31 aug. 2012

Fredagsmys

Fredagsmys har helt plötsligt fått en annan innebörd :-)

Fredagsmys har blivit fredagsbus..

30 aug. 2012

Vart tog dagen vägen?

Ja det kan man undra.
Började med ett besök på Södertälje sjukhus inför min operation.
Spenderade några timmar i mitten av dagen på Taxinge Slottscafé och prata lite skit världsproblem med Louise och nu är det dax för naglar.

Vilda har fått vara lite själv idag och denna gång lämnade jag henne när hon var vaken.
Det sraffades jag för när jag kom hem kan jag lova.
Nu är det lek o bus i 190 km/h och hon förmanade mej verkligen när jag kom hem genom att jama och berätta att hon faktiskt had haft tråkigt.

Ska bli lite skönt att åka iväg och fixa naglarna.
Men nu är ju lillhusse hemma med sina kompisar så nu får hon verkligen utlopp för alla busstreck hon vill :-)

Bjuder på ett foto av ett par armband som jag knåpade ihop igår på "syjuntan" med de andra "tanterna" tjejerna.



Nu ska jag sätta på lite blingbling på dom så blir dom kompletta också.

Ha en fin kväll

Och hörrni.......förhoppningsvis så föds Vildas kompis inatt eller i morgon.
Wiiiiiiiiiii sen blir det TVÅ katter i huset.......

Å herregud.............

Jag måste nog börja jobba deltid ;-)

28 aug. 2012

Nya intryck


Att en kattunge är nyfiken tycker jag är en underdrift.
Jösses hon är överallt :-O

* Står jag och borstar tänderna så ska hon också göra det.
* Står jag och tvättar håret så tvättar hon också gärna sitt hår.
* Står jag och diskar så diskar hon gärna också.
* Ska jag tvätta en maskin tvätt så kollar hon så att all tvätt verkligen ligger i maskinen.
* Dammsuger jag så är hon gärna med och ser till att sladden håller sej på plats.
* Bäddar jag sängarna så är hon gärna med fast under täcket.
* Lagar jag mat så är hon också gärna med och lagar samt provsmakar.
* Torkar jag av bordet så är hon gärna med och "räddar mej" från disktrasan.
* Vattnar jag blommorna så kollar hon mer än gärna att blomman är ordentligt genomvattnade genom att känna med tassarna långt ner i krukan.
* Står jag och målar mej så är hon också gärna med och håller koll så det blir schysst gjort:




* Ska jag ut och åka bil så hänger hon gärna med annars blir hon jätteledsen och talar om det. Högt.

Idag tog vi en sväng till djuraffären och provade ut en ny sele.
Den vi hade igår var lite för stor.

Hon var gärna modell i djuraffären för alla som ville prata med henne.

Skönt med en så pass trygg katt. Men nu räcker det med intryck för idag.

Nu är vi hemma och Vilda har lagt sej och sovit efter dessa intryck.
Nu ska jag också passa på att vila.
Jag hade glömt bort hur det var att ha bebis :-/

Men OJ va kul det är :-)

27 aug. 2012

Första gången ute


Idag var det premiär ute.
Och premiär för sele.
Inga problem.
Jag mutade med levergodis och då fick jag göra vad som helst :-)
Dammen var lite läskig till en början.



Men det gick snart över.



Väl inne var det dax att ta tag i potatisskalningen.



Och nu tar hon sej en lite tupplur inför kvällsbuset och kvällsmaten.


Födelsedagskort

Vilda och jag har knåpat lite.

Jag gjorde kort och hon puttade ner alla saker från skrivbordet.

Resultatet vart det här kortet och en svart tass "som råkade ställa sej på stämpeldynan"

26 aug. 2012

Första dagen för Vilda i sitt nya hem

Hon är som att hon alltid har bott här.

Helt orädd och undersöker allt men leker busar, har race, är inne i alla rum, hälsar på alla som kommer för naturligtvis så är det flera som har velat se på underverket.
Mormor var först ut, sen kom farfar och på kvällen Helene o Micke med ett paket. I paketet massor med leksaker :-))

Vill man inte leka med leksaker så kan man alltid leka i blomkrukorna :-)



Jag vaknade av att hon kom upp i sängen första morgonen och spann och trampade. Så fort man rörde på sej så pratade hon. När vi var vakna var det dax för "attackundertäcketleken".

Hon säger till när hon är hungrig och det är hon vid 7.30 på morgonen och 19 på kvällen. Förutom sin egen mat så sitter hon med vid frukostbordet och tycker om prästost och en lite bit gott och gräddat med leverpastej och smör på. Fick hon skulle hon gärna dricka en kopp kaffe också.

Lådan är inga problem. Den hittar hon till också.

Killarna leker med henne och den absolut roligaste leksaken just nu är en fjädervippa i snöre. Den är ett hett byte och hon ser ut som en riktig vildkatt när hon fångat den. Stolt som en jag vet inte va! :-)

Vatten är också himla skoj..... Alla sorter faktiskt :-/ Här blir det för killarna att antingen inte ta med henne in på toa eller sitta ner o pinka när det är dax. Att stänga toalocket är ett måste.
Detta innebär såklart att hon även har fått tagit sin första tvätt i handfatet här hemma. Inte jättekul lek men det funkade.

Står kranen på i köket så är det jättekul att skvätta med tassen och stoppa in huvudet under kranen så det rinner längs öronen.

Hon klättrar som sagt hela vägen upp till pendylen som hänger på väggen där hon försöker mörda ena knoppen :-/



Igår var det sommarkrysset och vi var inne i vardagsrummet.
Vilda hittade kaminen och det lilla utrymme som fanns bredvid. OCH hon hittade hela vägen upp på kaminen :-/ Som tur var så är det ju sommar och den var inte tänd ! !

Jag kan säga så här att när vi fick ner henne därifrån så var det dax för ytterligare ett bad i tvättstället.
Hon var nämligen inte vit längre utan svart :-/
Jag fann mej tyvärr inte att ta några foton i det här läget för det vart ju brandkårsutryckning ut till badrummet. Golvet var fullt med små svarta tassavtryck runt spisen. En provisorisk lösning så länge vart ved staplat men nu ska Kronblom smida någon typ av galler att sätta upp runt.



Hon tycker mycket om att sitta med och kolla in facebook och blogga:



Hon hittar faktiskt tom saker på datorn som jag aldrig sett förut :-)

Det stora klösträdet som står i köket har hon hittat sin plats i.
De andra fyra träden kan jag nog sälja ;-)





Hon tvättar sej efter maten och sover en liten skvätt lite överallt i trädet. Nattetid sover hon dock allra högst upp. Bra å ha koll :-)



Nu ligger hon och sover lite middag så jag ska passa på att ta mej en powerwalk innan regnet kommer.

Önskar er en riktigt bra söndag

/Sussi

25 aug. 2012

Tick tack



Hon kan klättra högt


oj oj oj

Man får massor med saker när man köper en misse från Klockarbackens :-0

Kolla ! ! !



Massor ! ! !
Och naturligtvis så ska allt undersökas, även av Vilda :-)



Den absolut roligaste leksaken var fjädervippan. Den är ett hett byte kan man lugnt säga. Hon tar den och bär iväg med den.

Tack snälla Heidi :-)

24 aug. 2012

Minipinglan är hemma


HOS MEJ! ! ! ! :-)

Check.

Maskar...

I morse hade jag en nära-döden-upplevelse.
Yes it´s true.
Går glatt ut med soporna och öppnar locket till en tom soptunna.
Jo jo....trodde jag ja.
Den var full av miljarders små äckliga maskar ! !
Jag trodde allvarligt att jag skulle få hjärtstillestånd.
Ni vet när man blir så där stel.
Jag liksom stod med soppåsen i ena handen, andra handen höll upp locket på tunnan, ögonen såg alla de här äckliga små krypen och jag vart förlamad ...

Som tur va kom lillplutt ut på trappen och sa att jag glömt min mobil.
Det var då paralyseringen släppte och jag kastade ner soppåsen och drämde igen locket och började hoppa upp och ner för att få bort alla maskar som, jag är säker på, hoppade över på mej ;-P

Skrek lite också för säkerhetsskull så att jag skulle vara säker på att alla maskarna "hoppade" bort från mej igen :-P

Satte mej i bilen och messade Kronblom:
Hjälp ! ! Hela jävla soptunnan är FULL av små äckliga maskar. Kan du fixa när du kommer hem tack!

Och OBSERVERA nu att det inte är en fråga utan ett påstående en direkt order :-)

Sen kollade jag på sätet bredvid mej....
Där låg min matlåda med plastfolie istället för lock (eftersom locken till våra burkar har en förmåga att försvinna i skåpen).
I matlådan är det fisk....och........ris.

Jag kommer nog inte äta den idag känner jag :-S
Free background from VintageMadeForYou