13 sep. 2010

Long time no see ;-)

Oj oj oj va länge sen det var som jag bloggade!! Har ju fastnat i facebookträsket men det är rätt kul det med.
Jag har gjort kort.....beställningskort men inte tagit kort och lagt ut dom här.
Nu har jag gjort lite andra kort och de kommer jag ladda upp i bloggen så småningom.
Jag är så fantastiskt glad att ni återkommer till min sida varje dag för att se om det "Hänt något". Ska försöka bättra mej.
Här har det hänt en del på sista.
Jag har varit in och opererat mej och är därför sjukskriven nu :(
Har fått massa fina blommor och kort *skutt*
Här är ett par som rara Miapuh har skickat till mej för att muntra upp mej :)
Tack sötaste Miapuh!!

26 apr. 2010

Jag ligger i hårdträning!


Behöver jag säga mer?

16 apr. 2010

Flower Power!

Senaste utmaningen på kortinspiration var att göra ett kort på temat flower power.
Målade först upp en bild i mitt huvud på ett 70-talskort med mycket orange, brunt, blått och så och så vart det ju.......inte.....
Istället använde jag mej av Inkidos mönstrade papper med rosor på, romantiska färger och lite guld.
Precis tvärt emot ett 70-talstema.
Så kan det gå!




Jag har använt mig av Inkidos mönstrade papper och sedan spillbitar som jag stansat ut blommorna med. Grattisstämpeln är också från Inkido och jag har embossat den med Panduros embossingpulver gold. Jag lade lite glitterlim på rosorna (som även de är Inkidos) och de utstansade swirlsen som är från BossKut. Lade sist på lite PearlMaker på en del av blombladen

Trevlig helg!

1 apr. 2010

Glad påsk!



Vill önska Er alla en riktigt GLAD PÅSK
och tacka för att Ni inte ger upp..... ;)
Ni återkommer troget trots att jag har varit dålig på att uppdatera på
ett tag nu.....
Om jag kunde så skulle jag ge Er alla ett sånt här påskägg men då skulle jag
få göra väldigt många...*hihi*..och har inte riktigt tid med det.
Nu ska jag bara njuta av påskledigheten och faktiskt så har solen börjat titta fram
här nu. Det kan ju bara betyda att det blir en bra påskhelg!

Kram till Er alla!



Här har jag klätt ett påskägg med en servett (decoupage alltså). På den så limmade jag fast lite silkesfibrer för att få ett skimmer och glitter på ägget.
Målade lite grungeboard i form av gångjärn, lås och nyckel med svart pärlemofärg. Lade sedan på glitterlim på gångjärnen och krackeleringslack på låset och nyckeln.



Jag limmade fast spets runt kanten av ägget och sedan stansade jag ut lite swirls i grönt. På med ett gäng blommor, pärlfloss och band och sedan ansåg jag ägget klart =))




21 mars 2010

Snobben

Hittade ju ett så himla gulligt halsband när jag var i Göteborg att jag var tvungen att köpa det.
Visade er en bild förut i bloggen men det såg inte riktigt ut som den bilden.
Så här ser det ut:

Visst är han söt??
=))
Nu ska jag ta en tripp till gymmet och sen blir det en powerwalk. Jag är såååå seg idag att jag bara måste!
Ha en bra söndag.

16 mars 2010

Godmorgon Mölndal!



Gokväll Ullared !! ;)



Lagom med folk. Lagom med shopping.

Vädret har varit lika fint idag som det var igår. Riktigt härlig vårvinterdag med andra ord.
Nu väntar badet och sen Cougar town.
Tjillevippen!

15 mars 2010

Från ett soligt Göteborg!!

Så himla skönt att kunna köra ner på torra vägar!! *tjohooo*
Med min otur så är det ju alltid regn eller snö när jag ska hit men inte idag :)
Tog en latte vid Brahehus och sen var det bara iväg igen. Jag var livrädd att jag inte skulle hinna till kurslokalen innan folket på kontoret gick hem men jag grejjade det. Sladdade in på parkeringen vid 16.20 och bad en kille kolla så att jag inte var kvar när han gick så jag inte skulle bli inlåst.
Hann packa upp datorerna och läsa in kursmaterialet innan han skulle gå *puh*
Checkade in på hotellet och sen var det bara att bege sej ut och handla frukt och vatten.
I morrn blir det en halvdagskurs så man får väl se vad dagen har att erbjuda efter det.
Fönstershoppade lite i Mölndals centrum och såg ett såååååå läckert halsband i strass med snobben på :0. Sussi vill ha....... ;)

Det såg inte riktigt ut som detta men nästan. Aj lajk a lått ;)
Sen finns ju alltid Ullared förståss...om jag skulle få tråkigt menar jag.
Hoppas solen skiner i morgon med.
Man mår så otroligt mycket bättre då!
Ha en bra kväll.

7 mars 2010

Man måste prova på lite olika saker....

Man måste prova på lite olika saker för att se vad man tycker om........håll med om det.
Nu har jag provat makramé.



Ett rosa och fint vart det *flin*. Inte riktigt min färg men någonstans måste man ju börja...



6 mars 2010

Om en Kronblom......

Detta inlägg kommer att handla om en Kronblom och hans äventyr en fredagkväll. Är man inte intresserad så kan man sluta läsa nu.



Igår var vi på Hamburger Börs och såg R.E.A och Igår kan man säga att Kronblom fick en helkväll.
Först fick han ner till tågstationen, sedan handla ett förköpshäfte och börja hyperventilera om det kanske rentav inte skulle räcka med ett utan han skulle bli tvungen att köpa två. Lite wild and crazy satsar vi på att det räcker med ett och redan här konstaterade han att det skulle blivit billigare att tagit bilen in.

Det var väl ca 10 minuter innan tåget skulle gå så jag började gå neråt mot perrongen varpå han gapar. Ska du gå ner?? Vi kommer frysa ihjäl!
Nej, Kronblom har faktiskt aldrig åkt tåg sedan dom fick små vänthallar med värme i på perrongen. Han vart riktigt glad faktiskt! *s*
När tåget kom så vart han ännu gladare när han kunde konstatera att det var ett ”nytt” tåg vi skulle åka med. Ja ni vet dom där som togs i trafik slutet av nittiotalet……

Vart ytterligare lite uppåt när han kunde ligga över sätet (vi satt vid fönstret) och ”se” igenom hela gången till tågets ände!!

Som det vore slut?

Nej……. Det uppenbarar sej en ”ny” tågstation. Årstaberg! Ja alltså jag hade lika gärna kunnat skriva Flemingsberg Syd så fattar ni nog hur länge sen det var han åkte tåg……

Från centralen gick vi till Börsen. Och här har det ju hänt grejjer sen 80-talet……plattan…gallerian….ja allt är ju förändrat!!

Tänk er att ha en liten nyfiken pojke på 5-6-år med sej in i Tom Tits experimentsvärld. Ungefär där har jag prickat status just då...

10-15 min tog väl promenaden men i Kronbloms värld ungefär ett par timmar.
Vi åt gott, hade trevligt sällskap. ( Tack snälla Annelie o Anders)

Innan showen skulle börja tog vi in notan……….

Behöver jag säga mer???
Det var nu som jag allvarligt trodde att han behövde hjärtmedicin!

"Färgad" av notan hade han lite svårt att glädjas åt showen………men vi andra hade kul ! ;)

Taxi var det inte tal om efter den notan och showen!
Oh no……tåg och samma ”långa” promenader hem.
I 14 grader minus!

Och nej ….jag har inte vågat kolla om han lever idag…….

3 mars 2010

Utmaning 15 på kortinspiration

Senare ikväll kommer utmaning nr 15 på kortinspiration upp.

Vi skulle göra ett kort med :
3 olika mönstrade papper
3 olika stämplar
3 olika dekorationer

Mitt kort vart så här:



De mönstrade pappren är från My Minds Eye
och textstämpeln är från Stämpelboden.



Övriga stämplar jag använt är Tim Holtz och Prima Marketing Inc.



Dekorationerna vart tre i form av band, blommor och pearlmaker.



Håll utkik efter MR linky på kortinspiration och ladda upp ett kort du med!
Free background from VintageMadeForYou