16 apr. 2010

Flower Power!

Senaste utmaningen på kortinspiration var att göra ett kort på temat flower power.
Målade först upp en bild i mitt huvud på ett 70-talskort med mycket orange, brunt, blått och så och så vart det ju.......inte.....
Istället använde jag mej av Inkidos mönstrade papper med rosor på, romantiska färger och lite guld.
Precis tvärt emot ett 70-talstema.
Så kan det gå!




Jag har använt mig av Inkidos mönstrade papper och sedan spillbitar som jag stansat ut blommorna med. Grattisstämpeln är också från Inkido och jag har embossat den med Panduros embossingpulver gold. Jag lade lite glitterlim på rosorna (som även de är Inkidos) och de utstansade swirlsen som är från BossKut. Lade sist på lite PearlMaker på en del av blombladen

Trevlig helg!

2 kommentarer:

Katarina sa...

Underbart vårigt kort. Hoppas på en solig helg. Ha en bra helg. Kram

Anna-Karin sa...

Snyggt! Riktigt romantiskt. Gillet skarpt! :)

Free background from VintageMadeForYou