2 feb. 2010

Utmaning nr 13 på kortinspiration

Vi har kommit fram till nr 13 i ordningen på Kortinspiration. Denna gång går ut på att inspireras av denna annons:



Stämpeln i form av ett hjärta har jag stämplat med watermarkdyna och sedan färglagt med torrchalks i olika röda nyanser. Maskade sedan det och stämplade texten från Inkido med samma dyna fast färglade med lite vinröda/lila nyanser. Bakgrundspappret stämplade jag med lite swirls i lila och sedan stansade jag ut blommor i rött och det bakgrundspapper jag använt. Placerade dem i två av hörnen och satte sedan lite rosor på. Tog lite Angelina-fibrer och satte sporadiskt över papperet. Det glimmar jättevackert i verkligheten. Lite pearlmaker i rött fick blir den sista touchen! Textstämpeln kommer från Stämpelboden.

Kortet?
Ja det vart så här:




5 kommentarer:

Katarina sa...

Superfint kort med ett jättefint hjärta på. Hoppas allt är bra med dig. Många kramar Katarina

Eva sa...

Vackert kort. Jag gillar hjärt-stämpeln vart kommer den ifrån.
Hoppas att vi ses snart.

Kram Eva

sussi sa...

Thanks babes :)
Eva hjärtstämpeln har jag köpt hos Malin, om jag inte kommer ihåg alldeles fel. Det är en clearstamp och det var bara den i förpackningen.

lenislenis sa...

Underbart kort!
Får nog plocka fram chalksen, skulle nog använda de lite oftare :-)

Miapuh sa...

men vad fint, har du gjort de till oss? :D
även jag undrar över hjärtstämpeln ju
kram

Free background from VintageMadeForYou