5 dec. 2009

Ett litet kort...

..gjorde jag till Skapa Hobbys tävling som var förr-förra veckan. Gulliga Nina vann med sitt jättefina kort.
Så här såg mitt ut:



Eftersom de hade en Inkidodag så skulle även kortet vara inspirerat av Inkidomaterial.



Jag kan ju inte hjälpa det men jag är ju ett "fan" av Inkido :)

Nu ska jag gå och packa baddräkten för ikväll ska vi på middag!
Ehhh...hur lät det där då? :0
Ha en bra kväll!

3 dec. 2009

Säg välkommen till Beata

Beata föddes häromdagen och har nu gjort sej hemmastadd hos oss ;-)



Hon busar till det ibland...här hittade jag henne hängandes bredvid öppna spisen....



Det är första gången jag virkar en liten mus på det här sättet och jag törs nog lova att det var sista också för fy va mycket montering det var :-(

Nu måste jag till affärn....har lite projekt som jag måste prova ;-)
Vad för projekt?
Ja kanske jag visar det... i morrn
Kramen

1 dec. 2009

Så jä-la nice!

Har varit ute och gått en rask promenad i kylan *brr*. Det var jättekallt och jättehalt. När jag kom in kastade jag mej in i duschen. Duschade varmt *mys*
Kronblom hade tänt brasan och efter att jag visat er en liten ask så ska jag sätta mej i fåtöljen vid brasan och njuta av en god kopp kaffe...eller näe...inte så god för jag köpte zoegas skånerost och det var så himla .....himla.....mörkt ;-)

Jag var ju på make and take inne på Skapa hobby i lördags med Inkido (mitt favvostämpelföretag för övrigt ;-)). Där visade Lise-lotte hur man vek en ask utan att behöva använda lim.
Både lock och botten.
Min vart så här och här ser du ovansidan på asken. Som sagt allt material hittar du på Skapa Hobby och är från Inkido:







Ja så vart min ask och den var nästan för enkel att göra för att det skulle vara sant...*skratt*

Vi gjorde också en dekorationsstjärna i olika mönstrade papper men den visar jag en annan dag.
Tuotorial på den finns här. Ja nu gott folk så ska sussilull ta sin berömda kopp kaffe och sätta sej vid brasan!
Fridens liljor på er :-)

30 nov. 2009

Det man inte har ......

..... i ögonen får man sota för....
Tänkte jag skulle vara med i en utmaning på pyssel.net. Sagt och gjort. Valde ut några roliga utmaningar som jag tänkte jag skulle göra. Sätter mej ner och gör kort och ett var efter en skiss.
Skissen bestod av en julgran i bakgrunden ett foto/motiv och en text. Några dekorationer skulle placeras vid motivet och sen var det bara att skicka in...Man kunde tolka skissen hur man ville bara den var i jultradition.
Det gjorde sussilull *nickar på huvudet*. Kortet kom tillbaka med vändande post med texten; Denna utmaning gick ut på att göra en layout, detta är ett kort?*asgarv*
Såklart att det är ett kort!! Jag gör inga layouter!! Då stod det ju klart och tydligt att det skulle vara en layout men ivrig som man blir läser man ju bara varannan rad......typ...
Nåja så här vart kortet iallafall:



Dekorationerna fint utplacerade......*hihi*



Motivet är ett klistermärke som jag köpt på papprika. Stämpeln med stjärnan är från stämpelboden.



Den stora stjärnan i bakgrunden har jag vikt själv av mönstrade papper.

Ja så kan det gå när inte haspen är på ;-)
Ha en skön kväll.
Det ska jag!

29 nov. 2009

Nu tändas tusen juleljus.......

Har pyntat lite idag :-)
Gillar julen jättemycket och ser fram emot den lika mycket varje år :-)
Idag tog jag med mej kronblom och handlade lite blommor som jag skulle ha i ett par arrangemang.
Här är ett av dom som jag gjorde:



I år hade jag ingen kissemisse som lekte med dekorationerna i adventslådan :-( Jag saknar verkligen en katt..... och när Kronblom minst anar det så *poff*...så ligger det en kissemisse på hans sida av sängen :-)

Jag torkade lite apelsiner nu till 1:a advent. Tänkte att jag skulle ha dom som dekoration i blomsterarrangemangen men jag tyckte de passade lika bra runt krukorna i lilla köksfönstret.





Apelsinerna skivade jag och lade sedan in i ugnen på 80 graders värme i 4 timmar. Sen fick de torka vidare på eftervärme. Man kan nog ha de längre i ugnen men jag var för feg.....
Nåja jag tycker resultatet blev bra ändå.
Ha en fortsatt skön 1:a advent!

Äntligen klar!

Sista kortet på stämpelsnacks utmaning var att göra julkortet med stort J.....
och det gjorde jag *hihi*


Vikningen hittade jag i louisevbg´s blogg. Det var jätteroligt att göra och fantasin sätter ju bara gränserna för vad man kan göra mer med ett sånt här kort :-)



Som jag sa så var utmaningen att göra julkortet med stort J och jag gjorde det......bokstavligt talat! ;-)
Stjärnstansen är Martha Stewart och inget annat....



Jag har använt mej av papper från Ladybug som ju har ett samarbete med Inkido. Älskar de murriga färgerna som de har på flera av sina papper i kollektionen.



Använde mej av lite olika stämplar till kortet. Alfabetet är ett clearstampsalfabete.



Ja så vart mitt sista bidrag till utmaningarna för detta år.
Nu sätter jag full fart med pyssel.nets utmaningar ;-)
Ha en skön kväll!

22 nov. 2009

Detta måste ni bara se!

Filmen är två minuter lång men värd att se!

Klicka här och få Er livs upplevelse!


Glöm inte vem det är Ni ska tacka sen ;-)

21 nov. 2009

Enkelt och stilrent...

...ja det består denna utmaning av på stämpelsnack.
Enkelt och stilrent.....



Jag är nog rätt dålig på det här med stilrent för jag vill gärna "dutta till det" på min kort.Idag har det varit en lång dag så nu är det dax för kudden.
Ses i morrn!

20 nov. 2009

Med fokus på text

Vet inte om jag lyckades få fokus på texten men jag hoppas det :-)



Stämpelsnack har ju en tävling med olika teman av julkort. Denna gång var det inriktning på text. Ville inte bara stämpla en text rakt upp och ner utan också göra något som drog blickarna till texten :-). La därför dit en stjärna.
Vet inte om jag lyckades men jag hoppas det!

17 nov. 2009

Utmaning nr 9 på kortinspiration

Så var det dax för den 9:e utmaningen på kortinspiration. Så här löd texten från bloggmamman :-)
9. Julkort utan stämplar
Det ni - klarar ni av att göra ett julkort helt utan stämplar?! :) Varken textstämplar eller motivstämplar får användas. Tänk kreativt - man kan t ex använda utstansat, stickers, rubons, datautskrivet eller sin egen handstil.

Jag gjorde två stycken.
Det ena vart så här:



Papper från Fancy Pants och på snöstjärnan i filt har jag stansat ut texten god jul med QuicKutz Haunted-alfabet och klistrat på. Det är även ett acetatpapper med snöstjärnor på som jag fått från Hobby och Hantverk. Tillverkare tyvärr okänd.

Ett väldigt enkelt kort då jag inte gjort någonting annat än att satt dit några band och en filtsjärna :-)

Nästa kort vart så här:



Papperet med granarna och det grönmelerade är Happy Holidays. Jag klippte ut julgranar och klistrade på lite bling. På en del av dem satte jag guldpapper. De små paketen är från Panduro och tomten inuti kortet likaså. Här valde jag att inte sätta på en text för jag tycker kortet förmedlar budskapet rätt bra ändå. :-)



Vill du också visa upp ett kort utan stämplar?
Gå in på kortinspiration och ladda upp det i mr linky. Alla får vara med och leka :-)
Free background from VintageMadeForYou