28 dec. 2009

Vem är det som jobbar egentligen?

Jag är ju gift....med Kronblom, mulle meck, jojje, Björnes magasin ....ja kärt barn har ju många namn sägs det. Nu är det så att eftersom sussilullan tycker om att shoppa *ehum* så måste ju "någon" jobba i mellandagarna. Jag tänkte börja titulera mej lyxhustru ( eller hur....) så jag skickade ut Kronblom på jobb....
Klockan ringer 06.00.
Jag bad Mulle igår att han skulle stänga av klockan snabbt eftersom jag är så lättväckt. Jo tjena.......den ringde,,,,,,å ringde,,,,,å ringde,,,,till slut så rörde sej björnen och stängde av klockan. Det gick exaktamento 9 minuter sen ringer klockfan igen! Å lika länge!
Sussilull klarvaken!
Jojje trött.
Kronblom kliver upp och ni som känner honom vet att han inte är den smidigaste personen här på jorden....
Nej det slängs i skåpdörrar, det snyts, det kastas ner toalettlock, det hostas, det slamras med talrikar...you name it!
Sussilullan klarvaken! Yngsta sonen klarvaken!
Hör hur han frågar sonen:
- Men? Varför är du vaken?
*gaaaaaaaah*. Det finns liksom ingen bot mot såna som han! (trust me....jag har försökt i 23 år snart....)
Kronblom kastar igen ytterdörren innan han går för säkerhetsskull ....very hårt!
För jag menar om någon av oss mot förmodan skulle ha somnat igen så vore ju det lite synd...eller hur?
Jag blir så trött....

Jag funderar starkt på att sova med yngsta sonen inatt....

Hmmmm.....*funderar*....eller så drar jag helt enkelt ur sladden till klockan...
whatever!
Nästa år är det jag som jobbar i mellandagarna och herregud vad jag ska vara D-I-S-K-R-E-T då....NOT!

Nej nu är det dax. Ska köra igång stereon och börja hoppa i sängen tror jag.
Sov gott säger jag bara.......
*mmmmooohahahahah*

1 kommentar:

Lollo sa...

Då antecknar jag att Sussilull jobbar nästa år under mellandagarna. Skojar bara. Men lägg dig och vila mitt på dagen, du kan ju göra det. Jag jobbar min sista dag idag, skönt. Kram kram

Free background from VintageMadeForYou