9 feb. 2010

Nu är det blomtider

Med blomtider kommer bristen på vaser :)
Här är en vas som jag gjort i decoupage. Det är egentligen en gammal kruka i terrakotta som jag först har målat med rosa akrylfärg. Sedan har jag lagt på krackeleringsmedel och sist målat med en beige akrylfärg.
När allt torkat (efter ett par dagar) så klippte jag till ovanlagret av en servett och lackade fast med decoupagelim.
Jag gjorde en kammarljusstake i samma stil också.



Keruben har jag också målat. Att förklara hur jag har målat den och med vilka färger blir svårt för jag har inte följt någon beskrivning.
Man kan säga så här att i Amerikansk hobbykeramik (som ängeln består av) så brukar man utgå från en mörk färg i botten och använda ljusare och ljusare i lager på lager.



Ögon är aldrig kul att måla. Det är jättesvårt.



Så....då är det bara att Kronblom kommer hem med lite blommor idag för vasen har jag ju redan ;)

Ha en bra dag!

4 kommentarer:

Katarina sa...

Vilka fina saker du gjort. Jag har gått en decopage kurs förut och det var jättekul. Kram Katarina

Eva sa...

vasen blev jättefin. jag har aldrig provat decopage någongång. Ska leta bland servetterna och se om jag har något fint motiv att testa med. En ängel har jag däremot målat fast den bor på landet.

Kram Eva

Laila sa...

Avgudar vasen! ♥ Kan du inte ha decopage kurs med mig? Har aldrig vågat mig på att pröva

Ellis sa...

Vad fint det blev, decoupagade en canvastavla till en kompis, det blev hon glad för! =)
Snyggt målat på keruben!
Kramar

Free background from VintageMadeForYou