23 dec. 2009

Dan före dopparedan...

Igår var vi in till Nynäs Rökeri och *harkel* lade in sillen och varmrökte laxen och bakade lite knäckebröd. Ja just det sen kokade jag lite marmelad där också.... ;)
Idag är det dax för skinkan och Janssons och så bingolotto förståss!
Som vanligt slutar det väl med att jag sitter där själv, duttandes på brickorna och har fullt sjå att hinna med mellan bingoutropen...*puh*
Ungefär som när det är dax att klä granen. Ungarna tjatar..när ska vi klä granen, när ska vi klä granen?
Och så kommer dagen D då det är dax.
Vem är det som står och klär granen själv efter 5 minuter? *hihi* Jo då.....så kan det gå när inte haspen är på.

En del byter ju tema i sin gran från år till år...men inte Sussilull. Hon kör stadigt med rött och guld :)



Och mina fina hängtomtar är också med från år till år....



Likaså tomten under granen......



Innan jul så frågade jag:
- Behöver vi något från bolaget innan jul? Då är det ju bar om vi handlar tidigt så vi slipper alla andra i julstressen.
- Nej det behöver vi inte svarade Kronblom.....
Behöver jag säga att vi ska till bolaget nu?

Ha en bra dag!

3 kommentarer:

Evanlo sa...

Är inte förvånad över att ni måste till mystemet idag. Det ligger nog i de manliga generna. ;-)

Evanlo sa...

Glömde ju - God jul och ett Gott nytt år!

Katarina sa...

Önskar dig en riktigt God jul och ett Gott Nytt År.

Tack för alla fina kommentarer du lämnad under året, de värmer. Kramar Katarina

Free background from VintageMadeForYou