28 aug. 2012

Nya intryck


Att en kattunge är nyfiken tycker jag är en underdrift.
Jösses hon är överallt :-O

* Står jag och borstar tänderna så ska hon också göra det.
* Står jag och tvättar håret så tvättar hon också gärna sitt hår.
* Står jag och diskar så diskar hon gärna också.
* Ska jag tvätta en maskin tvätt så kollar hon så att all tvätt verkligen ligger i maskinen.
* Dammsuger jag så är hon gärna med och ser till att sladden håller sej på plats.
* Bäddar jag sängarna så är hon gärna med fast under täcket.
* Lagar jag mat så är hon också gärna med och lagar samt provsmakar.
* Torkar jag av bordet så är hon gärna med och "räddar mej" från disktrasan.
* Vattnar jag blommorna så kollar hon mer än gärna att blomman är ordentligt genomvattnade genom att känna med tassarna långt ner i krukan.
* Står jag och målar mej så är hon också gärna med och håller koll så det blir schysst gjort:




* Ska jag ut och åka bil så hänger hon gärna med annars blir hon jätteledsen och talar om det. Högt.

Idag tog vi en sväng till djuraffären och provade ut en ny sele.
Den vi hade igår var lite för stor.

Hon var gärna modell i djuraffären för alla som ville prata med henne.

Skönt med en så pass trygg katt. Men nu räcker det med intryck för idag.

Nu är vi hemma och Vilda har lagt sej och sovit efter dessa intryck.
Nu ska jag också passa på att vila.
Jag hade glömt bort hur det var att ha bebis :-/

Men OJ va kul det är :-)

Inga kommentarer:

Free background from VintageMadeForYou