23 aug. 2009

Sukkersött #49

Här kommer mitt bidrag till Sukkersött utmaning nr 49.
Utmaningen var att göra ett julkort men inte använda de traditionella julfärgerna blått, rött och grönt.
Jag tog brunt ;-)



Kortbasen är ett vanligt brunt cs märke okänt. Likaså det vita. Mönsterpappret är Inkidos
Textstämpeln är jag tyvärr lite osäker på vem som gjort men pepparkakorna vet jag iallafall! Det är Maria! Utgivna av Reprint
Jag har embossat både text och pepparkakorna med reprints ep white.



Själva kortet fick jag idén till på Stampin up.
Man tar helt enkelt en kortbas och skär sönder framsidan och ersätter en liten bit med någon form av plast istället. Jag har använt Clas Olssons peach glossy transparant. På det har jag sedan tagit en vit stämpeldyna och duttat mot pappret så det ser lite frostigt ut.
Rätt kul effekt faktiskt :-)
Det var allt från mej för nu.....men det kommer mer under dagen :-)
Ha det bra så länge

4 kommentarer:

Katarina sa...

Jättefint. Kram!

Evanlo sa...

Lackert!!

Aina sa...

Så lekkert :O)

Miapuh sa...

TJOHO
PUH här :) vad för papper är de från classe? lamineringspapper? overhead el vad ? tänkte dit o leta ju
kram

Free background from VintageMadeForYou