21 dec. 2009

Utmaning 11 kortinspiration

Så har det blivit dags för årets sista utmaning på kortinspiration.
Nyårskort utan kuvert var temat.

Bloggmamman skrev så här:
Utmaningen består i att ni ska göra ett enkelt (inte enkelt som i simpelt, utan motsatsen till dubbelt) nyårskort som ska kunna skickas som vykort utan kuvert. Det gäller alltså att tänka till en gång extra vad man använder för dekorationer, så att allt klarar posthanteringen.

Och då vart mitt kort så här:


Det var en lite svår utmaning detta med att göra ett kort som ska fungera både som kuvert och kort.
Jag använde mej av beige cardstock och mönstrat papper från DCWV. Jag skar till två stycken likadana mönstrade papper som jag sedan limmade ihop så att de räta sidorna syns. Sedan vek jag det på mitten. Jag tog den beiga cardstocken och gjorde som ett skärp av och med korsettsnörning baktill. På det limmade jag lite blingpapper och sedan en liten bit av den beiga cardstocken så att man kan skriva adressen.

Nyårshälsningen är egentligen en stämpel där det både står god jul och gott nytt år men jag färgade bara in nyårshälsningen med svart stämpelfärg och stämplade samt embossade efter det. Runt omkring hälsningen så stämplade jag swirlen från Heindesign. På valda delar av den lade jag pearlmaker i svart. Klistrade på lite blingpapper som jag stansat ut med scallopedstansen från fiskars och sedan ett beiget band på det.







Ja det var mitt nyårskort det!
Nu vill vi se Era uppladdade kort på Kortinspiration också :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

tjusigt!

Sollan sa...

Mycket snyggt! :)

Free background from VintageMadeForYou