9 juli 2011

Jojo... här är den!




En stycke Pontiac Trans Am -78 :)
Står fint i garaget och vilar efter en dag på Power meet.
Det trodde ni aldrig va? Att jag har en sån :-)
Nu blir det lite grillat och en smaskig hemgjord potatissallad.
Ha en skön lördagskväll.

Istället för en blomma

Gjorde ett kort ...
Papper My Minds Eye.
Fotostämpeln Stampsmith.
Textstämpeln Vildastamps.
Resultatet:

8 juli 2011

Ole dole doff....

Svårt val det här :-S

En helt underbar sommarkväll och jag njuter för fullt :)

7 juli 2011

Jösses!

Här sitter jag och har helt glömt bort sommar med Ernst...
Kommer jag hamna i helvetet nu?
Eller kommer det bara att regna resten av semestern?

6 juli 2011

Goosebump

Doftar ljuvligt..


Doftar ganska precis som bilden visar faktiskt. Kanske en aning mer kokos....

4 juli 2011

Virkad poncho i rosa toner

Poncho nr 3 klar!


Även denna har jag virkat i Drops Cotton Viscose. Jag har använt mej av 4 olika färger i den. Vill bara ge er ett litet tips att juli månad har drops-återförsäljare 30% rabatt på garner =) Lull har redan handlat mer garn =).



När jag ändå var i farten så virkade jag ett par mobilväskor också.
Den här tänkte jag att jag skulle ha till ponchon. Den andra är i en blå ton och den ska min lillasyster få, för hon fick nämligen den första ponchon jag virkade.



Håller på att virka en fjäril som jag nog ska sätta på mobilväskan när den är klar. Har inte bestämt mej ännu.

Nu ska jag göra mej i ordning för Ålandskryssningen!
Ha en jättebra måndag!

3 juli 2011

Fyndat på Hemtex :)


Hittade en sån urgullig liten vas på Hemtex.
Ett riktigt fynd för 29:-!
Naturligtvis vart den ännu gulligare med små rosor i :)


Och ja....ponchon är klar!! Wiiiiiiii. Laddar upp bild i morgon.
Nu tror jag att jag ska ta mej en powerwalk.
Ha en bra kväll

Efter en helg på Lida

Lida country festival kan summeras med två ord:
Måste upplevas!
Festivalen har pågått i 19 år och det är artister (svenska och utländska)som spelar från det dom öppnar till det dom stänger. Att bara sätta sej på en filt i slänten med något gott att dricka, njuta av solen, se vattnet och lyssna på dessa countryartister är jättetrevligt. Att man sen träffar en massa gamla och nya vänner gör ju inte heller så ont ;)
Efter två kvällar där så är jag inte jättekaxig idag kan jag säga.
Det blir en dag i hammocken och virka klart på ponchon.



Hittade en bortglömd stämpel så jag var tvungen att göra ett kort av spillpappren jag hade kvar från det förra kortet jag gjorde.

Nu dax för hammocken och min virkning. Kanske att jag kan uppdatera bloggen ytterligare en gång under dagen med min fiiiiina rosa poncho ;)
Ha en toppendag allihopa och var rädda om Er!
Free background from VintageMadeForYou