21 feb. 2010

Kortinspiration nr 14

>"Bloggmamma" skrev så här i mailet om vår utmaning:
Tvärtom" innebär att:
De tre saker ni använder oftast, förutom papper och stämplar, får ni INTE använda.
Däremot SKA ni använda minst en sak ni väldigt sällan brukar använda.
I övrigt så är tema och allt sånt helt fritt.

-----------------------------------------------------------------------------------
Det här var en jättesvår utmaning. Jag tänkte bakvänt istället och tänkte att det jag inte brukar göra på kort i vanliga fall, det gör jag och så tar jag med något av det jag brukar göra också. ;)
Jag har använt mig av en stämpel från Panduro och stämplat med vanlig svart stämpelfärg. Sedan har jag använt tuschpennor (!) och färglagt blommorna och hjärtana. Jag har inte varit noga när jag fyllt utan låtit det vara lite vitt här och där.
Att göra svartvita kort är inte riktigt min grej eftersom jag älskar färger så bara detta vart ju en utmaning i sig.
Bården av hjärtan är en stämpel som man fick när man gick med i Creative Club.
Satte dit lite guldpärlor som örhängen och knappar. Pärlorna fick också "visa vägen" in mot motivet.
Satte dit tygblommor och en brad i mitten. Guldringarna fick sig en guldrosett på och sedan klistrade jag fast dem på blomman.
Eftersom jag alltid använder mig av textstämplar så tänkte jag att nu skippar jag det. Budskapet finns ju där ändå.
Allt som är på kortet är sådant som egentligen går mot mitt sätt att skapa eller är sådant som jag absolut inte brukar använda. Blommor älskar jag men inte tygblommor. Papper ska det va. ;)
Det jag brukar använda mest:
Jag är ju en vän av färger och brukar oftast använda mej av färger på mönstrade papper samt kortbas. Dessutom så har jag alltid någon form av färg eller embossing på mina stämpelmotiv och då är de målade med distresser eller akvareller. Aldrig "slarvigt" med tuschpenna. Och så textstämplarna då........



Så här vart det iallafall.





Nu är det dax för dej att göra ett "tvärtomkort".
Kika in på Kortinspiration och va me du me!

Inga kommentarer:

Free background from VintageMadeForYou