28 nov. 2010

1:a advent och allt i sin ordning


Har spenderat helgen i ett otroligt snöigt Korsbo. Tack och lov så var vi inne i Evas torp som är precis hämtat ur en indredningstidning i chabby chic-stil :-)
Vi var 6 stycken tjejer som träffades och tjattrade, åt och drack gott och pysslade. Det är som balsam för själen att få åka bort ett par dagar och bara umgås med likasinnade tjejer. Love it!!
Väl hemma så vart det lite advents-stök men nu väntar kaffe och lussebulle i skenet av det första ljuset.
Hoppas ni har haft en jättebra helg ni med och tack tjejer för en helt underbar helg!


26 nov. 2010

Julklapp till mej själv ...

Jag tycker om juklappar :-)
Mycket paket ska det vara med fina inslagningar.
Igår var jag på julklappskväll i Pershagen.
Hittade julklappar.....
men bara till mej själv :-P
Bland annat ett sånt här fint hjärta som pryder min hall nu.



Det är ganska stort. Skulle tro att måtten är 30x25 cm.
Inhandlade lite annat smått och gott också så ikväll blir det hem och förbereda första advent.
I helgen blir det pysselhelg i Korsbo hos Eva och det ska bli sååååå kul att träffa tjejerna igen.
Ha en toppenhelg!

17 nov. 2010

Kronblom har humor :-)

Kronblom har jouren denna veckan vilket innebär att han är ledig dagtid och jobbar (ibland) en stund på natten. Måndag och tisdag, så hävdar han med bestämdhet, har gått åt till att sorterar våra pärmar och kasta gamla papper.....typ 16 timmar effektiv tid....joråsatte......
Idag när jag kom hem så satt han, stolt som en tupp, och log vid datorn.
- Titta bakom köksdörren, säger han
Jorå....vi har ett förråd för pappersinsamling som har sett ut som Beirut sen vi flyttade in men nu hade han målat och satt upp hyllor.
Notera lappen som han satt på en av hyllorna.....



Han är allt lite rolig ändå den där Kronblom ;-P
Hur kan han tro att jag ska använda alla de där hyllorna till papper?? Näru...i morrn är det jag som åker till Scorett och kollar lite,..... he he he...

10 nov. 2010

Nu ere jul igen....

Kanske inte riktigt ännu men snart så :-)
Här har det hänt grejjer. Jag har varit iväg på en ÅlandsX och ett helt kort har jag gjort efter det (hehehe...då kanske ni förstår att det var en kul resa ;-P)
Såg ett jättevackert kort i Vilda Stamps blogg och tänkte att det där liftar jag rakt av!
Textstämpeln är Inkidos och det mönstrade pappret är Graphic 45.
Julgranen stämplade jag på vanlig cs och sen skar jag till 2x2 cm bitar av det hela.
På med lite pearlmaker som julgranskulor och sen fick det vara klart.


Rosor från Creativica där jag även köpte julgranscharmen.




Hur går det för dej?
Har du gjort några julkort ännu?

31 okt. 2010

Ännu mera punchinella

Lade lite punchinella på vitt papper. Tog lite lila akrylfärg och duttade med svamp över. Tog bort punchinellan och satte sedan fast den vid sidan om. På med lite rosor och en riktigt häftig stämpel som är från Vilda Stamps.


Toppade blommorna med lite stickles så det glittrar vackert :-)



Och där såg ni resultatet :-)

Ha en skön söndag!

26 okt. 2010

Jag säger bara....

Herrej*lar vilket härligt Strömstad jag är i!!

Här är utsikten från mitt hotellrum :-)
Men även här går solen ner.....

Är i Strömstad för att hålla kurs. I morgon styr jag min "white lady pearl" hemåt mot Stockholm igen.
Ha en bra kväll :-)

23 okt. 2010

Jajamen!

Doftar mycket gott.

Basattnivet! ;-P

19 okt. 2010

Punchinella

Det var jättelänge sen jag använde punchinella på kort. Hoppade på en utmaning på ett forum och gjorde ett :-)


Visst är det vackert papper? Jag säger bara Maja Design.....*ler*. Just detta papper hittade jag nere i Uddevalla på Creativica. Textstämpeln inköpt på Vilda Stamps
Rosor från Inkido
Ha en bra kväll!

17 okt. 2010

Istället för en blomma...

Stämpeln med texten kommer från Vilda Stamps.
Stämpeln med flickan som håller i fjärilen har jag ingen aning om. Skriv gärna vilket märke det är så jag vet :-)

Idag är det en fantastisk höstdag ute. Jag vet inte med er men jag ska iallafall gå ut och njuta av solen :-)

16 okt. 2010

Har ju glömt att visa.....

....mina nya naglar!! *skutt*

För oss som älskar stämplar så kan jag berätta att blomman är gjord med en "stämpelmaskin". Kolla!!! *skutt*


Nu ska jag ta mej en liten promenix innan melodikrysset startar.
Önskar er en lugn och fridfull lördag.
Free background from VintageMadeForYou