16 aug. 2009

Ett trykk augusti

Här kommer mitt bidrag till tävlingen på Ett trykks blogg.
Det är en av de absolut bästa stämpeltidningarna och jag kan rekommendera den varmt.
Så här såg skissen ut:

Och så här vart mitt bidrag:


Jag använde mej av en gul cardstock till kortbasen.
Sen tog jag ett vitt papper, lade en bit spetsgardin på den och sprayade sedan med moon glow´s moon shadow instant copper över. Det vart ett jättefint spetsmönster.
Sen tog jag ytterligare ett vitt papper och sprayade med distresser utblandat med vatten. Använde färgen mustard seed. Efter att jag sprayat så det täckte lät jag det torka för att sedan "dusta" över instant copper över det igen. Skar sedan ut en tag och lade över kortet.


Blomstämpeln är från Hein design inhandlad hos Papprika och texten Gratulerar är Creamaria design och inhandlad hos Skapa Hobby
Jag embossade blomman med ep copper. Sedan målade jag dom med twinklings.
Till sist duttade jag lite lim i mitten av blomman och lade på You do´s sammetsglitter.
Texten är stämplad med svart och embossad med clear.

Jag tycker att det vart fint skimmer på bakgrunden.
Blombladen är från Inkido och sen virade jag lite pärlfloss runt de utstansade blommorna. Satte sedan på en halvpärla i kopparfärg på dom.
Runt hela tagen så har jag kört med Dtp-tekniken (directly to paper) med stämpeldynorna tea dye och scattered straw.

Ja just det.....sen är det ju jag som har gjort det ;-)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hei!!;D
knall fint kort, virkelig herlig:D Lykke til!
klem ida:o)

Elwa sa...

Så jättefint! Jag älskar taggar, och så den här stilen. Wow!

millamy sa...

WOOOOOOW, så lekkert... må titte litt ekstra i bloggen din...

Eva sa...

Jättefint kort! Du har fångat skissen perfekt tycker jag. Ovanligt men härligt med den gula färgen.
Kommer du till Papprika ikväll ( onsdag) de har kvällsöppet.

Free background from VintageMadeForYou