10 dec. 2009

Tänt vare här!

Häromdagen så gjorde jag ett ljus. Eller jag gjorde inte själva ljuset ....men fixade till det kan man säga.
Jag använde mej av en servett, lite bakplåtspapper, värme, pearlmaker och ett band...och VOILA!:



Voila igen!



And one more time....voila:



Ljusfatet gjorde jag för ett par år sedan. Det är ett helt vanligt genomskinligt ljusfat från IKEA som jag först använt primer på.Efter det så satt jag fast motivet med decoupagelim, sen akrylfärg. Efter det krackeleringsmedel och efter det ytterligare en akrylfärg. Sen brände jag det i ugnen och då vart det så där! :-)



Guldtrådarna som ligger runt ljuset är metalltråd. Detta ska man väl inte ha kvar när ljuset brunnit ner en bit för man måste ha respekt för elden....fast som dekoration tyckte jag det vart rätt fint.



Nu ligger det till på det här lilla viset att jag fick hem en stämpel idag som faktiskt ropar på mej nerifrån mitt pysselrum nu. Måste gå dit och höra vad den vill ;-)
Ha en bra kväll allihopa för det kan ni ge er på att jag ska ha!

4 kommentarer:

Anita sa...

Men åh så fint!Jätteläckert.
~Anita

Sollan sa...

Den är ju helt bedårande! Klappar händerna av förtjustning här borta. Hör du?? :)

Katarina sa...

Vilka fina och vackra dekorationer att ha framme nu till jul. När jag har gjort decopage har jag använt små bitar. Det blir såå fint när man använder ett motiv som förs över. Trevlig helg och andra advent. Kramar Katarina

Fia sa...

Wow så snyggt! Vart har du lärt dig allting? Du kan ju allt inom pyssel. Kanske kan du sticka också?

Hoppas att du får en skön tredje advent.

Kram fia

Free background from VintageMadeForYou