6 juni 2012

Hörlurar

Var till Skhlm häromdagen för att införskaffa en resväska och ett par hörlurar till lillplutt.
Kronblom var med.
Jag hade ju naturligtvis några andra ärenden i samma köpcenter som jag då inte hade nämnt innan vi åkte dit. He he....
Efter att alla dessa var utförda (typ 1 timme senare) så skulle vi leta hörlurar.
Viktigt att det är bra ljud och att de sitter bra på öronen enligt den lille lärde.

Vi gick in i varenda mobiltelefonaffär och lillplutt sög i sej varenda råd om hörlurar. I Skhlm så finns det nog 4 såna affärer (slutade räkna när jag sprang in på Panduro istället ;-)

Kjell och Company fick sej ett besök också och tänk där hade dom dessa efterlängtade hörlurar.
Kronblom sprack upp i ett stort leende och man såg hur bokstäverna i hans huvud utgjorde Ä-N-T-L-I-G-E-N.
Tänk Er nu hans min som snabbt förvandlas till en helt annan när lillplutt tackar så hemskt mycket för hjälpen och säger att jag återkommer om jag inte hittar dessa lurar till ett bättre pris någon annanstans :-) :-) :-)

Det är mammas pojke det.

Inpräntandet av att man inte ska köpa första bästa man ser (som pappa) utan titta om man hittar det billigare eller rentav kanske något annat man hellre vill ha någon annanstans först.

Mammas lilla plutt.

Det har han efter mej.

Prismedveten och handlar inte något i onödan............?!

He he

Vi hittade lurarna på Teknikmagasinet.
100:- billigare.
Kronblom stod som ett fån efter det gapande han hade gett upp innan.

Han var rätt tyst i bilen hem kan jag säga.

Det känns rätt skönt när man får kvitto på att uppfostran finns där.

5 juni 2012

Skolavslutningar

Kort till en magister:



och till en fröken:



Pappret på ovanstående kort är från Inkido och det är Idas sommarvisa tryckt på det ena.

Och nu håller vi tummarna för att det faller "hon som ska ha dom" i smaken :-)

Kram

Visst är det fantastiskt.....

....bra jobbat av mej att komma hem med den här:



när jag skulle ha det här :



Jag borde få pris för det tycker jag.
Klänningen hittade jag på avdelningen för nagelsaker på Lindex.....
närå.. Men på Lindex fanns den och 249:-. Tyckte det var ett bra pris och den var jätteskön på.
Den är inte avskuren "rakt över" bysten som många kan vara utan går faktiskt under bysten.

En svart solhatt till den här (199:- på Lindex med) och jag är som gjord för semester. Den flyttar hem till mej i morgon baj dö wej.



Limmet får jag också leta efter i morgon.
Vill ha det med pensel. Det är lite lättare att applicera.

Nu ska jag läsa ut boken jag håller på med så jag får med mej nya fräscha på semestern.

Kram

Å här ligger jag kvar.....


Morgonkaffe

Morgonkaffe kan med fördel intagas i hammocken såna här soliga morgnar.
Tillsammans med en kaka så kan man kalla det en fulländad "måltid" faktiskt.

Today Sussilull is going to pack :))


4 juni 2012

Wheels nationals 2012



Varje år har Wheels Nationals varit i Barkarby.
Men inte i år.
I år ska de hålla till i Hågelbyparken strax utanför Tumba.
Nästan där jag bor.

Tjing för att inte köra! :-)

Wheels Nationals info

Tusan va kul :-)

Nya fina tassels

Passar "perfectus allaruptus"  till köksgardinerna

Kram
Sussilull Montazami :-P

Notera färgen...

Passar ju skitbra ihop med buketten på bordet :-P



Och vad gäller benen björkstockarna så matchar ju dom soffan perfekt. För att inte tala om duken som ligger på bordet :-/
Det är nog det som kallas "perfect match"



Men snart blir det ändring på det....då kommer benen matcha den bruna mattan.
Eller nä....men alvedonen som man kan lägga på benet nu kommer iallafall inte se ut som en leverfläck efter semestern.... ;-)

Å nu är det dax att ta tag i dagen!!!

3 juni 2012

Slapparsöndag

Regn och sol om vartannat.
Var en sväng t Södertälje och bytte stl i ett par byxor.
En storlek mindre fick det bli.

Åt det hållet är ju okej :-)

Nu sitter vi och slappar i soffan framför en Irene Huss-film.

Skönt med semester.

Väderpresentatör

Jag ska nog bli väderpresentatör för Turkiet :-)

Och idag blir det sol i hela landet, och i morgon blir det sol i hela landet, i övermorgon blir det sol i hela landet och nästa vecka blir det sol i hela landet och........
well ni hör ju.

Jag skulle klara det galant :-)

Free background from VintageMadeForYou