16 dec. 2009

Det där med mistel....

Jag var ju inne i stan och fikade med några goa tjejer här för ett par veckor sen. Passade då på att handla mistlar på medborgarplatsen. Jättefina mistlar. Ända tills 4 dagar senare då det ser ut som en torkad kanelstång med några russin påklistrade. Nä.....då kan man inte förvänta sej någon kyss under misteln inte.
Det var bara att plocka ner mistlarna och kasta i tunnan. Precis som Sverker brukar göra *hihi*
Men nu!!
Nu har jag köpt konstgjorda mistelkvistar. Dessa ska jag hänga upp i varenda dörrhål i hela huset för nu ska det j-lar i mej bli grovhångel här hemma!
Hör du det Kronblom??!!

Se så fina kvistarna är! Och de ser verkligen helt äkta ut....eller ja....iallafall nästan då....



Nu ska jag gå och lägga mej för som det ser ut nu så måste jag kliva upp 15 minuter tidigare om jag ska hinna få fram bilen tills jag börjar jobba.
Fridens liljor på er!

6 kommentarer:

Evanlo sa...

Vad är det för fel på kanel och russin, särskilt nu i juletid??

Chruss sa...

Haha, du är för skön du!
Hoppas du får till det med hånglandet!

Carola sa...

Måste ju erkänna att min mistel inte ser så där fin ut... Var har du hittat en sån fin?

sussilull sa...

Evanlo.. Inge fel!! Absolut inte.. men man traditionen säger ju inte att man ska hänga upp det och sen stå och puta med läpparna under ;)

Chruss...detta ska jag nog fixa vare sej Kronblom vill eller inte ;)

carola... hittade misteln i en presentaffär i södertälje :)

Fia sa...

hihi, först tyckte jag lite synd om Kronblom när jag läste ditt inlägg, det känns som om han är lite trängd, men å andra sidan ska han ju vara tacksam för att han har DIG, så; på han bara!

Anonym sa...

ha ha ha underbart!

Free background from VintageMadeForYou