20 nov. 2009

Med fokus på text

Vet inte om jag lyckades få fokus på texten men jag hoppas det :-)



Stämpelsnack har ju en tävling med olika teman av julkort. Denna gång var det inriktning på text. Ville inte bara stämpla en text rakt upp och ner utan också göra något som drog blickarna till texten :-). La därför dit en stjärna.
Vet inte om jag lyckades men jag hoppas det!

17 nov. 2009

Utmaning nr 9 på kortinspiration

Så var det dax för den 9:e utmaningen på kortinspiration. Så här löd texten från bloggmamman :-)
9. Julkort utan stämplar
Det ni - klarar ni av att göra ett julkort helt utan stämplar?! :) Varken textstämplar eller motivstämplar får användas. Tänk kreativt - man kan t ex använda utstansat, stickers, rubons, datautskrivet eller sin egen handstil.

Jag gjorde två stycken.
Det ena vart så här:



Papper från Fancy Pants och på snöstjärnan i filt har jag stansat ut texten god jul med QuicKutz Haunted-alfabet och klistrat på. Det är även ett acetatpapper med snöstjärnor på som jag fått från Hobby och Hantverk. Tillverkare tyvärr okänd.

Ett väldigt enkelt kort då jag inte gjort någonting annat än att satt dit några band och en filtsjärna :-)

Nästa kort vart så här:



Papperet med granarna och det grönmelerade är Happy Holidays. Jag klippte ut julgranar och klistrade på lite bling. På en del av dem satte jag guldpapper. De små paketen är från Panduro och tomten inuti kortet likaså. Här valde jag att inte sätta på en text för jag tycker kortet förmedlar budskapet rätt bra ändå. :-)



Vill du också visa upp ett kort utan stämplar?
Gå in på kortinspiration och ladda upp det i mr linky. Alla får vara med och leka :-)

15 nov. 2009

Vi komma, vi komma från....



....pepparkakeland!



På vägen, på vägen, vi komma hand i hand!



Så bruna, så bruna, vi äro alla........fjorton!



Korinter till ögon och hattarna på sné!



Jag är så j-la mätt på pepparkakor nu! Jag var ju tvungen att smaka när jag ändå köpte hem för att se hur "de såg ut i burken"...

Plastburken är en förpackning från "säkertnågotbraåhasak".
Papper Inkido. Hjärtana är stämplade med versamarks watermark och sedan "målade" med torrchalks i olika bruna nyanser. Stämpeln med pepparkakorna är Creamarias design utgiven av reprint.
Använde mej också av Fiskars bårdstans och så lite pearlmaker på det.
Hoppas att jag har kunnat ge lite inspiration. Om jag har så lämna gärna en kommentar i bloggen och vart jag kan se vad du har inspirerats av.

Julkort till Stämpelsnack

Har gjort ett julkort i temat rött med tomte/tomtar och det kan man väl säga att det vart...*hihi*
Tänkte först göra det helt monokromatiskt (i bara röda nyanser) men kände att tomten försvann då.



Pappren är spillpapper som jag sedan stämplat på. Först noter och sedan lite swirls.
Huvudstämpeln ( i flera bemärkelser ;-)) är Tim Holtz.



Jag embossade den med Inkidos ep-pulver vinrött med glitter så nu är hela skrivbordet och ansiktet glimmande!



På med en liten dekoration från kort och godt och en rosett sen fick det anses färdigt.
Varför ett kort i rött med tomte/tomtar?
Kika in på Stämpelsnack så kan du också vara med och tävla! :-)

14 nov. 2009

Jag har gjort! *stolt*

Kolla vad jag har gjort! *stolt*



Alldeles själv dessutom! *spricker snart*
Ja vi pratar alltså lampskärm......

13 nov. 2009

Fy va svinigt.....

Okej....

är inte detta liiiiite att överdriva?

10 nov. 2009

Och så vart det.....

Ja så här vart det!



Ja kortet alltså.
Katarina visade mej vikningen igår kväll när jag var och hälsade på tjejerna på papprika




Det randiga pappret är från Happy Holidays och vart pappret med tomten i vintagetema kommer ifrån har jag inte en blekaste om!
Stämpeln med god jul är inkidos och texten av Lennart Helsing......*rycker på axlarna*...tja..samma där ...ingen aning!
Jag har använt mej av distressfärgerna vintage photo och aged mahogany. Swirlstämpeln som är stämplad är Hein design. Den är sedan embossad med reprints ep-pulver hologram sparkle.
Lite rosor och metalltråd i blandad "hemmagömma" samt ornamentblomma från kort och godt.



Den ena rosen är också embossad med hologram sparkle samt lövet som även det är från inkido

Några duttar med pearlmaker här och där fick avlsuta hela kortet.
Ja det var ju det.....jag sa ju det..... ;-)

5 nov. 2009

Julkort på G.....

Sitter och knåpar lite julkort. Här är ett av dom:



Har använt mej av basic grey papper.



Jag tänkte att jag inte skulle kasta något av det papper som vart spill så jag använde det både inuti kortet och på baksidan.



Stämpeln på framsidan av kortet är Hobby och hantverks och stämpeln inuti kortet är Inkidos




Jag har förstärkt vissa detaljer genom att rita med inkessentials opaque white penna.
Så mycker mer att bjuda på har jag inte för tillfället. De måste torka till lite först.

Sov gott!

3 nov. 2009

En liten korrigering....

Färgerna som ska användas på Kortinspirations blogg är inte ljusblått och vitt, utan vitt, isblått och silver.
Basatt ni vet! ;-)

Sen måste jag bara få skriva......Ullared!

Smaka på det ordet......U-L-L-A-R-E-D

The place on earth were all people meet!

Vissa åker dit för att handla och andra åker dit för att gympa eller hålla koll på tältpinnar under topgun-solglasögon.

Det tror jag att Kronblom och jag ska göra nästa år. Boka två veckor i tält på Ullareds camping. Vi tar med några "pavor" hembränt och lite plastmuggar...eller vadå...det handlar jag ju på ullared såklart för det är ju "billigt". Sen så är det ju bara för mej att shoppa loss för Kronbloms lott här i livet är ju att jobba. *asg*
Såg ni inte programmet på 5:an igår så se reprisen! Programmet är värsta komedin!

Maj gadd vilka människor det finns!
Och är det någonstans man har möjlighet att möta dom så är det ju såklart på :

Ullared

Vi ses!

1 nov. 2009

Kortinspiration utmaning ljusblått-vitt

Denna gång var utmaningen på kortinspiration att göra ett kort i färgerna ljusblått och vitt. Jag tänkte genast is och reflektionerna i det.
Gjorde därför ett julkort.
Alla stämplar, förutom den stora snöflingan, är Inkidos. Den stora snöflingan är Hero Arts inköpt på papprika.


Jag stämplade på ljusblått vellumpapper. Vissa stämplade jag med vanlig stämpelfärg och andra stämplade jag med "watermarkdynan" och embossade med silver eller Inkidos frostep.



Jag använde mej även av Clas Olssons transparanta papper och gjorde samma vikning av det som den vanliga kortbasen. Det transparanta pappret stämplade jag dtp med vit stazondyna (funkar även med brilliancedynan) för att få ett frostnupet utseende.



Inuti kortet stämplade jag också på ljusblått vellum och embossade med silverep. Jag har dragit med edgescrapern runt alla kanter för att få det lite ruffigt och "kallt".



Jag stansade ut snöflingor i vitt vellum som jag sedan förstärkte kanterna på genom att markera med en vit täckande penna. I detta fall Inkessentials white opaque pen.
Även i silver stansade jag ut snöflingor och satte lite här och där på kortet.



Låsningen är gjord av Inkidostämpel och embossad med Inkidos ep-pulver frost som är fantastiskt glittrande och vackert.

Ja det var allt för mej och till utmaningen på kortinspiration denna vecka.
Ska du nu sätta dej och göra ett kort så varför inte göra ett i ljusblått och vitt och lägga in på kortinspirationsidan så att andra kan ta del av den?
Det skulle vara kul att se!

Free background from VintageMadeForYou