21 mars 2010

Snobben

Hittade ju ett så himla gulligt halsband när jag var i Göteborg att jag var tvungen att köpa det.
Visade er en bild förut i bloggen men det såg inte riktigt ut som den bilden.
Så här ser det ut:

Visst är han söt??
=))
Nu ska jag ta en tripp till gymmet och sen blir det en powerwalk. Jag är såååå seg idag att jag bara måste!
Ha en bra söndag.

16 mars 2010

Godmorgon Mölndal!



Gokväll Ullared !! ;)



Lagom med folk. Lagom med shopping.

Vädret har varit lika fint idag som det var igår. Riktigt härlig vårvinterdag med andra ord.
Nu väntar badet och sen Cougar town.
Tjillevippen!

15 mars 2010

Från ett soligt Göteborg!!

Så himla skönt att kunna köra ner på torra vägar!! *tjohooo*
Med min otur så är det ju alltid regn eller snö när jag ska hit men inte idag :)
Tog en latte vid Brahehus och sen var det bara iväg igen. Jag var livrädd att jag inte skulle hinna till kurslokalen innan folket på kontoret gick hem men jag grejjade det. Sladdade in på parkeringen vid 16.20 och bad en kille kolla så att jag inte var kvar när han gick så jag inte skulle bli inlåst.
Hann packa upp datorerna och läsa in kursmaterialet innan han skulle gå *puh*
Checkade in på hotellet och sen var det bara att bege sej ut och handla frukt och vatten.
I morrn blir det en halvdagskurs så man får väl se vad dagen har att erbjuda efter det.
Fönstershoppade lite i Mölndals centrum och såg ett såååååå läckert halsband i strass med snobben på :0. Sussi vill ha....... ;)

Det såg inte riktigt ut som detta men nästan. Aj lajk a lått ;)
Sen finns ju alltid Ullared förståss...om jag skulle få tråkigt menar jag.
Hoppas solen skiner i morgon med.
Man mår så otroligt mycket bättre då!
Ha en bra kväll.

7 mars 2010

Man måste prova på lite olika saker....

Man måste prova på lite olika saker för att se vad man tycker om........håll med om det.
Nu har jag provat makramé.



Ett rosa och fint vart det *flin*. Inte riktigt min färg men någonstans måste man ju börja...



6 mars 2010

Om en Kronblom......

Detta inlägg kommer att handla om en Kronblom och hans äventyr en fredagkväll. Är man inte intresserad så kan man sluta läsa nu.



Igår var vi på Hamburger Börs och såg R.E.A och Igår kan man säga att Kronblom fick en helkväll.
Först fick han ner till tågstationen, sedan handla ett förköpshäfte och börja hyperventilera om det kanske rentav inte skulle räcka med ett utan han skulle bli tvungen att köpa två. Lite wild and crazy satsar vi på att det räcker med ett och redan här konstaterade han att det skulle blivit billigare att tagit bilen in.

Det var väl ca 10 minuter innan tåget skulle gå så jag började gå neråt mot perrongen varpå han gapar. Ska du gå ner?? Vi kommer frysa ihjäl!
Nej, Kronblom har faktiskt aldrig åkt tåg sedan dom fick små vänthallar med värme i på perrongen. Han vart riktigt glad faktiskt! *s*
När tåget kom så vart han ännu gladare när han kunde konstatera att det var ett ”nytt” tåg vi skulle åka med. Ja ni vet dom där som togs i trafik slutet av nittiotalet……

Vart ytterligare lite uppåt när han kunde ligga över sätet (vi satt vid fönstret) och ”se” igenom hela gången till tågets ände!!

Som det vore slut?

Nej……. Det uppenbarar sej en ”ny” tågstation. Årstaberg! Ja alltså jag hade lika gärna kunnat skriva Flemingsberg Syd så fattar ni nog hur länge sen det var han åkte tåg……

Från centralen gick vi till Börsen. Och här har det ju hänt grejjer sen 80-talet……plattan…gallerian….ja allt är ju förändrat!!

Tänk er att ha en liten nyfiken pojke på 5-6-år med sej in i Tom Tits experimentsvärld. Ungefär där har jag prickat status just då...

10-15 min tog väl promenaden men i Kronbloms värld ungefär ett par timmar.
Vi åt gott, hade trevligt sällskap. ( Tack snälla Annelie o Anders)

Innan showen skulle börja tog vi in notan……….

Behöver jag säga mer???
Det var nu som jag allvarligt trodde att han behövde hjärtmedicin!

"Färgad" av notan hade han lite svårt att glädjas åt showen………men vi andra hade kul ! ;)

Taxi var det inte tal om efter den notan och showen!
Oh no……tåg och samma ”långa” promenader hem.
I 14 grader minus!

Och nej ….jag har inte vågat kolla om han lever idag…….

3 mars 2010

Utmaning 15 på kortinspiration

Senare ikväll kommer utmaning nr 15 på kortinspiration upp.

Vi skulle göra ett kort med :
3 olika mönstrade papper
3 olika stämplar
3 olika dekorationer

Mitt kort vart så här:



De mönstrade pappren är från My Minds Eye
och textstämpeln är från Stämpelboden.



Övriga stämplar jag använt är Tim Holtz och Prima Marketing Inc.



Dekorationerna vart tre i form av band, blommor och pearlmaker.



Håll utkik efter MR linky på kortinspiration och ladda upp ett kort du med!

28 feb. 2010

Ett kort i all enkelhet....

Gjorde några kort häromdagen.
Här är ett av dom:



Jag använde papper från My minds eye och gick loss med stämplar från Tim Holtz. Grattisstämpeln är från Inkido och den är embossad med Ep-distresserna från Tim Holtz.




Jag rev några bitar av det överblivna pappret och rullade dom så det skulle bli något som liknade pergamentrullar. Alla kanter har jag använt cateyedynan chestnut roan på.
På kreativa mässan så inhandlade jag ju fibrer som man kunde pressa på så vart det som tunt papper. Det satte jag även på detta kort. Skimret i det är helt underbart!



I morgon är det dax för utmaning nr 15 på kortinspiration!
Ni hänger väl på??

Ny utmaning på G hos kortinspiration

Vilken dag som helst nu så kommer utmaning nr 15 på kortinspiration att läggas ut.
Här är en lite tjuvkik på mitt kort.
Ledtråd?
En trea.......
;)



27 feb. 2010

Tulpaner tulpaner

Visst är det vackert med tulpaner!!
Och nu står det nya på mitt köksbord!! *hopp o skutt*





21 feb. 2010

Kortinspiration nr 14

>"Bloggmamma" skrev så här i mailet om vår utmaning:
Tvärtom" innebär att:
De tre saker ni använder oftast, förutom papper och stämplar, får ni INTE använda.
Däremot SKA ni använda minst en sak ni väldigt sällan brukar använda.
I övrigt så är tema och allt sånt helt fritt.

-----------------------------------------------------------------------------------
Det här var en jättesvår utmaning. Jag tänkte bakvänt istället och tänkte att det jag inte brukar göra på kort i vanliga fall, det gör jag och så tar jag med något av det jag brukar göra också. ;)
Jag har använt mig av en stämpel från Panduro och stämplat med vanlig svart stämpelfärg. Sedan har jag använt tuschpennor (!) och färglagt blommorna och hjärtana. Jag har inte varit noga när jag fyllt utan låtit det vara lite vitt här och där.
Att göra svartvita kort är inte riktigt min grej eftersom jag älskar färger så bara detta vart ju en utmaning i sig.
Bården av hjärtan är en stämpel som man fick när man gick med i Creative Club.
Satte dit lite guldpärlor som örhängen och knappar. Pärlorna fick också "visa vägen" in mot motivet.
Satte dit tygblommor och en brad i mitten. Guldringarna fick sig en guldrosett på och sedan klistrade jag fast dem på blomman.
Eftersom jag alltid använder mig av textstämplar så tänkte jag att nu skippar jag det. Budskapet finns ju där ändå.
Allt som är på kortet är sådant som egentligen går mot mitt sätt att skapa eller är sådant som jag absolut inte brukar använda. Blommor älskar jag men inte tygblommor. Papper ska det va. ;)
Det jag brukar använda mest:
Jag är ju en vän av färger och brukar oftast använda mej av färger på mönstrade papper samt kortbas. Dessutom så har jag alltid någon form av färg eller embossing på mina stämpelmotiv och då är de målade med distresser eller akvareller. Aldrig "slarvigt" med tuschpenna. Och så textstämplarna då........



Så här vart det iallafall.





Nu är det dax för dej att göra ett "tvärtomkort".
Kika in på Kortinspiration och va me du me!
Free background from VintageMadeForYou