30 dec. 2009

Det finaste julkortet...ever!

Jag har ju glömt att visa er det absolut finaste julkortet som jag fått i år.
Det är "hemmagjort" av en riktig liten pysslare :)



Det är min lilla Tedde som gjort det :-)
*stolt*
Ett enkelt och stilrent kort men som kramade om mitt hjärta extra mycket.

Sen vill jag passa på att tacka alla Er pysslare som har skickat hemmgjorda julkort till mej.....och nu skäms jag verkligen för jag är urdålig på att själv skicka julkort. Jag bara gör dom.....*hahaha*

Nu är det eldningsdax i öppna spisen för fy va kallt det är ute!
Ha en bra dag.

29 dec. 2009

Ja hur gick det då?

Jo det kan jag tala om! För säkerhetsskull så hade Kronblom jouren också så joursökaren pep kl 02.40 också!
Nu är jag tjurig......riktigt tjurig!

28 dec. 2009

Vem är det som jobbar egentligen?

Jag är ju gift....med Kronblom, mulle meck, jojje, Björnes magasin ....ja kärt barn har ju många namn sägs det. Nu är det så att eftersom sussilullan tycker om att shoppa *ehum* så måste ju "någon" jobba i mellandagarna. Jag tänkte börja titulera mej lyxhustru ( eller hur....) så jag skickade ut Kronblom på jobb....
Klockan ringer 06.00.
Jag bad Mulle igår att han skulle stänga av klockan snabbt eftersom jag är så lättväckt. Jo tjena.......den ringde,,,,,,å ringde,,,,,å ringde,,,,till slut så rörde sej björnen och stängde av klockan. Det gick exaktamento 9 minuter sen ringer klockfan igen! Å lika länge!
Sussilull klarvaken!
Jojje trött.
Kronblom kliver upp och ni som känner honom vet att han inte är den smidigaste personen här på jorden....
Nej det slängs i skåpdörrar, det snyts, det kastas ner toalettlock, det hostas, det slamras med talrikar...you name it!
Sussilullan klarvaken! Yngsta sonen klarvaken!
Hör hur han frågar sonen:
- Men? Varför är du vaken?
*gaaaaaaaah*. Det finns liksom ingen bot mot såna som han! (trust me....jag har försökt i 23 år snart....)
Kronblom kastar igen ytterdörren innan han går för säkerhetsskull ....very hårt!
För jag menar om någon av oss mot förmodan skulle ha somnat igen så vore ju det lite synd...eller hur?
Jag blir så trött....

Jag funderar starkt på att sova med yngsta sonen inatt....

Hmmmm.....*funderar*....eller så drar jag helt enkelt ur sladden till klockan...
whatever!
Nästa år är det jag som jobbar i mellandagarna och herregud vad jag ska vara D-I-S-K-R-E-T då....NOT!

Nej nu är det dax. Ska köra igång stereon och börja hoppa i sängen tror jag.
Sov gott säger jag bara.......
*mmmmooohahahahah*

27 dec. 2009

Lite virkat....

Har virkat lite fler snöflingor för uppsättning i fönstren....sydde på lite röda pärlor också. Det glimmar jättevackert i skenet av adventsljusstakarna och värmeljusen.



Nu börjar temperaturen krypa neråt....känns skönt att ha tak över huvudet och en öppen spis. Varje år så skänker vi pengar till stadsmissionen. Har du en slant över så tycker jag att du ska göra det med. Många bäckar små......kanske till slut blir ett tak :)

Ha nu en riktigt trevlig kväll!

26 dec. 2009

Teljuskort...eller värmeljuskort som vi säger

Jag var med i en julcrop på pyssel.net här innan jul. Där bestod en av utmaningarna att göra ett teljuskort. Värmeljuskort säger ju vi i Sverige....*hihi* men kärt barn har ju många namn sägs det...
Så här vart mitt:









Jag använde mej av spillbitar av papper jag hade. Dekorerade en liten tändsticksask i samma papper också och lät den "ingå" i kortet.

Denna vikning var riktigt rolig att göra och detta är ju perfekt att ha med sej när man är bortbjuden :)

Njut av dagen nu!

25 dec. 2009

Julkortsswap via Creaforum

Deltog i en julkorts-swap på Creaforum detta året.
Jag är dålig på att delta i såna här evenemang men nu gick nog startskottet tror jag för det var kul!
Titta vilka fina kort jag fick
Detta fick jag av Kada:



Och detta fick jag av Mia:



Det är helt fantastiskt vilka olika stilar vi har allihopa när vi gör kort. Jättekul!

Nej fy...nu snöar det här igen. Och jag som hade velat åka till Trosa en sväng :(.
Ja ja..jag hinner nog det med någon dag.
Jag är ju faktiskt ledig i mer än en vecka till *flin*

God fortsättning

Vill önskar Er alla en riktigt god fortsättning.
Jag hoppas att Er jul var lika bra som min :)
God mat, mycket skratt och värme.
Jag önskar det var jul oftare .... :)

Som om inte det var nog......julklapparna kan räcka ända till tjugondaknut när julen dansas ut!
Det absolut bästa stämpelföretaget (och papper och annat förståss) har en blogcandy på G....

Klicka på länken här så kan du också var med och tävla om lite ur Inkidos kollektion 2010.

Mys vidare nu allihopa! Det ska iallafall jag :)

23 dec. 2009

Dan före dopparedan...

Igår var vi in till Nynäs Rökeri och *harkel* lade in sillen och varmrökte laxen och bakade lite knäckebröd. Ja just det sen kokade jag lite marmelad där också.... ;)
Idag är det dax för skinkan och Janssons och så bingolotto förståss!
Som vanligt slutar det väl med att jag sitter där själv, duttandes på brickorna och har fullt sjå att hinna med mellan bingoutropen...*puh*
Ungefär som när det är dax att klä granen. Ungarna tjatar..när ska vi klä granen, när ska vi klä granen?
Och så kommer dagen D då det är dax.
Vem är det som står och klär granen själv efter 5 minuter? *hihi* Jo då.....så kan det gå när inte haspen är på.

En del byter ju tema i sin gran från år till år...men inte Sussilull. Hon kör stadigt med rött och guld :)



Och mina fina hängtomtar är också med från år till år....



Likaså tomten under granen......



Innan jul så frågade jag:
- Behöver vi något från bolaget innan jul? Då är det ju bar om vi handlar tidigt så vi slipper alla andra i julstressen.
- Nej det behöver vi inte svarade Kronblom.....
Behöver jag säga att vi ska till bolaget nu?

Ha en bra dag!

21 dec. 2009

Utmaning 11 kortinspiration

Så har det blivit dags för årets sista utmaning på kortinspiration.
Nyårskort utan kuvert var temat.

Bloggmamman skrev så här:
Utmaningen består i att ni ska göra ett enkelt (inte enkelt som i simpelt, utan motsatsen till dubbelt) nyårskort som ska kunna skickas som vykort utan kuvert. Det gäller alltså att tänka till en gång extra vad man använder för dekorationer, så att allt klarar posthanteringen.

Och då vart mitt kort så här:


Det var en lite svår utmaning detta med att göra ett kort som ska fungera både som kuvert och kort.
Jag använde mej av beige cardstock och mönstrat papper från DCWV. Jag skar till två stycken likadana mönstrade papper som jag sedan limmade ihop så att de räta sidorna syns. Sedan vek jag det på mitten. Jag tog den beiga cardstocken och gjorde som ett skärp av och med korsettsnörning baktill. På det limmade jag lite blingpapper och sedan en liten bit av den beiga cardstocken så att man kan skriva adressen.

Nyårshälsningen är egentligen en stämpel där det både står god jul och gott nytt år men jag färgade bara in nyårshälsningen med svart stämpelfärg och stämplade samt embossade efter det. Runt omkring hälsningen så stämplade jag swirlen från Heindesign. På valda delar av den lade jag pearlmaker i svart. Klistrade på lite blingpapper som jag stansat ut med scallopedstansen från fiskars och sedan ett beiget band på det.







Ja det var mitt nyårskort det!
Nu vill vi se Era uppladdade kort på Kortinspiration också :)

16 dec. 2009

Det där med mistel....

Jag var ju inne i stan och fikade med några goa tjejer här för ett par veckor sen. Passade då på att handla mistlar på medborgarplatsen. Jättefina mistlar. Ända tills 4 dagar senare då det ser ut som en torkad kanelstång med några russin påklistrade. Nä.....då kan man inte förvänta sej någon kyss under misteln inte.
Det var bara att plocka ner mistlarna och kasta i tunnan. Precis som Sverker brukar göra *hihi*
Men nu!!
Nu har jag köpt konstgjorda mistelkvistar. Dessa ska jag hänga upp i varenda dörrhål i hela huset för nu ska det j-lar i mej bli grovhångel här hemma!
Hör du det Kronblom??!!

Se så fina kvistarna är! Och de ser verkligen helt äkta ut....eller ja....iallafall nästan då....



Nu ska jag gå och lägga mej för som det ser ut nu så måste jag kliva upp 15 minuter tidigare om jag ska hinna få fram bilen tills jag börjar jobba.
Fridens liljor på er!

Free background from VintageMadeForYou