Idag har jag varit i söderfors. Ett väldigt mysigt litet samhälle strax utanför Tierp. Vi käkade på herrgården. Isterband och stuvad potatis. Kan säga att det var inte så gott. Stuvningen smakade bara mjöl och isterbandet hade legat alldeles för länge i ugnen. Men tusan vilken härlig miljö :-)
ATTENTION:
This e-mail may contain confidential information that is intended solely for the addressee. If you are not the intended recipient, you should delete this message and are hereby notified that any disclosure, copying, or distribution of this message, or the taking of any action based on it, is strictly prohibited.
31 jan. 2013
30 jan. 2013
Spegel spegel på väggen där.....
Säg vem som vackrast i landet är....
Vilda har en förkärlek att spegla sig. Hon hoppar ofta upp dit och speglar sig.
Min lilla vild(a) o vacker
29 jan. 2013
Gps
Ska det vara så svårt att hitta en bra gps?
Jag ska skriva adress och den ska visa vägen.
As simple as that.
Men det finns huuuuuuur många som helst.
Varför?
Jag ska skriva adress och den ska visa vägen.
As simple as that.
Men det finns huuuuuuur många som helst.
Varför?
27 jan. 2013
Gubbjävlar
Vet ni vad jag menar när jag säger det ordet?
En gubbe mellan 70-80 (kan vara äldre) som satt det som rutin att gå i butiker och "handla" på sitt sätt. De är tjuriga, skitiga och tar aldrig kundkorgar så de kan säga att oj de glömde jag ta upp om de blir ombedda att visa väskan när de går ut. Men de är inte dumma för de låtsas ha så mycket att bära att kassörskan inte skulle ha hjärta att säga till....
Tro mej jag kan typen efter 24 år i butik.
Ikväll träffade jag på en sån i butiken jag handlade i.
För det första så suckade han och ifrågasatte kassa-antalet. Ni vet dom har ju bråttom också till råga på allt. Jag stod på tur i den kassan jag köade i men så öppnade de kassan mitt emot och jag var snabb dit och "råkade" ju naturligtvis köra på gubbjäveln för han skulle ju bara först. Han tappar ner några av sina varor i min vagn och jag viker inte en tum med den utan ler och säger högt o tydligt nä men oj! Hur gick det? Och så ler jag sådär stort och hånfullt som man kan......
Vi råkade visst komma samtidigt trots att du inte stod i kön säger jag.
Gubbjäveln skiter fullständigt i mej utan är fortfarande helt fokuserad på att lägga upp sina varor först på bandet för dessa gubbjävlar kan heller inte låta en kvinna vinna.
Vet ni vad jag menar då!?
Fy fan....,sen stod han helt kallt utanför kassorna och till och med plockar ur varor som han haft under jackan och lägger ner i sin påse ( som han naturligtvis inte tänkt betala för heller men kassörskan var iskall, avbröt köpet och slog in kassen varvid hon såklart inte var vatten värd i hans mun.)
Om såna dör så är det ingen förlust för dom kan inte ha en enda vän och har de barn så är det för att de lyckats göra en prostituerad på tjocken.
Och jag? Ja jag må vara en tjurkärring i detta läget men skit ska skit ha!
Jag hoppas han fick lite ont iallafall :-P
Kram
En gubbe mellan 70-80 (kan vara äldre) som satt det som rutin att gå i butiker och "handla" på sitt sätt. De är tjuriga, skitiga och tar aldrig kundkorgar så de kan säga att oj de glömde jag ta upp om de blir ombedda att visa väskan när de går ut. Men de är inte dumma för de låtsas ha så mycket att bära att kassörskan inte skulle ha hjärta att säga till....
Tro mej jag kan typen efter 24 år i butik.
Ikväll träffade jag på en sån i butiken jag handlade i.
För det första så suckade han och ifrågasatte kassa-antalet. Ni vet dom har ju bråttom också till råga på allt. Jag stod på tur i den kassan jag köade i men så öppnade de kassan mitt emot och jag var snabb dit och "råkade" ju naturligtvis köra på gubbjäveln för han skulle ju bara först. Han tappar ner några av sina varor i min vagn och jag viker inte en tum med den utan ler och säger högt o tydligt nä men oj! Hur gick det? Och så ler jag sådär stort och hånfullt som man kan......
Vi råkade visst komma samtidigt trots att du inte stod i kön säger jag.
Gubbjäveln skiter fullständigt i mej utan är fortfarande helt fokuserad på att lägga upp sina varor först på bandet för dessa gubbjävlar kan heller inte låta en kvinna vinna.
Vet ni vad jag menar då!?
Fy fan....,sen stod han helt kallt utanför kassorna och till och med plockar ur varor som han haft under jackan och lägger ner i sin påse ( som han naturligtvis inte tänkt betala för heller men kassörskan var iskall, avbröt köpet och slog in kassen varvid hon såklart inte var vatten värd i hans mun.)
Om såna dör så är det ingen förlust för dom kan inte ha en enda vän och har de barn så är det för att de lyckats göra en prostituerad på tjocken.
Och jag? Ja jag må vara en tjurkärring i detta läget men skit ska skit ha!
Jag hoppas han fick lite ont iallafall :-P
Kram
25 jan. 2013
23 jan. 2013
Från a till ö
Det är helt fantastiskt hur en butik byggs upp.
Jag är så glad att jag får vara med om detta.
Yttre skal, inre layout, varuplaceringar, vart vågarna ska stå, vilka kassadiskar som ska vara. Vart salladsbaren ska stå.
Det bästa av allt...,,
Jag ska få vara med och coacha i bemanningsfrågorna :-)
Tusan så lyckligt lottad jag är.
I morgon ska Fagersta få besök av mig igen. Och på fredag med .
Tänk va glada dom ska bli. :-P
Jag är så glad att jag får vara med om detta.
Yttre skal, inre layout, varuplaceringar, vart vågarna ska stå, vilka kassadiskar som ska vara. Vart salladsbaren ska stå.
Det bästa av allt...,,
Jag ska få vara med och coacha i bemanningsfrågorna :-)
Tusan så lyckligt lottad jag är.
I morgon ska Fagersta få besök av mig igen. Och på fredag med .
Tänk va glada dom ska bli. :-P
19 jan. 2013
Rock by Sweden Åsitas
Var bara tvungen att köpa örhängena.
Nästa inköp blir headsetet....
Ska bara tänka ut om jag ska ha svart eller vitt.
Det lutar åt det vita.....
Nästa inköp blir headsetet....
Ska bara tänka ut om jag ska ha svart eller vitt.
Det lutar åt det vita.....
18 jan. 2013
Ny bil
Jävlar va den går! Och quattro dessutom!
Vart ska den ta vägen med mej tro...... ;-)
Vit m tonade rutor......love it!
Vart ska den ta vägen med mej tro...... ;-)
Vit m tonade rutor......love it!
15 jan. 2013
14 jan. 2013
En dag i Fagersta
Mycket spännande dag i butik i Fagersta.
I morgon går färden för jobb i Västerås.
Sedan återstår 3 dagar i Solna denna vecka.
En dag går till att lära mig ett nytt personalplaneringssystem.
Det ska bli spännande att se om man kan " vara jävig" i sitt tyckande angående detta.
Jag ska iallafall ge det en chans.
Det lilla jag har sett så verkar det iallafall väldigt lättjobbat.
Tur :-)
Någon gång i veckan ska jag också försöka klämma in mej för att göra nya naglar.
Puh......undrar när?
Eller ska jag helt enkelt sluta göra naglar......hmmmm.
Tar mej en funderare på det över natten tror jag.
Natti
I morgon går färden för jobb i Västerås.
Sedan återstår 3 dagar i Solna denna vecka.
En dag går till att lära mig ett nytt personalplaneringssystem.
Det ska bli spännande att se om man kan " vara jävig" i sitt tyckande angående detta.
Jag ska iallafall ge det en chans.
Det lilla jag har sett så verkar det iallafall väldigt lättjobbat.
Tur :-)
Någon gång i veckan ska jag också försöka klämma in mej för att göra nya naglar.
Puh......undrar när?
Eller ska jag helt enkelt sluta göra naglar......hmmmm.
Tar mej en funderare på det över natten tror jag.
Natti
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)





