6 jan. 2010

Bokmärke

För en tid sedan så vann jag en stämpel från Scraphörnan :)
Jag gjorde faktiskt bokmärket dagen efter jag fått stämpeln på posten men har inte "orkat" att sätta på banden i hörnet förrän igår....*hihi*
Färdiga resultatet ser du här:

Först stämplade jag blommotivet från Inkido med watermarkdynan och embsossade med clear.

Bakgrunden gjorde jag av distresser utblandat med vatten. Jag sprayade på ett bakplåtspapper och "gnussade" sedan in färgen. Gjorde på detta viset i flera olika lager med olika färger på distresserna. Både grönt, gult och turkost.

Jag stämplade swirlen,från Heindesign, i turkost lite här och där runt kanten. Textstämpeln stämplade jag i distress teadye.

Sist av allt stämplade jag textstämpeln från Scraphörnan och embossade den i vitt.
Som en extra touch sprayade jag en dust med moonlight shadows instant copper över hela för att få det att se gammalt ut.
Detta bokmärket ska få "flytta" till en kompis idag. Hon läser mååånga böcker hon.
Ha en underbar dag!

9 kommentarer:

Annie sa...

Vilket underbart bokmärke, Sussi!! Kram!

Eva sa...

Jättesnyggt! Och en bra beskrivning hur du gjort detta mästerverk.

sussilull sa...

Tack ! :)

Elwa sa...

Jättesnyggt! Härlig inspiration...

Evanlo sa...

Jäääättefuuult bokmärke, ja-a!
Och det har inget att göra med att återigen hittar en nyinköpt stämpel på dina alster, inte ett dugg, nä-rå ...
;-)

bloggmamman sa...

Evanlo: mäh.....jag har ingen nyinköpt stämpel på detta bokmärke! Jag vann den faktiskt! *fnys*....;)

Evanlo sa...

Ja, men jag har en ny hemma, kom i förra veckan, vah!
Och när jag precis hade beställt en "Nejlika, Kanel, Ingefära" från October Stamps, vad tror du jag ser i din blogg? Vah? Vah?

Suss sa...

Märket ligger just nu i säkert förvar i Dan Browns bok. Såååå himla fint! Tusen tack!!! /Suss

lenislenis sa...

Det hrä gillade jag mkt! Skitsnyggt rent ut sagt ;-)hapersol

Free background from VintageMadeForYou