21 jan. 2010

Kortinspiration utmaning 12

Oj nu är det redan utmaning nr 12 på Kortinspiration!
Time flies skulle man kunna säga!
Utmaningen gick ut på att göra ett kort i färgerna svart, vitt, rött och silver. Om man ville så kunde man också följa denna skiss:


Som Ni ser på mitt kort så valde jag att inte följa skissen :)
Jag har stämplat Tim Holtz swirls på svart cardstock med silverfärg. Sen tog jag ett vanligt vitt ritblockspapper och stämplade ytterligare en Tim Holtz stämpel på det. "Knögglade" sedan ihop pappret och vecklade ut det igen. Tog en svamp och duttade i distressdynorna Worn Lipstick, Firebrick Red och Aged Mahogany. Gned sedan svampen mot pappret så att färgen framhävde "det slitna" i pappret.
Stämplade Du är bäst (Inkido) i svart och drog sedan lite med svampen även över det. Sen lade jag lite krackeleringslack runt texten som en ram. Samma procedur med stämpel och distresser gjorde jag på pappret med Grattis-stämpeln.
Tog en av Tim Holtz grungeboards och färgade in med svart färg. Sedan hällde jag över embossingpulver i olika färger och värmde det. Lite bling och en silvertråd fick bli det sista.



Som vanligt så hoppas jag att jag lyckats inspirera någon. Om jag lyckats.....låt mej veta!!! :)
Nu är det dax för skönhetssömnen....i morrn måste man ju vara pigg för det är ju för sjutton fredag!

2 kommentarer:

Miapuh sa...

wow VRÅLFINT så himla läckert :D hihi hade du de stämplarna hihi funderar med på att skaffa den där du är bäst.

Asläckert *applåder*

Sollan sa...

MYCKET snyggt, Och läckert. Och snyggt. Och tufft. Och snyggt. Och sa jag att det var snyggt?? Det är det. Aa, snyggt alltså. :D

Free background from VintageMadeForYou