31 aug. 2009

Vilken tavla!

Här hemma är det ju Kronblom som brukar göra tavlor och då menar jag inte måla utan verkligen "göra tavlor" men nu.........
har jag faktiskt köpt nya tavlor till vardagsrummet *boing boing boing* (= trestuds)!
Se så fina!
Stora är dom. 1x1 meter styck. Nu ska jag bara försöka få tag i en belysning också men det får komma som en glad överraskning för Kronblom. Det är ju nämligen han som måste dra elen och montera upp belysningen....*hehehe*



De hänger ovanför soffan. Den ljusbeiga färgen är exaktamento den vi har i soffan så det gjorde ju inte ont....typ....dåra...

Ikväll har jag gjort klart mina KAOS så i morgon ska jag försöka hinna skicka dom till berörda personer också.
Annars har det varit lugnt idag. Hade tänkt gå på poweryoga ikväll men vi var ute och sprang istället. Det tyckte jag fick räcka.
Kronblom grinade hela vägen från parkeringen till spåret....*fniss*. Han tycker det är astråkigt att springa men han ska inte slippa undan...oh no....om jag så ska sela på honom och rida på honom viftandes med en piska så ska han springa!
Det var en klass för poweryoga i morgon också så jag får se om jag hakar på den istället.
Nu är det dax för bingen.
Toodels!

30 aug. 2009

Underbar söndagmorgon!

Det kan man inte tro va......att jag var på kräftskiva igår!?
Pigg som en mört, glad som en lärka och mår som en prins(essa)!
Kvällen var mycket trevlig. Vi hade ju kräftskiva med de närmsta grannarna. Konstigt....vi har bott här i snart tre år och knappt sett grannarna..*hihi*
Men nu! Nu vet man hela livet för många av dom..och de mår nog inte lika bra som jag idag om man säger så....*s*

I fredags med posten så fick jag världens roligaste post!!
En KAOS-award från gulliga Elisa.



En levande logga som sänds till någon man uppskattar. Men istället för att ha den digitalt, så skapar man riktiga scrapverk och skickar dessa vidare. Den som får, ska i sin tur skicka vidare egengjorda KAOS-awards till dem de uppskattar. Awarden heter ju som sagt KAOS oavsett vem som gjort dem. Och på dessa ska ens egen stil, eller specialiteter finnas med. Varje KAOS-award innehåller: Titel: KAOS - Kreativa Artister med Otrolig Skaparglädje, Skaparens eget namn, Storlek: 10x15cm. Sedan ska man ju givetvis fota/scanna awarden och blogga om den också. På så vis blir ju awarden ett digitalt minne, men också något man kan fysiskt spara och titta på. I bloggen utser man också nästkommande TRE KAOS-vinnare. Kanske skriva en liten förklaring om varför dessa fått awarden, eller bara lämna länk till dem.

Jag håller på för fullt att göra dessa tre KAOSawarder och kommer att lägga ut namnen på de som ska få dom i senare inlägg.

Tack snälla Elisa för awarden. Jag är glad att kunna inspirera!
Skickar en blomma över nätet!
Kram!

26 aug. 2009

Hallo!

En liten rapport från Göteborg.
Skapligt väder. Ganska varmt.
Synd bara att jag inte hann till Ullared idag. Kom inte från jobbet förrän kl var 17.00 och då är det lite sent att åka....*suck*
Men men....vad är väl en bal på slottet?
Har tagit mej en lång promenad och tittat lite i omgivningarna. Åby-travet ligger ju inte så hemskt långt härifrån och där fanns det många vackra hästar att titta på.
Det ligger också en hel del gamla hus här. En del ser ut som riktiga spökhus. I morgon är det kursdag igen fast bara med två deltagare så dagen kommer nog avrundas i skaplig tid. Måste ju för sjutton hinna till Gränna innan polkagrisaffären stänger!!*s*
Bjussar på ett till kort som jag gjort.
Här är det:


Stämplarna är från Inkido precis som mönsterpappret.




Återigen så har jag använt mej av transparant papper.

Nu är det dax att krypa till kojs och läsa lite.
Ha en bra kväll.

24 aug. 2009

Rapport från joggingspåret...

Måndagar är inge roliga. Inte sen vi började jogga.
Efter helgens alla "nyttigheter" (eller inte) så flåsar man som en flodhäst i brunst när man springer.
Om nu dom flåsar.....*funderar*
men håll med om att det såg bra ut när jag skrev det....*s*
I morrn bär det av till Göteborg och jag tar med mej joggingskorna men jag lovar inget. Jag tror att jag kommer att jogga runt en sväng på Ullared istället och där behövs det inga speciella skor inte...
Så är det med det.
Fick lite kort publicerade på inkidos blogg och då måste jag ju även visa ett till av de jag gjort här såklart!
Det var med den vinsten som gick i lila toner.



Även detta kort använde jag mej av transparant papper på.



Stämpeln är också Inkidos och tack Eva för att du upplyste mej om det i din blogg. Jag hade nämligen glömt bort vilken tillverkare det var...*hihi*
Jag har embossat texten med koppar som är en absolut favorit.



Nej nu åter mot packningen så ses vi i morrn i Göteborg!
Ha en bra kväll.

23 aug. 2009

Ett till kort kan jag bjuda på...

Fick ju en så fin vinst från Inkido häromveckan.
Har äntligen fått "tummen ur" att göra något litet av det....
Vad sägs om detta:



Utfällt läge:



Och kan man säga "halvutfällt" läge....



Och embossingpulver i all ära....snyggt som bara den var det men vet ni hur mycket glitter jag har på mitt skrivbord nu??
You don´t wanna know...just be glad it´s not your desk... *hihi*



Jag embossade tom rosorna för att få en lite annan effekt av det hela.
De glittrar så fint i verkligheten men som vanligt är det svårt att få det att synas på bild.

Allt material är från Inkido utom bårdstansen som är Fiskars.

Ja men då så....då säger vi så för idag.
Natti natti och...

En liten fundering...

Varför är det i stort sett bara jag som kan köra bil i den här stan??

Sukkersött #49

Här kommer mitt bidrag till Sukkersött utmaning nr 49.
Utmaningen var att göra ett julkort men inte använda de traditionella julfärgerna blått, rött och grönt.
Jag tog brunt ;-)



Kortbasen är ett vanligt brunt cs märke okänt. Likaså det vita. Mönsterpappret är Inkidos
Textstämpeln är jag tyvärr lite osäker på vem som gjort men pepparkakorna vet jag iallafall! Det är Maria! Utgivna av Reprint
Jag har embossat både text och pepparkakorna med reprints ep white.



Själva kortet fick jag idén till på Stampin up.
Man tar helt enkelt en kortbas och skär sönder framsidan och ersätter en liten bit med någon form av plast istället. Jag har använt Clas Olssons peach glossy transparant. På det har jag sedan tagit en vit stämpeldyna och duttat mot pappret så det ser lite frostigt ut.
Rätt kul effekt faktiskt :-)
Det var allt från mej för nu.....men det kommer mer under dagen :-)
Ha det bra så länge

22 aug. 2009

Post!

Gissa vad jag har gjort idag.......*hehe*



Pennanvändare....

I går morse så hörde jag på radion att om man håller på mycket med pennan….. Ja ni vet så där snurrar och knäpper och fingrar och så…....ja då har man ett dåligt sexliv!?

Vem som gjort tester och påvisat detta har jag ingen aning om...inte heller hur själva testet gått till men det hade ju varit lite kul att veta...*fniss*

MEN i och med detta vill jag nu uppmärksamma er på att jag inte skriver dagbok för hand utan bloggar……..*hehehe*

Och så hade jag en fundering...istället för att skylla på huvudvärk så kanske man kan skylla på att man skriver med penna?? *eeehhhh*

Så se det så här Skalman....

Inget ont som inte har nå gott med sej.

Och mamma...jag har aldrig tvingat dej att läsa min blogg...*mooohahaha*

20 aug. 2009

ALARM!!

Det HÄR är INTE KUL!!



Det HÄR är en nödsituation!!

Den sprang emot mej och jag trodde det var en katt!! ( ja ni ser ju bilden)

Jojje förlåt för allt som jag kallat dej och allt som jag skrivit men kan du ta och avbryta kickoffen och komma hem nu tror du?
Jag säger till alla att allt bara varit en lögn och att du inte alls är som du är.
Okej??

Jag har ingen lust att vakna i morgon och veta att den ligger på köksgolvet!
SNÄLLA KOM HEM!!
Free background from VintageMadeForYou