Så här snygg är man när man är 9,5 vecka och heter Fiara =)
Den här lilla Fialottan har ett helt annat utseende än Vilda.
På bilden nedan är Vilda lika gammal.
Man kan inte, vid första anblicken, att de har samma pappa:
IC (n)Sjakkmatt´s Bowser:
(bilden lånad från Klockarbackens hemsida
) Klicka på namnet så länkas du dit.
Men de verkar ha lika härligt temperament båda två.
Coolt =)
Idag var vi till Uppsala och hälsade på Fiara en liten stund. Det är mysigt att se hur hon växer och tack snälla Eva för att vi fick komma.
Den 27:e är det dax att hämta hem henne. Jojje har tagit "pappaledigt" ons och tors och Thompa får ta "storebrorsaledigt" på fredagen.
Sen får vi hoppas att de är så mycket kompisar att de klarar sig själva hemma, mina små flickor <3
11 nov. 2012
10 nov. 2012
9 nov. 2012
Burskynket till utställningsburen
Nu är det nästan klart.
Håller på att sy en "toalettdöljare" också.
Puff tar jag en köpt om jag inte hinner sy någon.
Så här vart det.
Jag är nöjd.
Sen kanske det är "lite för mycket". Ingen aning.
Men Vilda gillar det iallafall.
Och jag tror nog lilla Fiara också kommer tycka om det.
Om inte så syr jag ett nytt till hennes utställning :-)
Såklart <3
Håller på att sy en "toalettdöljare" också.
Puff tar jag en köpt om jag inte hinner sy någon.
Så här vart det.
Jag är nöjd.
Sen kanske det är "lite för mycket". Ingen aning.
Men Vilda gillar det iallafall.
Och jag tror nog lilla Fiara också kommer tycka om det.
Om inte så syr jag ett nytt till hennes utställning :-)
Såklart <3
8 nov. 2012
Burskynke
Nästa helg ska Vilda och jag på kattutställning.
Det är Birka Kattklubb som anordnar en utställning i Sollentuna.
Det är vår alldeles första utställning så håll tummarna för min prinsessa <3 Man måste ha ett burskynke på utställningen så katten har något litet att gömma sej i. Tänkte att det kan väl inte vara så svårt att sy........ Det är det vi håller på att sy nu......
Först mätte "vi".......
Sen sydde "vi".....
Sen skulle "vi" leta efter kantband.......
Nu ska "jag" leta efter alla trådrullar som "vi" har lekt med på golvet...
och det är inte bara en kan jag säga.
En av oss vart trött efter syandet:
Jag vart också trött men tog inge foto på mina fötter...... ;)
Kanske att ni får se resultatet ikväll. OM det är klart.
Nu är jag så trött på den här influensan, infektionen jag har så jag blir galen!
Vill bli frisk! Fort!
Kram
Det är Birka Kattklubb som anordnar en utställning i Sollentuna.
Det är vår alldeles första utställning så håll tummarna för min prinsessa <3 Man måste ha ett burskynke på utställningen så katten har något litet att gömma sej i. Tänkte att det kan väl inte vara så svårt att sy........ Det är det vi håller på att sy nu......
Först mätte "vi".......
Sen sydde "vi".....
Sen skulle "vi" leta efter kantband.......
Nu ska "jag" leta efter alla trådrullar som "vi" har lekt med på golvet...
och det är inte bara en kan jag säga.
En av oss vart trött efter syandet:
Jag vart också trött men tog inge foto på mina fötter...... ;)
Kanske att ni får se resultatet ikväll. OM det är klart.
Nu är jag så trött på den här influensan, infektionen jag har så jag blir galen!
Vill bli frisk! Fort!
Kram
Årets första julkort
Första dagen utan en sjuj*la huvudvärk avklarad :-)
Så här sjuk har jag inte varit på många år.
Två veckor liksom varav 9 dagar helt sängliggandes. INTE roligt.
Igår så tog jag mej iaf i kragen och gick ner i mitt pysselrum.
Gjorde årets första julkort.
Vart nöjd :-)
Pappret är från Graphic 45. Jag vek det i två av hörnen. Chalkade kanterna lite.
Stämpeln är från Reprint och det är en clearstamp från ett större set.
Snöflingorna stansade jag ut och klistrade på. Lade också på lite pearlmaker i koppar samt creme. Bradsen är från Inkido. Rosen och granen ingen aning :-(
Band i olika färger fick pigga upp det lilla hörnet också.
Håll en tumme för mig att jag inte behöver ta någon huvudvärkstablett idag.
Önskar så att jag blir helt frisk nu.
Ha en bra dag!
Kram
Så här sjuk har jag inte varit på många år.
Två veckor liksom varav 9 dagar helt sängliggandes. INTE roligt.
Igår så tog jag mej iaf i kragen och gick ner i mitt pysselrum.
Gjorde årets första julkort.
Vart nöjd :-)
Pappret är från Graphic 45. Jag vek det i två av hörnen. Chalkade kanterna lite.
Stämpeln är från Reprint och det är en clearstamp från ett större set.
Snöflingorna stansade jag ut och klistrade på. Lade också på lite pearlmaker i koppar samt creme. Bradsen är från Inkido. Rosen och granen ingen aning :-(
Band i olika färger fick pigga upp det lilla hörnet också.
Håll en tumme för mig att jag inte behöver ta någon huvudvärkstablett idag.
Önskar så att jag blir helt frisk nu.
Ha en bra dag!
Kram
6 nov. 2012
Troll......
Det blir inte alltid riktigt som man tänkt sig....
Eller så finns det en mening med allt?
Ni har ju inte undgått att jag har skaffat katt, "gud förbjude"! ;-)
Det är en tjej. En Vild tjej....
Jag har lyckats övertala Kronblom att jag ska få ha två katter. Jag ville ha två flickor (hade ju det förut) men då ville familjen ha en pojk-katt också. Jag fick ge mej! Gaahhh fast det satt långt inne.
Vi tingade en katt (som ni sett kort på) som efter ett par "resor" visade sig vara en liten flicka trots allt. Den hette Fluffy/fluffie (heter nu Luna och du kan se henne här)
Eftersom vi ville ha en pojke så hjälpte den uppfödaren till med att hitta en annan misse nämligen lilla Fedya. Fedya och Vilda har samma pappa.
Efter veterinärbesiktningen igår så visade det dej att Fedya (min prins) är en liten flicka ♥ ...........................
Men hajja!!
Det går troll i det här och jag får som jag ville hela tiden. Två små söta flickmissar :-) ♥
Tittar man på fotona så ser man faktiskt att det är en prinsessa. Bara ett litet krux nu......flickor passar nämligen inte att heta Walle :-/
Bara börja fundera över namn igen.....Trulsa, Trullan, Freya, Tjejen :-P
Nu vart det jobbigt.
Kram
Eller så finns det en mening med allt?
Ni har ju inte undgått att jag har skaffat katt, "gud förbjude"! ;-)
Det är en tjej. En Vild tjej....
Jag har lyckats övertala Kronblom att jag ska få ha två katter. Jag ville ha två flickor (hade ju det förut) men då ville familjen ha en pojk-katt också. Jag fick ge mej! Gaahhh fast det satt långt inne.
Vi tingade en katt (som ni sett kort på) som efter ett par "resor" visade sig vara en liten flicka trots allt. Den hette Fluffy/fluffie (heter nu Luna och du kan se henne här)
Eftersom vi ville ha en pojke så hjälpte den uppfödaren till med att hitta en annan misse nämligen lilla Fedya. Fedya och Vilda har samma pappa.
Efter veterinärbesiktningen igår så visade det dej att Fedya (min prins) är en liten flicka ♥ ...........................
Men hajja!!
Det går troll i det här och jag får som jag ville hela tiden. Två små söta flickmissar :-) ♥
Tittar man på fotona så ser man faktiskt att det är en prinsessa. Bara ett litet krux nu......flickor passar nämligen inte att heta Walle :-/
Bara börja fundera över namn igen.....Trulsa, Trullan, Freya, Tjejen :-P
Nu vart det jobbigt.
Kram
5 nov. 2012
4 nov. 2012
namnförslag
Nu är det i stort sett bara 3 veckor kvar tills vi får hem vår lilla Prins Valiant, vår snusmumrik, vår trulle, vår hagbard handfaste, vår lilla krigare etc etc... :-S
Alla har sina namnförslag.
De vi enats om är:
Truls som är skandinaviskt och betyder Tors gisslan eller Tors pil.
Walle (som bla är en förkortning av Waldemar) är fornnordiskt och betyder bla världens herre.
Vilda är ett gammalt namn som var väldigt vanligt på vikingatiden och härstammar troligen från Norges Alvilde som betyder Alv och Strid.
Jag kommer ha två stycken små krigare här hemma!
De sötaste som någonsin gått på 4 tassar :-)
Alla har sina namnförslag.
De vi enats om är:
Truls som är skandinaviskt och betyder Tors gisslan eller Tors pil.
Walle (som bla är en förkortning av Waldemar) är fornnordiskt och betyder bla världens herre.
Vilda är ett gammalt namn som var väldigt vanligt på vikingatiden och härstammar troligen från Norges Alvilde som betyder Alv och Strid.
Jag kommer ha två stycken små krigare här hemma!
De sötaste som någonsin gått på 4 tassar :-)
3 nov. 2012
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)

















