19 aug. 2009

Mojo 100 day 1

Äntligen har jag fått klart kortet till Mojomonday 100. När jag var in på sidan idag såg jag att de kommer att ha en ny skiss varje dag denna vecka men jag kör bara på måndagens :-)

Skissen såg ut så här:



Och mitt bidrag vart så här:



Jag har använt mej av spillpapper även till detta kort så jag har ingen aning om tillverkare.
Stämpeln med vetet är från Kortstugan Collection och jag har först rivit kanterna på ett postit-papper och lagt som mall. Sen har jag använt "joysticken" och jobbat in distresser på pappret. Först en ljus (scattered straw) och sedan mörkare och mörkare. Jag avslutade med Aged Mahogany. Sen stämplade jag motivet och sedan sprayade jag lite lätt med Moon glows Instant Copper över hela.



Grattisstämpeln är från Inkido och jag embossade den med svart.



Jag lade även på lite stickles på det jag skar ut med spellbinders. Använde Fruit Juicy eftersom det var ungefär samma nyans.

Ja Ni....that´s it!
:-)

3 kommentarer:

Laila sa...

Vilken härlig färg du fått på kortet. Jag tycker det var snyggt!

Unknown sa...

Måste inhandla lite sprayer av olika slag för effekten var grym på ditt kort, gillade alla dina välarbetade detaljer!

Eva sa...

Snyggt! Härliga höstiga färger.

Free background from VintageMadeForYou