22 juli 2009

Efter att ha spenderat en vecka i ca 40 graders värme varje dag så kan jag, utan att ljuga, säga att det är skönt att vara hemma :-)
Tunisien hade en underbar värme men Sousse är inget jag rekommenderar till en barnfamilj. I oktober åker vi till Hammamet i Tunisien och vi fick höra av en välberest tyska att det var mycket trevligare där. *hoppas*
Det har hänt saker när jag var borta :-)
Detta:

Den 1:a och 15:e varje månad hittar du nya utmaningar hos Kortinspiration, tillsammans med inspirerande kort från design teamet. Utmaningarna pågår till dagen innan nästa utmaning. Dvs deadline är den 14:e respektive den sista varje månad.

Alla kan vara med!!! Mr Linky ligger där för att du ska kunna visa upp ditt kort och vad du vart inspirerad av. Utmaningen som ligger nu är att använda något som ännu inte är använt....hmmm...hur lät det där?? *s* Alltså något du köpt och bara blivit liggandes ska du skapa med nu.
Själv tycker jag att jag är rätt duktig på att använda mina saker som jag köper men mitt kort vart så här:

Hänglar och stänglars Pigge och Piga har jag använt förut men det jag inte använt var dessa tygblommor som jag beställde från Inkywings för länge sen...
Pearlmaker har jag heller aldrig använt men gjorde det på detta kortet.
Likaså det rutiga bandet från Panduro.
På prickarna på pigge och piga lade jag stickles i färgen metalgun som jag heller aldrig använt förrän nu. Jag köpte alltså ingenting nytt för detta kort utan allting hade jag hemma.



Nu hoppas jag att jag har lyckats inspirera dej att göra ett kort med något du aldrig använt och sedan ladda upp det på Kortinspiration!!
Häng med och lek vetja!!


Någonting jag verkligen saknat när jag var i Tunisien var min egen säng. Och tänk....den står där inne nu...i mitt sovrum...och bara väntar på mej ;-)
Gonatt med Er allihopa och sweet dreams.

1 kommentar:

Katarina sa...

Grattis, vad kul. Det var ett jättefint kort du gjort. Ha en fortsatt bra sommar. Många kramar Katarina

Free background from VintageMadeForYou