Visar inlägg med etikett Mode. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Mode. Visa alla inlägg

1 sep. 2013

4 jan. 2013

14 nov. 2012

Idag är det en grå dag.
Men det är ändå onsdag :-)

Ibland får man nöja sej med det lilla.

En del gör inte det och fy så tråkigt dom har det ;-)

Och jag har köpt en ny blus:

Bara för att jag kunde och den är så snygg :-)


http://www.graphicsgrotto.com/

21 okt. 2012

Kläder kläder kläder

Jag har nu inhandlat 2 klänningar, en tunika, ett par byxor, en blus och ett par läsglasögon. Allt i svart. Jag känner mej så himlans färgglad =) Och nu vet jag ännu mindre vad jag ska ha på mej på Ålandskryssningen :-S
Vad jag vet är att läsglasögonen måste med iallafall. Bara för att vi ska vara med på musikquizen på lördagen ;-) Nu blire solsidan =) Ska se hur långt "the swich" har kommit....

20 okt. 2012

Kommer ni ihåg?

Kommer ni ihåg när det var modernt med reliefbyxor med medaljonger på? D-O-M Ä-R T-I-L-L-B-A-K-A Jag köpte ett par igår :-S Fasen jag tycker inte det var så länge sen jag kastade mina ....Jo det var före min tid iallafall så det måste vara runt 20 år sen sa S-N-O-R-U-N-G-E-J-Ä-V-E-L-N den lilla söta flickan i kassan och log mot mej. Helvete! Fast så otroligt skönt samtidigt. Ett kvitto på att tiden går. Jag är klar med småbarn, vabdagar, stress och karriärsträvan. Jag har lyckats med mina barn, jag har tak över huvudet, jag har mat för dagen, ett roligt jobb OCH jag kan köpa mej ett par nya byxor :-)
HÄR hittar du byxorna Sen köpte jag en blus som jag tror passar riktigt bra till:
Den kommer från MQ och länken hittar du HÄR Tror det får bli det på Ålandskryssningen som är nästa fredag :-) Och på båten har jag redan bestämt mej för min julklapp...... Det blir den här om de har den kvar :-)
För att jag är värd den ........ Over and out. Nu ska jag köra blomknoppen till Nacka Forum. Och köpa mej ett roligt nagellack. Ha en bra dag! Kram

1 juli 2012

Tips


Ska ni handla skor?
Gör det från :

Brandos

Otroligt snabb leverans och bra service.

Och nu........ REA

21 juni 2012

Joråsattesörru....



Å sköna är dom! :-)
Märket är Miss Me. Inhandlade på Berns i Huddinge.

Och bara mina...

5 juni 2012

Visst är det fantastiskt.....

....bra jobbat av mej att komma hem med den här:



när jag skulle ha det här :



Jag borde få pris för det tycker jag.
Klänningen hittade jag på avdelningen för nagelsaker på Lindex.....
närå.. Men på Lindex fanns den och 249:-. Tyckte det var ett bra pris och den var jätteskön på.
Den är inte avskuren "rakt över" bysten som många kan vara utan går faktiskt under bysten.

En svart solhatt till den här (199:- på Lindex med) och jag är som gjord för semester. Den flyttar hem till mej i morgon baj dö wej.



Limmet får jag också leta efter i morgon.
Vill ha det med pensel. Det är lite lättare att applicera.

Nu ska jag läsa ut boken jag håller på med så jag får med mej nya fräscha på semestern.

Kram

4 juni 2012

Notera färgen...

Passar ju skitbra ihop med buketten på bordet :-P



Och vad gäller benen björkstockarna så matchar ju dom soffan perfekt. För att inte tala om duken som ligger på bordet :-/
Det är nog det som kallas "perfect match"



Men snart blir det ändring på det....då kommer benen matcha den bruna mattan.
Eller nä....men alvedonen som man kan lägga på benet nu kommer iallafall inte se ut som en leverfläck efter semestern.... ;-)

Å nu är det dax att ta tag i dagen!!!

2 juni 2012

Kläder från Joy

Älskar kläderna de har på Joy.
För det mesta iallafall.

Detta köpte jag för någon månad sen.
Kjol, handvirkad 499:-
Tunika 499:-
Sjalen kommer från kappahl.

Nu fattas bara den där ljumna sommarkvällen :-)

4 maj 2012

Note to self


Knyt inte dubbelknut på snöret under bysten när klockan är 18.30 och du har långa naglar ....

Du kan lätt bli kvar i provhytten ända till 18.55 då provandes en och samma klänning...



Vad är det nu man säger.....

Ska man bli fin får man lida pin.

Och den här ska jag ha på mej i turkiet!! Lätt som en plätt!!!
Finns på Kappahl för 349:- och nu har de ju dessutom 25% rabatt för medlemmar.

Skynda fynda :-)

26 apr. 2012

I butik 30:e april..



Å va jag önskar att jag vore lång .....

Denna skönhet kommer till kappahl den 30:e april


VILL HA för tusan ! ! !

18 apr. 2012

Skor med fjäril på klacken

Jag älskar skor

Skor kan tala till mej

Ganska högt

Och som jag sagt förut:

en del skor kan gråta av förtvivlan om jag inte köper dom.

Som dom här tex:





Nu hoppas vi på att dom är sköna också för med lite otur så kan hälremmen skava :(

Håll tummarna ! !

699:- på scorett

12 apr. 2012

Hoppsan...


Tusan så snygg

499:- på Joy

Tur att jag sparat lite pengar

Man kan väl äta makaroner och korv i 14 dagar?
Man kan ju varva med nudlar vetja..

7 apr. 2012

Påskpresent...

Jag har köpt en till mej själv.
Jag köpte den för några veckor sen men valde att "spara den till påskägget" ;)

Kolla :-)



SNYGG
Märket är desigual och klänningen heter Alumbra



Nu får det gärna bli 25 grader varmt och sol.

Ha en fantastisk påskafton alla mina små kycklingar.

20 mars 2012

Sombra Desigual

En gång så köpte min arbetskamrat en klänning. Alltså den var så himla ful att jag var tvungen att säga det rakt ut.
Den där klänningen var så ful så den måste du kasta ! !
Men när du kastar den så kan du kasta den i min papperskorg :-P

Idag kastade hon den.....

I min papperskorg

Wiiiiiiiiii

Kolla va ful den var.




Så himla ful så den kommer passa utmärkt på mej :-P

Det här är texten på sidan av klänningen:



I´m not in love with all people but in Lollo =)

Tack Lollo! Du är bäst !

<3 <3 <3

6 mars 2012

Nordljus

Jag har bloggat om dom tidigare men måste få lyfta dom igen.
Bilderna som jag lagt i inlägget är lånade från deras hemsida.

Nordljus

Du kommer till deras hemsida om du klickar på namnet.

Hittade dom här som jag måste beställa till sommaren:



Så himla sötfina.
998:- kr

Surfar vidare och hoppas de finns i andra färger också :)

Den här fina sjalen beställde jag också därifrån =)



Nedsatt från 329:- till 99:-

Fynd ;-)

1 mars 2012

Jag gillar REA

Jag gillar REA......

Alla typer av REA faktiskt =)

Ikväll är det dax för den här:



Showen är på hamburger börs och det ska bli jätteroligt att se vad de hittar på i år.

Har sett showen tre ggr tidigare och har inte blivit besviken en enda gång faktiskt.

Och apropå rea.....
Denna är inte på rea men den slinker nog hem ändå =)



Precis som den här:



:-P

Snart sommar ju ! ! ! !

22 feb. 2012

Snart i brevlådan

Snart i en brevlåda nära mej ....
Väldigt nära till och med



Den heter Elsa och är av märket Ester Elenora.
Jag gillar deras kläder.

Jag har sett ett par såååååå läckra kängor också (Nä Lollo inte såna du köpte ;))
De är rosa =)
Jätterosa =)
Håll tummarna för att de finns kvar.
Skulle passa toppen till denna tunika/klänning.

Jojje tycker jag är galen.

Han tycker att jag har skor :-O

Jag har inga rosa.

När ska karlar fatta att man aldrig kan få för många par skor?

21 feb. 2012

Ninnaninnaninanna......

Dagens skotips

Ten Points: Pandora från Brandos.se
Ten Points: Pandora från Brandos.se



Snart i en brevlåda väldigt nära mej....

very close so to speak....
Free background from VintageMadeForYou