10 nov. 2009

Och så vart det.....

Ja så här vart det!



Ja kortet alltså.
Katarina visade mej vikningen igår kväll när jag var och hälsade på tjejerna på papprika




Det randiga pappret är från Happy Holidays och vart pappret med tomten i vintagetema kommer ifrån har jag inte en blekaste om!
Stämpeln med god jul är inkidos och texten av Lennart Helsing......*rycker på axlarna*...tja..samma där ...ingen aning!
Jag har använt mej av distressfärgerna vintage photo och aged mahogany. Swirlstämpeln som är stämplad är Hein design. Den är sedan embossad med reprints ep-pulver hologram sparkle.
Lite rosor och metalltråd i blandad "hemmagömma" samt ornamentblomma från kort och godt.



Den ena rosen är också embossad med hologram sparkle samt lövet som även det är från inkido

Några duttar med pearlmaker här och där fick avlsuta hela kortet.
Ja det var ju det.....jag sa ju det..... ;-)

5 nov. 2009

Julkort på G.....

Sitter och knåpar lite julkort. Här är ett av dom:



Har använt mej av basic grey papper.



Jag tänkte att jag inte skulle kasta något av det papper som vart spill så jag använde det både inuti kortet och på baksidan.



Stämpeln på framsidan av kortet är Hobby och hantverks och stämpeln inuti kortet är Inkidos




Jag har förstärkt vissa detaljer genom att rita med inkessentials opaque white penna.
Så mycker mer att bjuda på har jag inte för tillfället. De måste torka till lite först.

Sov gott!

3 nov. 2009

En liten korrigering....

Färgerna som ska användas på Kortinspirations blogg är inte ljusblått och vitt, utan vitt, isblått och silver.
Basatt ni vet! ;-)

Sen måste jag bara få skriva......Ullared!

Smaka på det ordet......U-L-L-A-R-E-D

The place on earth were all people meet!

Vissa åker dit för att handla och andra åker dit för att gympa eller hålla koll på tältpinnar under topgun-solglasögon.

Det tror jag att Kronblom och jag ska göra nästa år. Boka två veckor i tält på Ullareds camping. Vi tar med några "pavor" hembränt och lite plastmuggar...eller vadå...det handlar jag ju på ullared såklart för det är ju "billigt". Sen så är det ju bara för mej att shoppa loss för Kronbloms lott här i livet är ju att jobba. *asg*
Såg ni inte programmet på 5:an igår så se reprisen! Programmet är värsta komedin!

Maj gadd vilka människor det finns!
Och är det någonstans man har möjlighet att möta dom så är det ju såklart på :

Ullared

Vi ses!

1 nov. 2009

Kortinspiration utmaning ljusblått-vitt

Denna gång var utmaningen på kortinspiration att göra ett kort i färgerna ljusblått och vitt. Jag tänkte genast is och reflektionerna i det.
Gjorde därför ett julkort.
Alla stämplar, förutom den stora snöflingan, är Inkidos. Den stora snöflingan är Hero Arts inköpt på papprika.


Jag stämplade på ljusblått vellumpapper. Vissa stämplade jag med vanlig stämpelfärg och andra stämplade jag med "watermarkdynan" och embossade med silver eller Inkidos frostep.



Jag använde mej även av Clas Olssons transparanta papper och gjorde samma vikning av det som den vanliga kortbasen. Det transparanta pappret stämplade jag dtp med vit stazondyna (funkar även med brilliancedynan) för att få ett frostnupet utseende.



Inuti kortet stämplade jag också på ljusblått vellum och embossade med silverep. Jag har dragit med edgescrapern runt alla kanter för att få det lite ruffigt och "kallt".



Jag stansade ut snöflingor i vitt vellum som jag sedan förstärkte kanterna på genom att markera med en vit täckande penna. I detta fall Inkessentials white opaque pen.
Även i silver stansade jag ut snöflingor och satte lite här och där på kortet.



Låsningen är gjord av Inkidostämpel och embossad med Inkidos ep-pulver frost som är fantastiskt glittrande och vackert.

Ja det var allt för mej och till utmaningen på kortinspiration denna vecka.
Ska du nu sätta dej och göra ett kort så varför inte göra ett i ljusblått och vitt och lägga in på kortinspirationsidan så att andra kan ta del av den?
Det skulle vara kul att se!

30 okt. 2009

Är det länge sen.......

....man bloggat om man glömt lösenordet till sidan?
Svar:
Ja

Idag var det kort dag på jobbet. Man har faktiskt vant sej vid att sluta kl 12.00 dag före röd dag. Ja jag menar att jag tjurar ju inte över det. Å nä....jag e inte den som e den.....*harkel*

Ja men tänk bara! Jag hann hem och hämta Fjompa för att åka ner på stan och ta en latte och handla vinterjacka åt den lille.....ehumm......storlek XL, men ändå. Han är och kommer alltid att vara liten. Så det så!'

Av en händelse så står guldsmeden på torget och säljer lite saker. Sussilull går förbi. Stannar upp. Vänder tillbaka. STANNAR vid bordet där guldsmeden har lite rea. Och det skulle hon inte ha gjort....å nä....
Det tyckte iallafall inte Kronblom, men han förstår ju å andra sidan inte detta med smycken.
Kolla här vilka underbara smycken!
Björg


Hittade ett halsband och ett armband. Och är det inte konstigt men även det här skrek liksom efter mej när jag gick där på torget! Vilken tur för det att jag gick förbi va! ;-)




Jag ska göra som barnen....jag ska sova med både halsband och armband på mej i natt!
Ha en bra kväll alla glada!

21 okt. 2009

Nu är den här!

Vet ni vad det här är?:



Det är en liten bild av den här:



Och vad är då det??


















Min fiiiiiiina lila väska såklart!
ÄNTLIGEN har jag hittat den!





Och ja mamma....jag vet vad du tänker men jag är din i allra högsta grad! (hon brukar nämligen säga att jag är en bortbyting bara för att vi inte har samma smak...*hihi*)

Puss!

19 okt. 2009

Trodde ni att jag svimmat?

Det har jag inte.
Inga kort har blivit gjorda pga resor. Både privat och inom jobbet. Dessvärre kommer det nog inte bli något kort gjort denna vecka heller då jag själv är på utbildning i ett par dagar och sen åker ill Skåne.
Just nu går jag på en utbildning hos EQP i presentationsteknik.
Det är lite som att lära sej poweryoga...ja det är det faktiskt.
När man övat in vissa moment då är det dax för ytterligare ett. Knipa behöver man tack o lov inte göra vid en presentation eller föreläsning (eller ja vem vet förresten ;-)).
Sista dagen är i morgon och då får vi se.........
Då får man väl domen.
Jag är så jäkla nervös inför varje "tal" att jag tror att jag ska dö, men mina "mentorer" säger att det inte syns på mej. Är inte det konstigt?
Fast det är väl så att hjärtklappning och handsvett inte syns utåt..*asg*.

Jag är väldigt imponerad av vår/a lärare. De kan ordbajsa om allt och ingenting huuuuur länge som helst. Man tror att de verkligen är utsända att predika om det de pratar om. Ja självklart är de pålästa i sitt eget ämne men när någon skriver kajak på en lapp och de börjar hålla en föreläsning om detta ämne genom att bara hämta information från hjärnan.....ja då undrar man. - Är de utsända from hell??

Jag kan ju sammanfatta allt så här:
Jag längtar inte till i morgon just nu....

Natt natt

16 okt. 2009

ÄNTLIGEN!

Som jag har väntat!

Hör upp Kronblom!

Här får man liksom "hela paketet".

Det vill säga både Kronblom o Persbrandt!


Persbrandt snart i var mans byxa

Oh God! I think I´m in heaven!

13 okt. 2009

Nu undrar ni förståss.....

..om man kan jämföra Tunisien med Gränna?
Njae........



Faktiskt inte det minsta :-0



Jag skulle ljuga om jag säger att jag inte längtar tillbaka.
Vi hade ju ca 30 grader och strålande sol varje dag. Vi pös i solstolarna på stranden varje dag och badade minst 5 ggr/dag. Vattnet är ju så himla salt så man torkar ju ut helt och hållet. Nu gör man av med en flaska lotion efter varje dusch.

Nu har jag "landat" i Uddevalla. Här är det iallafall inte snö som det var på vägen vid Gränna/Jönköping. Thank god!

En inköpt Allers och en dusch så är man redo för korsorden.
Sov gott mina vänner :-)

2 okt. 2009

Ville bara att Ni skulle få ta del av....

....vädret i Hammamet i Tunisien nästa vecka *flin*



Ja vad säger man....??
På söndag drar jag! :-)
Free background from VintageMadeForYou