7 dec. 2009

Kortinspiration utmaning nr 10

Denna gången är utmaningen att göra ett kort enligt bingobricka:



De här brickorna är ju jättebra att ta till när inspirationen tryter. Bestäm färger och sen vilken rad på brickan du ska ta och så är det bara att köra igång....

Vår "bloggmamma" Creamaria skrev så här:
Nå, vad är det nu ni ska få göra? Jo, ni ska göra ett julkort. Så klart, i dessa tider. ;) Men ni får inte använda precis vad som helst till kortet. Ni får välja EN vågrät, lodrät eller diagonal rad i följande bingobricka. Alla saker i den rad ni väljer ska vara med på kortet. Utöver de sakerna får ni använda enfärgat och mönstrat papper, men inget annat. Det fixar ni lätt som en plätt. :)

Här är mitt bidrag:



Jag använde mig av den vågräta raden längst ner. Akrylfärger har jag använt på chipboarden. Har lagt flera olika nyanser av lila och sedan på det inkat kanterna med Chestnut Roan. Även kanten på motivet är målat med akrylfärger. Blommorna och bladen kommer från Inkido och är brushade med lite Chestnut Roan samt lila akrylfärg. Som motivstämpel använde jag mig av Kortstugans änglar som jag tycker är helt bedårande söt.





Jag gjorde inte ett regelrätt julkort i den bemärkelsen att jag satte en tomte på utan jag tycker att änglarna är lite jul...*hihi*
Texten God jul och gott nytt år finns stämplat inuti kortet.
Kan ändå känna ett uns av jul i kortet.....kan inte Ni??

2 kommentarer:

Katarina sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
lena sa...

Din stil på dina kort är verkligen jättefin! Kul att du oxå är ett fan av Tilda-figurerna. Du ska se att när du väl börjat med en figur så får du inte stopp på det. :)

Free background from VintageMadeForYou