Visar inlägg med etikett Stämpling. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Stämpling. Visa alla inlägg
25 nov. 2012
8 nov. 2012
Årets första julkort
Första dagen utan en sjuj*la huvudvärk avklarad :-)
Så här sjuk har jag inte varit på många år.
Två veckor liksom varav 9 dagar helt sängliggandes. INTE roligt.
Igår så tog jag mej iaf i kragen och gick ner i mitt pysselrum.
Gjorde årets första julkort.
Vart nöjd :-)
Pappret är från Graphic 45. Jag vek det i två av hörnen. Chalkade kanterna lite.
Stämpeln är från Reprint och det är en clearstamp från ett större set.
Snöflingorna stansade jag ut och klistrade på. Lade också på lite pearlmaker i koppar samt creme. Bradsen är från Inkido. Rosen och granen ingen aning :-(
Band i olika färger fick pigga upp det lilla hörnet också.
Håll en tumme för mig att jag inte behöver ta någon huvudvärkstablett idag.
Önskar så att jag blir helt frisk nu.
Ha en bra dag!
Kram
Så här sjuk har jag inte varit på många år.
Två veckor liksom varav 9 dagar helt sängliggandes. INTE roligt.
Igår så tog jag mej iaf i kragen och gick ner i mitt pysselrum.
Gjorde årets första julkort.
Vart nöjd :-)
Pappret är från Graphic 45. Jag vek det i två av hörnen. Chalkade kanterna lite.
Stämpeln är från Reprint och det är en clearstamp från ett större set.
Snöflingorna stansade jag ut och klistrade på. Lade också på lite pearlmaker i koppar samt creme. Bradsen är från Inkido. Rosen och granen ingen aning :-(
Band i olika färger fick pigga upp det lilla hörnet också.
Håll en tumme för mig att jag inte behöver ta någon huvudvärkstablett idag.
Önskar så att jag blir helt frisk nu.
Ha en bra dag!
Kram
5 juni 2012
Skolavslutningar
20 maj 2012
Grattiskort shabby chic
Falsk akvarell
19 maj 2012
Turkost grattiskort i gammal stil
Så vart det här:

Försöker blanda fler och fler färger så därför lade jag till grönt band:

Som vanligt har jag ingen aning om tillverkare av papper eller stämplar.
Är urusel på att komma ihåg sånt. Gratulerar-stämpeln är däremot Creamarias som såldes på Skapa Hobby förr.
Man har ju samlat på sej en del i sitt pysselrum under åren...... he he

Och det här mina vänner....det är ett STÄDAT skrivbord. Ni ska bara veta hur det ser ut när man är inne i ett "stim" :-)
Kram

Försöker blanda fler och fler färger så därför lade jag till grönt band:

Som vanligt har jag ingen aning om tillverkare av papper eller stämplar.
Är urusel på att komma ihåg sånt. Gratulerar-stämpeln är däremot Creamarias som såldes på Skapa Hobby förr.
Man har ju samlat på sej en del i sitt pysselrum under åren...... he he

Och det här mina vänner....det är ett STÄDAT skrivbord. Ni ska bara veta hur det ser ut när man är inne i ett "stim" :-)
Kram
17 maj 2012
16 maj 2012
Grattis...
14 maj 2012
Ett grattiskort
28 feb. 2012
Lite fynd
Är nere i Västervik och jobbar.
Här har de en hel del "skojjiga" butiker ...he he
De har bla en butik som heter Hobbyhärvan
Där hade de halva priset på reapriset.
Vad gjorde det? ;)
Lite nya julstämplar behöver man ju alltid.....

Att de har klädbutiker också behöver jag väl inte tala om ;-)
Ha en bra dag!
Här har de en hel del "skojjiga" butiker ...he he
De har bla en butik som heter Hobbyhärvan
Där hade de halva priset på reapriset.
Vad gjorde det? ;)
Lite nya julstämplar behöver man ju alltid.....

Att de har klädbutiker också behöver jag väl inte tala om ;-)
Ha en bra dag!
17 jan. 2012
Färgläggning
12 jan. 2012
27 dec. 2011
Påsalbum
22 dec. 2011
Julkalendrar...
Tändsticksaskar var populärt i scrapsvängen ett tag.
Gjorde några adventskalendrar av såna. Här är några av dom:



Man klistrad helt enkelt ihop askarna 3 och 3 och satte sedan ihop dom med långsida mot kortsida.
Man gjorde en topp och en bas i kartong som man klädde med mönstrat papper. För att kunna öppna askarna lätt så satte man på lite band och en brad.
I askarna kunde man sen lägga småsaker. En för varje dag fram till julafton.
Och på lördag är det julafton =)
SOM JAG LÄNGTAR
Gjorde några adventskalendrar av såna. Här är några av dom:



Man klistrad helt enkelt ihop askarna 3 och 3 och satte sedan ihop dom med långsida mot kortsida.
Man gjorde en topp och en bas i kartong som man klädde med mönstrat papper. För att kunna öppna askarna lätt så satte man på lite band och en brad.
I askarna kunde man sen lägga småsaker. En för varje dag fram till julafton.
Och på lördag är det julafton =)
SOM JAG LÄNGTAR
21 dec. 2011
Julkort....
1 dec. 2011
40 åring...
Världens vackraste Sussie fyllde 40 år i helgen....
Party hade vi.....
Kul hade vi........
Kortet jag knåpade ihop blev så här:

Bilden som är på förstasidan är den tatuering som hon önskade sej.

Festen gick i tema svart, rött och silver.
Alla inbjudna var klädda i svart förutom Sussie (som kidnappades dit) hade på sig rött. Därför fick också kortet gå i dessa färger.
Eftersom Sussie ockå nyligen har blivit farmor så satte jag dit två små fötter på ena sidan av kortet.

Munnen stämplade jag också dit eftersom hon har en sådan mun intatuerad på halsen. Ett pussmärke från sin dotter :-)

Vi gjorde en sång som vi sjöng när hon anlände till festen. Vi band fast henne vid en stol och sen tog vi av ögonbindeln och sjöng. Melodin var Roger Pontares yxan i krigarens hand.
Festen var jättelyckad :-)
Party hade vi.....
Kul hade vi........
Kortet jag knåpade ihop blev så här:

Bilden som är på förstasidan är den tatuering som hon önskade sej.

Festen gick i tema svart, rött och silver.
Alla inbjudna var klädda i svart förutom Sussie (som kidnappades dit) hade på sig rött. Därför fick också kortet gå i dessa färger.
Eftersom Sussie ockå nyligen har blivit farmor så satte jag dit två små fötter på ena sidan av kortet.

Munnen stämplade jag också dit eftersom hon har en sådan mun intatuerad på halsen. Ett pussmärke från sin dotter :-)

Vi gjorde en sång som vi sjöng när hon anlände till festen. Vi band fast henne vid en stol och sen tog vi av ögonbindeln och sjöng. Melodin var Roger Pontares yxan i krigarens hand.
Festen var jättelyckad :-)
8 nov. 2011
Ny stämpel
Jag (som många andra) var på Syfestivalen i lördags.
Hittade denna stämpel från Vilda Stamps
Tycker den är ball ...
Den får det bli på mina julkort i år :-)
14 aug. 2011
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)






































