Visar inlägg med etikett Altrat. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Altrat. Visa alla inlägg

8 dec. 2012

Pappersstjärna

För ett par år sedan så var jag på kurs inne på Skapa Hobby (finns tyvärr inte längre).
Där gjorde vi bla en pappersstjärna.
Den har legat (hängt) i mina gömmor i pysselrummet.
Innan julpyntet tog jag faktiskt fram den.
Funderar på om jag ska blinga kanterna på den lite :-)
Tror det blir lite mer effekt på den om jag lägger glitter :-)

Ska prova!


7 jan. 2012

Keramik

Nu är det flera år sen jag målade keramik.
Har massor med formar och bränt gods kvar.
Ska försöka sälja bort det.

Lite jul som jag målat:




Målat i stort sett allt med Duncans akrylfärger.
Tänk jag saknar inte att måla.
Trots att jag gjort det i över 15 år...

Allt har sin tid sägs det ju och så verkar det vara

12 jan. 2011

"Lampmakeover"

Har ju en skittråkig lampa som ser/såg ut så här:



Tycker ändå att den ger ett bra ljus och är fin när man tänder de levande ljusen på den men tänkte att jag skulle "pimpa" den lite.
Stämplade ett motiv på en servett (det sista lagret). Svepte in ljuset i bakplåtspapper med motivet under och värmde med embossingfönen.
Då vart det så här:



Knöt lite snöre runt fossingarna så det ser lite shabby ut ;-)

Ni kollade väl även in blockljusen som står på ljusstakarna under lampan? Om inte så scrolla upp och gör det.

Så här vart dom efter ett stämpelmotiv och lite krafs.....









Ja sämre hade det kunnat blivit :-) Jag är nöjd :-)
Hoppas ni har det jättebra därute i snöyran.

8 dec. 2009

En liten teburk

Tittade in på Papprikas blogg och såg att någon gjort en telåda. Beskrivningen fanns ju där också... :-)
Men sussilull ville inte göra en sån låda för pås-te utan en för lösviktste.
Sagt och gjort.
Jag gjorde två lådor :-)
En i papper som man kan ha utanpå och en i acetat som man kan ha inuti och så att aromen stannar kvar.



Snögubbarna är från Panduro och dessa har jag fått från Creamaria (tack Maria).
De mönstrade pappren är från Inkido.



På locket använde jag mej också av Martha Stewarts stjärnstans som jag köpt hos Skapa Hobby



Jag satte ett mörkbrunt band runt hela lådan för att få en kontrastfärg.



Stämpeln är från Inkido och den har jag embossat med Magnolias ep-pulver.



Ja så vart min "telåda".
Sov nu riktigt gott för det ska jag!

15 nov. 2009

Vi komma, vi komma från....



....pepparkakeland!



På vägen, på vägen, vi komma hand i hand!



Så bruna, så bruna, vi äro alla........fjorton!



Korinter till ögon och hattarna på sné!



Jag är så j-la mätt på pepparkakor nu! Jag var ju tvungen att smaka när jag ändå köpte hem för att se hur "de såg ut i burken"...

Plastburken är en förpackning från "säkertnågotbraåhasak".
Papper Inkido. Hjärtana är stämplade med versamarks watermark och sedan "målade" med torrchalks i olika bruna nyanser. Stämpeln med pepparkakorna är Creamarias design utgiven av reprint.
Använde mej också av Fiskars bårdstans och så lite pearlmaker på det.
Hoppas att jag har kunnat ge lite inspiration. Om jag har så lämna gärna en kommentar i bloggen och vart jag kan se vad du har inspirerats av.

8 juli 2009



Fick en utmaning av Sollan att altra en burk. Jag har aldrig altrat något i hela mitt liv så detta var en utmaning som jag fick bita tag i....

Det du ser här är locket på burken där jag använde mina blomstansar som jag köpt på papprika. Så här ser burken ut i sin "helhet". Det är en sillburk från midsommarsillen..*hihi*. Jag använde den bara för den var lagom stor och så var den kantig.

Lite snörning i ryggen vart det. ;-)


Pappret som jag använde är spillpapper jag hade och det är prickigt på insida vilket gör att burken aldrig ser tom ut (bra eller dåligt...?? Dåligt om man är en godisgris som jag...)
Fyllde burken med nonstop..*slurp*. Stämplade en tag med Njut av livet och det är precis vad man ska göra det!
Njuta av livet!
Ha en jättebra dag!
Kram
Sussilull
Free background from VintageMadeForYou