Denna gång var utmaningen på
kortinspiration att göra ett kort i färgerna ljusblått och vitt. Jag tänkte genast is och reflektionerna i det.
Gjorde därför ett julkort.
Alla stämplar, förutom den stora snöflingan, är
Inkidos. Den stora snöflingan är Hero Arts inköpt på
papprika.

Jag stämplade på ljusblått vellumpapper. Vissa stämplade jag med vanlig stämpelfärg och andra stämplade jag med "watermarkdynan" och embossade med silver eller Inkidos frostep.

Jag använde mej även av Clas Olssons transparanta papper och gjorde samma vikning av det som den vanliga kortbasen. Det transparanta pappret stämplade jag dtp med vit stazondyna (funkar även med brilliancedynan) för att få ett frostnupet utseende.

Inuti kortet stämplade jag också på ljusblått vellum och embossade med silverep. Jag har dragit med edgescrapern runt alla kanter för att få det lite ruffigt och "kallt".

Jag stansade ut snöflingor i vitt vellum som jag sedan förstärkte kanterna på genom att markera med en vit täckande penna. I detta fall Inkessentials white opaque pen.
Även i silver stansade jag ut snöflingor och satte lite här och där på kortet.

Låsningen är gjord av Inkidostämpel och embossad med Inkidos ep-pulver frost som är fantastiskt glittrande och vackert.
Ja det var allt för mej och till utmaningen på
kortinspiration denna vecka.
Ska du nu sätta dej och göra ett kort så varför inte göra ett i ljusblått och vitt och lägga in på kortinspirationsidan så att andra kan ta del av den?
Det skulle vara kul att se!