Idag var det premiär för oss.
Vi har varit på vår första utställning.
Vilda tyckte förståss inte att det var lika kul som jag.
Hon fann sig i det men när hon skulle visa upp sig för domaren så ville hon inte sträcka ut sig och visa varken svans eller kropp.
Vi fick iallafall Ex2 =)
Domaren hette Raymond. Pratade med publiken om katten. Det var jättenyttigt att både se och höra vad han gjorde och vad han sa.
Det var Fredde som bar fram henne och assistenten visade hur han skulle hålla.
Jag tog foton =)
Efteråt så var hon helt slut!
Sov som en stock.
En erfarenhet rikare är vi iallafall.
Nu får vi se om vi anmäler oss till någon fler utställning.
Först ska jag få hem min lilla Fiara.
Drygt en vecka kvar och jag längtar som tusan!
Visar inlägg med etikett Utställning. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Utställning. Visa alla inlägg
18 nov. 2012
17 nov. 2012
Bada katt....
Att bada katt är rätt kul.
Iallafall om katten tycker om att bada.
När vi badar Vilda så är det alltid någon med av oss.
Det bästa är att man sitter i duschkabinen med henne.
Annars kan det hända att hon tycker att hon är klar innan vi tycker det ;-)
Hon hoppar självmant in i kabinen när det är dax.
Man måste ha en handduk i botten annars blir det lite som Bambi på hal is där inne...
Och glöm inte att man behöver vara avklädd själv om man ska bada en katt.
Man blir rätt blöt annars :-)
Sen är det bara att kamma och föna.
Vill man inte bada katten så finns det jättebra torrschampo att köpa.
Pudra, gnugga, borsta, klart!
Lycka till!
Iallafall om katten tycker om att bada.
När vi badar Vilda så är det alltid någon med av oss.
Det bästa är att man sitter i duschkabinen med henne.
Annars kan det hända att hon tycker att hon är klar innan vi tycker det ;-)
Hon hoppar självmant in i kabinen när det är dax.
Man måste ha en handduk i botten annars blir det lite som Bambi på hal is där inne...
Och glöm inte att man behöver vara avklädd själv om man ska bada en katt.
Man blir rätt blöt annars :-)
Sen är det bara att kamma och föna.
Vill man inte bada katten så finns det jättebra torrschampo att köpa.
Pudra, gnugga, borsta, klart!
Lycka till!
9 nov. 2012
Burskynket till utställningsburen
Nu är det nästan klart.
Håller på att sy en "toalettdöljare" också.
Puff tar jag en köpt om jag inte hinner sy någon.
Så här vart det.
Jag är nöjd.
Sen kanske det är "lite för mycket". Ingen aning.
Men Vilda gillar det iallafall.
Och jag tror nog lilla Fiara också kommer tycka om det.
Om inte så syr jag ett nytt till hennes utställning :-)
Såklart <3
Håller på att sy en "toalettdöljare" också.
Puff tar jag en köpt om jag inte hinner sy någon.
Så här vart det.
Jag är nöjd.
Sen kanske det är "lite för mycket". Ingen aning.
Men Vilda gillar det iallafall.
Och jag tror nog lilla Fiara också kommer tycka om det.
Om inte så syr jag ett nytt till hennes utställning :-)
Såklart <3
8 nov. 2012
Burskynke
Nästa helg ska Vilda och jag på kattutställning.
Det är Birka Kattklubb som anordnar en utställning i Sollentuna.
Det är vår alldeles första utställning så håll tummarna för min prinsessa <3 Man måste ha ett burskynke på utställningen så katten har något litet att gömma sej i. Tänkte att det kan väl inte vara så svårt att sy........ Det är det vi håller på att sy nu......
Först mätte "vi".......
Sen sydde "vi".....
Sen skulle "vi" leta efter kantband.......
Nu ska "jag" leta efter alla trådrullar som "vi" har lekt med på golvet...
och det är inte bara en kan jag säga.
En av oss vart trött efter syandet:
Jag vart också trött men tog inge foto på mina fötter...... ;)
Kanske att ni får se resultatet ikväll. OM det är klart.
Nu är jag så trött på den här influensan, infektionen jag har så jag blir galen!
Vill bli frisk! Fort!
Kram
Det är Birka Kattklubb som anordnar en utställning i Sollentuna.
Det är vår alldeles första utställning så håll tummarna för min prinsessa <3 Man måste ha ett burskynke på utställningen så katten har något litet att gömma sej i. Tänkte att det kan väl inte vara så svårt att sy........ Det är det vi håller på att sy nu......
Först mätte "vi".......
Sen sydde "vi".....
Sen skulle "vi" leta efter kantband.......
Nu ska "jag" leta efter alla trådrullar som "vi" har lekt med på golvet...
och det är inte bara en kan jag säga.
En av oss vart trött efter syandet:
Jag vart också trött men tog inge foto på mina fötter...... ;)
Kanske att ni får se resultatet ikväll. OM det är klart.
Nu är jag så trött på den här influensan, infektionen jag har så jag blir galen!
Vill bli frisk! Fort!
Kram
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)












