8 dec. 2009

En liten teburk

Tittade in på Papprikas blogg och såg att någon gjort en telåda. Beskrivningen fanns ju där också... :-)
Men sussilull ville inte göra en sån låda för pås-te utan en för lösviktste.
Sagt och gjort.
Jag gjorde två lådor :-)
En i papper som man kan ha utanpå och en i acetat som man kan ha inuti och så att aromen stannar kvar.



Snögubbarna är från Panduro och dessa har jag fått från Creamaria (tack Maria).
De mönstrade pappren är från Inkido.



På locket använde jag mej också av Martha Stewarts stjärnstans som jag köpt hos Skapa Hobby



Jag satte ett mörkbrunt band runt hela lådan för att få en kontrastfärg.



Stämpeln är från Inkido och den har jag embossat med Magnolias ep-pulver.



Ja så vart min "telåda".
Sov nu riktigt gott för det ska jag!

10 kommentarer:

EmBelle sa...

Snyggt! Man blir riktigt tesugen :)

Miapuh sa...

men se så fin :) kommer den i vår lådda? :D

Katarina sa...

Jättefin. Kramar Katarina

Anonym sa...

Den är superfin!

Sollan sa...

Åh, men den är ju helt underbar, Sussi!! :D

sussilullan sa...

Tack va ni är snälla! Faktiskt så vart jag nöjd själv :-)

Millan sa...

Så läckert! Jättesnyggt!

Bojan sa...

Nu dricker nu jag inte the så ofta men blir otroligt sugen på det efter att ha sett din superfina låda.....

annannadesign sa...

Vilken snygg låda du gjort! Perfekt till lösviktste! Och vad kul att du berättade på Papprika att du gjort en, så vi hittade hit!

Anita sa...

Vad fin telådan blev. Vem skulle inte bli glad för att få en sån.
~Anita

Free background from VintageMadeForYou