30 okt. 2009

Är det länge sen.......

....man bloggat om man glömt lösenordet till sidan?
Svar:
Ja

Idag var det kort dag på jobbet. Man har faktiskt vant sej vid att sluta kl 12.00 dag före röd dag. Ja jag menar att jag tjurar ju inte över det. Å nä....jag e inte den som e den.....*harkel*

Ja men tänk bara! Jag hann hem och hämta Fjompa för att åka ner på stan och ta en latte och handla vinterjacka åt den lille.....ehumm......storlek XL, men ändå. Han är och kommer alltid att vara liten. Så det så!'

Av en händelse så står guldsmeden på torget och säljer lite saker. Sussilull går förbi. Stannar upp. Vänder tillbaka. STANNAR vid bordet där guldsmeden har lite rea. Och det skulle hon inte ha gjort....å nä....
Det tyckte iallafall inte Kronblom, men han förstår ju å andra sidan inte detta med smycken.
Kolla här vilka underbara smycken!
Björg


Hittade ett halsband och ett armband. Och är det inte konstigt men även det här skrek liksom efter mej när jag gick där på torget! Vilken tur för det att jag gick förbi va! ;-)




Jag ska göra som barnen....jag ska sova med både halsband och armband på mej i natt!
Ha en bra kväll alla glada!

21 okt. 2009

Nu är den här!

Vet ni vad det här är?:



Det är en liten bild av den här:



Och vad är då det??


















Min fiiiiiiina lila väska såklart!
ÄNTLIGEN har jag hittat den!





Och ja mamma....jag vet vad du tänker men jag är din i allra högsta grad! (hon brukar nämligen säga att jag är en bortbyting bara för att vi inte har samma smak...*hihi*)

Puss!

19 okt. 2009

Trodde ni att jag svimmat?

Det har jag inte.
Inga kort har blivit gjorda pga resor. Både privat och inom jobbet. Dessvärre kommer det nog inte bli något kort gjort denna vecka heller då jag själv är på utbildning i ett par dagar och sen åker ill Skåne.
Just nu går jag på en utbildning hos EQP i presentationsteknik.
Det är lite som att lära sej poweryoga...ja det är det faktiskt.
När man övat in vissa moment då är det dax för ytterligare ett. Knipa behöver man tack o lov inte göra vid en presentation eller föreläsning (eller ja vem vet förresten ;-)).
Sista dagen är i morgon och då får vi se.........
Då får man väl domen.
Jag är så jäkla nervös inför varje "tal" att jag tror att jag ska dö, men mina "mentorer" säger att det inte syns på mej. Är inte det konstigt?
Fast det är väl så att hjärtklappning och handsvett inte syns utåt..*asg*.

Jag är väldigt imponerad av vår/a lärare. De kan ordbajsa om allt och ingenting huuuuur länge som helst. Man tror att de verkligen är utsända att predika om det de pratar om. Ja självklart är de pålästa i sitt eget ämne men när någon skriver kajak på en lapp och de börjar hålla en föreläsning om detta ämne genom att bara hämta information från hjärnan.....ja då undrar man. - Är de utsända from hell??

Jag kan ju sammanfatta allt så här:
Jag längtar inte till i morgon just nu....

Natt natt

16 okt. 2009

ÄNTLIGEN!

Som jag har väntat!

Hör upp Kronblom!

Här får man liksom "hela paketet".

Det vill säga både Kronblom o Persbrandt!


Persbrandt snart i var mans byxa

Oh God! I think I´m in heaven!

13 okt. 2009

Nu undrar ni förståss.....

..om man kan jämföra Tunisien med Gränna?
Njae........



Faktiskt inte det minsta :-0



Jag skulle ljuga om jag säger att jag inte längtar tillbaka.
Vi hade ju ca 30 grader och strålande sol varje dag. Vi pös i solstolarna på stranden varje dag och badade minst 5 ggr/dag. Vattnet är ju så himla salt så man torkar ju ut helt och hållet. Nu gör man av med en flaska lotion efter varje dusch.

Nu har jag "landat" i Uddevalla. Här är det iallafall inte snö som det var på vägen vid Gränna/Jönköping. Thank god!

En inköpt Allers och en dusch så är man redo för korsorden.
Sov gott mina vänner :-)

2 okt. 2009

Ville bara att Ni skulle få ta del av....

....vädret i Hammamet i Tunisien nästa vecka *flin*



Ja vad säger man....??
På söndag drar jag! :-)

30 sep. 2009

Det här med att tro att man kan.....

Igår var jag på poweryoga. Hade först tänkt att skolka men sen tog jag mej i kragen och gick dit.
Började bra. Satt på mattan och kom in i andningen ( det har ju tagit ett par ggr att bara lära sej det). Andades och andades och tänkte hur jävla bra jag
är som lärt mej det här nu…..
Då kommer dråpslaget…..
Då säger kärringen:
Ni som har varit med några gånger nu och lagt till halslåset vid utandning ( du vet så där som man väser för det har jag också lärt mej….fast jag väser tyst ;-))
ni lägger också till att dra sätesmuskulaturen uppåt vid varje inanandning!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ja prova du nu!
Det går inte!
Att andas in med magen buktandes ut och samtidigt knipa. Det är fanimej en omöjlighet.
Ja prova du!
Andas in och känn hur magen trycks utåt och nu det magiska….börja knip lite försiktigt. Magen är inte kvar ”utåt”. Finns inte en chans i helvetet att den är kvar utåt!
Inte nog med det. Denna andning ska man hålla passet igenom. Sittande som stående i krigare arn, liggandes som i plogen eller fisken.
Shit!

Men jag ska inte ge mej!
Har jag lärt mej att ta mej upp i plogen utan att liksom "ta fart" så ska inga knip hindra mej heller.
Jag är bäst!

29 sep. 2009

Världens bästa mamma

Det är jag det!

Har ju en gammal arbetskamrat som sjunger....ehhhh...förlåt Johan men kanske inte precis "sjunger" utan mer ....ehhh.....låter eller nåt.....*asg*.
Iallafulla fall så har de kommit sej högt upp i skalan bland band och det är bara att gratulera! Bandet heter Amon Amarth.
Till min stora glädje (ehhh...inte efter att skivan är spelad sådär en miljard gånger) så är detta ett av min äldsta sons favoritband och Johan främst då en stor idol (ja är det inte konstigt...själv hade man Hasse Carlsson i Noice ;-))
Nåja till saken hör att autografen kom idag!
Med en hälsning till Thommy och så en liiiiiiiten till mej:



Jag känner mej fasen lite stolt att han inte glömde bort mej asså.... ;-)

Nej nu ska jag på poweryoga och där spelas det inte Amon Amarth precis..*s*
Ha en bra kväll!

WOW!

Idag kom kuvertet i brevlådan med den vinsten jag vann i blogcandyn hos Änglahus.
Den innehöll en massa godsaker!
Just look at it!



Tack snälla Annica för allt fint.

Nu längtar jag till helgen för att eventuellt kanske så hinner jag knåpa ihop ett kort på lördag...men det är bara om jag hunnit packa förståss.
På söndag bär det av mot paraplydrinkar ;-)
A lots of them ;-)

Tvättråd

Behöver jag tillägga att det även finns tvättråd där det står mamma i också???



Och sa jag förresten vad jag ska göra ikväll?
Free background from VintageMadeForYou