt creme. Bradsen är från Inkido. Rosen och granen ingen aning :-(
Band i olika färger fick pigga upp det lilla hörnet också.

Håll en tumme för mig att jag inte behöver ta någon huvudvärkstablett idag.
Önskar så att jag blir helt frisk nu.

Ha en bra dag!

Kram

5 juni 2012

Skolavslutningar

Kort till en magister:



och till en fröken:



Pappret på ovanstående kort är från Inkido och det är Idas sommarvisa tryckt på det ena.

Och nu håller vi tummarna för att det faller "hon som ska ha dom" i smaken :-)

Kram

20 maj 2012

Grattiskort shabby chic


Fotostämpeln är ju bara så ljuvlig.
Det syns inte så väl men flickan håller i en fjäril.

Förstärkte det med att sätta dit en dekoration i form av en fjäril.



Hoppas Ni får en riktigt fin kväll

Falsk akvarell

Surfade in på Elwas blogg och fick se ett så fint kort som påminde om falsk akvarell-stämpling.

Det var ju år sen jag stämplade akvarell så jag var ju naturligtvis tvungen att se om jag fortfarande kunde :-)



Stämplar Penny Black, Creamaria och Hero art

19 maj 2012

Turkost grattiskort i gammal stil

Så vart det här:



Försöker blanda fler och fler färger så därför lade jag till grönt band:



Som vanligt har jag ingen aning om tillverkare av papper eller stämplar.
Är urusel på att komma ihåg sånt. Gratulerar-stämpeln är däremot Creamarias som såldes på Skapa Hobby förr.
Man har ju samlat på sej en del i sitt pysselrum under åren...... he he



Och det här mina vänner....det är ett STÄDAT skrivbord. Ni ska bara veta hur det ser ut när man är inne i ett "stim" :-)

Kram

17 maj 2012

Stämpling

Favorithobbyn :-)



Stämpling



Senare kommer ett inlägg som jag ska kalla favorit i repris ;-)

16 maj 2012

Grattis...

Som sagt i söndags så vaknade jag tidigt.

Hann med att pyssla ihop några grattiskort medan resten av familjen zzzzzov





Nu väntar jag bara på att någon ska fylla år :-)

14 maj 2012

Ett grattiskort

Vaknade ju redan kl 06.30 på söndagen så jag drack mitt kaffe nere i mitt pysselrum.

Jag kunde ju inte bara sitta där utan jag var ju såklart tvungen att fixa till några kort :-)

Här är ett av dom:





28 feb. 2012

Lite fynd

Är nere i Västervik och jobbar.
Här har de en hel del "skojjiga" butiker ...he he

De har bla en butik som heter Hobbyhärvan

Där hade de halva priset på reapriset.
Vad gjorde det? ;)

Lite nya julstämplar behöver man ju alltid.....



Att de har klädbutiker också behöver jag väl inte tala om ;-)

Ha en bra dag!

17 jan. 2012

Färgläggning



Färgläggning är väl kanske inte riktigt min grej men det slår ju iallafall ihjäl ett par timmar......





Detta är kort jag gjorde för länge sen. Hittade fotona och la in dom igen :) Det kanske alltid finns någon som inte sett dom :)

Kram

12 jan. 2012

Färdig

Det vart två stycken

Ett blev så här:



Och det andra så här:



Och hur jag än försökte få det här på högkant så funkar det inte!!

Ni får ställa er på huvudet så ser ni ;-)

Stämpeln är från Inkido.

Kort

Idag just i detta nu ska jag gå ner och göra ett kort.

Efter den här skissen:




Så de så! :)

27 dec. 2011

Påsalbum


Man kan göra mycket roligt med papperspåsar.

Ett födelsedagskort till en mamma till exempel :-)

Detta fick min mamma för 3 år sen




tänk va mycket man kan göra med lite papper, band och stämplar :-)

22 dec. 2011

Julkalendrar...

Tändsticksaskar var populärt i scrapsvängen ett tag.
Gjorde några adventskalendrar av såna. Här är några av dom:






Man klistrad helt enkelt ihop askarna 3 och 3 och satte sedan ihop dom med långsida mot kortsida.
Man gjorde en topp och en bas i kartong som man klädde med mönstrat papper. För att kunna öppna askarna lätt så satte man på lite band och en brad.
I askarna kunde man sen lägga småsaker. En för varje dag fram till julafton.

Och på lördag är det julafton =)

SOM JAG LÄNGTAR

21 dec. 2011

Julkort....










Har ju gjort en del julkort under åren....
Ändå har jag inte skickat ett enda i år ......
SKÄMS SUSSILULL

1 dec. 2011

40 åring...

Världens vackraste Sussie fyllde 40 år i helgen....

Party hade vi.....

Kul hade vi........

Kortet jag knåpade ihop blev så här:



Bilden som är på förstasidan är den tatuering som hon önskade sej.



Festen gick i tema svart, rött och silver.
Alla inbjudna var klädda i svart förutom Sussie (som kidnappades dit) hade på sig rött. Därför fick också kortet gå i dessa färger.
Eftersom Sussie ockå nyligen har blivit farmor så satte jag dit två små fötter på ena sidan av kortet.



Munnen stämplade jag också dit eftersom hon har en sådan mun intatuerad på halsen. Ett pussmärke från sin dotter :-)



Vi gjorde en sång som vi sjöng när hon anlände till festen. Vi band fast henne vid en stol och sen tog vi av ögonbindeln och sjöng. Melodin var Roger Pontares yxan i krigarens hand.

Festen var jättelyckad :-)

8 nov. 2011

Ny stämpel


Jag (som många andra) var på Syfestivalen i lördags.

Hittade denna stämpel från Vilda Stamps

Tycker den är ball ...

Den får det bli på mina julkort i år :-)

14 aug. 2011

Lite pyssel..

Söndag - pysseldag!




Papper - ingen aning
Textstämpel - skapa hobby design Maria Ögren

Free background from VintageMadeForYou