17 nov. 2009

Utmaning nr 9 på kortinspiration

Så var det dax för den 9:e utmaningen på kortinspiration. Så här löd texten från bloggmamman :-)
9. Julkort utan stämplar
Det ni - klarar ni av att göra ett julkort helt utan stämplar?! :) Varken textstämplar eller motivstämplar får användas. Tänk kreativt - man kan t ex använda utstansat, stickers, rubons, datautskrivet eller sin egen handstil.

Jag gjorde två stycken.
Det ena vart så här:



Papper från Fancy Pants och på snöstjärnan i filt har jag stansat ut texten god jul med QuicKutz Haunted-alfabet och klistrat på. Det är även ett acetatpapper med snöstjärnor på som jag fått från Hobby och Hantverk. Tillverkare tyvärr okänd.

Ett väldigt enkelt kort då jag inte gjort någonting annat än att satt dit några band och en filtsjärna :-)

Nästa kort vart så här:



Papperet med granarna och det grönmelerade är Happy Holidays. Jag klippte ut julgranar och klistrade på lite bling. På en del av dem satte jag guldpapper. De små paketen är från Panduro och tomten inuti kortet likaså. Här valde jag att inte sätta på en text för jag tycker kortet förmedlar budskapet rätt bra ändå. :-)



Vill du också visa upp ett kort utan stämplar?
Gå in på kortinspiration och ladda upp det i mr linky. Alla får vara med och leka :-)

Inga kommentarer:

Free background from VintageMadeForYou