30 sep. 2009

Det här med att tro att man kan.....

Igår var jag på poweryoga. Hade först tänkt att skolka men sen tog jag mej i kragen och gick dit.
Började bra. Satt på mattan och kom in i andningen ( det har ju tagit ett par ggr att bara lära sej det). Andades och andades och tänkte hur jävla bra jag
är som lärt mej det här nu…..
Då kommer dråpslaget…..
Då säger kärringen:
Ni som har varit med några gånger nu och lagt till halslåset vid utandning ( du vet så där som man väser för det har jag också lärt mej….fast jag väser tyst ;-))
ni lägger också till att dra sätesmuskulaturen uppåt vid varje inanandning!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ja prova du nu!
Det går inte!
Att andas in med magen buktandes ut och samtidigt knipa. Det är fanimej en omöjlighet.
Ja prova du!
Andas in och känn hur magen trycks utåt och nu det magiska….börja knip lite försiktigt. Magen är inte kvar ”utåt”. Finns inte en chans i helvetet att den är kvar utåt!
Inte nog med det. Denna andning ska man hålla passet igenom. Sittande som stående i krigare arn, liggandes som i plogen eller fisken.
Shit!

Men jag ska inte ge mej!
Har jag lärt mej att ta mej upp i plogen utan att liksom "ta fart" så ska inga knip hindra mej heller.
Jag är bäst!

29 sep. 2009

Världens bästa mamma

Det är jag det!

Har ju en gammal arbetskamrat som sjunger....ehhhh...förlåt Johan men kanske inte precis "sjunger" utan mer ....ehhh.....låter eller nåt.....*asg*.
Iallafulla fall så har de kommit sej högt upp i skalan bland band och det är bara att gratulera! Bandet heter Amon Amarth.
Till min stora glädje (ehhh...inte efter att skivan är spelad sådär en miljard gånger) så är detta ett av min äldsta sons favoritband och Johan främst då en stor idol (ja är det inte konstigt...själv hade man Hasse Carlsson i Noice ;-))
Nåja till saken hör att autografen kom idag!
Med en hälsning till Thommy och så en liiiiiiiten till mej:



Jag känner mej fasen lite stolt att han inte glömde bort mej asså.... ;-)

Nej nu ska jag på poweryoga och där spelas det inte Amon Amarth precis..*s*
Ha en bra kväll!

WOW!

Idag kom kuvertet i brevlådan med den vinsten jag vann i blogcandyn hos Änglahus.
Den innehöll en massa godsaker!
Just look at it!



Tack snälla Annica för allt fint.

Nu längtar jag till helgen för att eventuellt kanske så hinner jag knåpa ihop ett kort på lördag...men det är bara om jag hunnit packa förståss.
På söndag bär det av mot paraplydrinkar ;-)
A lots of them ;-)

Tvättråd

Behöver jag tillägga att det även finns tvättråd där det står mamma i också???



Och sa jag förresten vad jag ska göra ikväll?

27 sep. 2009

Lila väska

Ja just det......

Jag har letat efter en lila väska i lackat konstmaterial som liknar krokodil eller ormskinn.......finns ingenstans om det inte är så att jag åker till New York och köper en för sådär en 20.000 svenska kronor...... :-)

Nu håller alla tummarna för att det finns i Tunisien okej??
Dessvärre så hade de inte många väskaffärer i Sousse i Tunisien i somras men kanske att Hammamet har.

Hittade en lila väska som får duga så länge:



Faktiskt på Lindex! Ja jag vet....det är inte ofta man hittat en snygg väska där men nu fanns den ;-)

Och om du vet vart jag kan hitta en lila krokodilskinnsväska så lova att du hojtar!

Kaos...igen :-)

*boing* *boing* *boing*

Det är så det låter när jag studsar upp o ner på stolen :-)

Nina har skickat en KAOS till mej :-)

Se så fin:



Nu ligger det ju till på det här lilla viset att jag åker till Tunisien snart så därför kommer jag (om jag gör det överhuvudtaget) ta tag i detta när jag kommer hem.
Jag ska bara läsa och dricka paraplydrinkar när jag är i Tunisien.
Vädret har ju inte varit det bästa denna vecka och ska inte bli nästa heller där men när jag kommer dit då kommer ju hela landet skina upp...*hihi*
Håll tummarna för att vädret blir bra.

Må så gott så hörs vi snart igen

22 sep. 2009

Ja men är det inte otroligt!!

Jag var en av vinnarna i Änglahusets blogcandy!! :-)

Man kan tro att gud äntligen vet att jag finns nu....*asg* :-)

Å va glad jag är! :-)

Tror ni mej inte?
Kolla då!!


http://anglahus.blogspot.com/2009/09/vad-kan-vara-battre-en-fredagskvall.html


YIIIIHHAAAAAAA

20 sep. 2009

Heldag på förläggningen

Idag har jag varit vid kustartilleriet :-)
Jag har gått i gångar insprängda i ett berg 30 meter under mark där man såg dagsljuset i periskop:



Namnet på stället är Femörefortet och ligger i Oxelösund.
Logementet under mark rymde 60 man och där fanns allt! Kök, bespisning, sängar:



Det var kallt och fuktigt under jord men på ovansidan var det desto härligare!



Helt otroligt att Sverige ändå var så pass rustade för eventuella krig som vi var.



Jag kan varmt rekommendera en utflykt för den intresserade.
Information om Femörefortet hittar du här

Promenader i underjordiska gångar i all ära men i morse var jag och simmade och badade bastu! Det är ju såååå skönt. Äntligen har jag köpt ett årskort så nu jädrar ska det bli simma av! Nu är det bara Kronblom som ska ha sej ett årskort också....*hehehe*

Ha en bra kväll

Vet ni?

Vet ni vart dagarna tar vägen?
Tala gärna om det isåfall för jag har inte en aning! ? !
I torsdags var jag en sväng till Enköping och hade utbildning.
I fredags var vi här hela dagen:



Visst var vi på Berns och hade konferens.:-) Ber om ursäkt för det dåliga kortet men man är ju ingen mästerfotograf direkt ;-)

Taket var helt otroligt!



Efter konferensen så bar det iväg till Norrmalmstorg ( eller efter drinken i loungen på Berns). Där stod det en abbonerad spårvagn från 1952 och väntade på oss. Vi fick berättat lite historia om vagnen först och det visade sej att chauffören hade åkt med denna vagn själv som passagerare när han var ung.

Italiensk buffé var uppdukad och det var så smakrikt och jättegott alltihopa att jag önskar att jag kunnat äta mer.
Bubbel, vin och vin och vin och vin och vin........ja det hörde till också.

Tur att Jojje hade tagit bilen in för jag vet inte om jag hittat till centralen om vi skulle åkt tåg ;-)

Turen gick ut på Djurgården och runt. Vi hann väl iallafall med en 7-8 varv skulle jag tro innan det var dax för hemfärd.
Vi stannade till på Waldemarsudde ett par gånger.



Detta var ett annorlunda restaurangbesök men riktigt trevligt.
Här finns lite info ang detta.

Igår var jag på makeupdag på Jolis hudvård i Södertälje. Christa lade en makeup i lila och plommonfärger med tillhörande läppstift. Jag såg hjärtsjuk ut i det läppstiftet!! *s*
Tänk ändå vad man kan trolla med lite färger och "bling" *hihi*
Idag bär det av till femörefortet. Oj oj oj.....innan jag vet ordet av så kommer jag ju sitta på jobbet igen!
Ha en jättebra söndag!

16 sep. 2009

Kortinspiration utmaning 5

Nu är det dax för en ny utmaning på kortinspiration.
Utmaningen är att göra ett kort efter en skiss.
Skissen ser ut så här:



Mitt kort vart så här:



Jag har gjort bakgrunden med distresser som jag sedan sprayat med vatten över för att få lite "liv" i den.
Motiven kommer från Inkywings och det är tillverkaren Stampscapes där man kan kombinera ihop en egen bild.



Jag har lagt lite glitter i vattnet i skuggorna av månen som inte syns... ;-)



Distresser är kul att jobba med eftersom du kan jobba in dom i varandra.



Bandet är från min vinst från Inkido. Tyckte det passade att lägga över motivet då det skimrar som vatten i månsken när man ser det på riktigt.
Lite nålar och bling fick bli en extra effekt.
Textstämpeln är Inkywings.

Ja det var allt för mej för idag.
I morrn bär det av till Enköping över dagen. Tänkte svänga förbi mångfaldens hus på vägen hem.....synd att det ligger på vägen.....*moooohahahahaha*

Ha en bra kväll!
Free background from VintageMadeForYou