27 jan. 2013

Gubbjävlar

Vet ni vad jag menar när jag säger det ordet?
En gubbe mellan 70-80 (kan vara äldre) som satt det som rutin att gå i butiker och "handla" på sitt sätt. De är tjuriga, skitiga och tar aldrig kundkorgar så de kan säga att oj de glömde jag ta upp om de blir ombedda att visa väskan när de går ut. Men de är inte dumma för de låtsas ha så mycket att bära att kassörskan inte skulle ha hjärta att säga till....
Tro mej jag kan typen efter 24 år i butik.
Ikväll träffade jag på en sån i butiken jag handlade i.
För det första så suckade han och ifrågasatte kassa-antalet. Ni vet dom har ju bråttom också till råga på allt. Jag stod på tur i den kassan jag köade i men så öppnade de kassan mitt emot och jag var snabb dit och "råkade" ju naturligtvis köra på gubbjäveln för han skulle ju bara först. Han tappar ner några av sina varor i min vagn och jag viker inte en tum med den utan ler och säger högt o tydligt nä men oj! Hur gick det? Och så ler jag sådär stort och hånfullt som man kan......
Vi råkade visst komma samtidigt trots att du inte stod i kön säger jag.
Gubbjäveln skiter fullständigt i mej utan är fortfarande helt fokuserad på att lägga upp sina varor först på bandet för dessa gubbjävlar kan heller inte låta en kvinna vinna.

Vet ni vad jag menar då!?

Fy fan....,sen stod han helt kallt utanför kassorna och till och med plockar ur varor som han haft under jackan och lägger ner i sin påse ( som han naturligtvis inte tänkt betala för heller men kassörskan var iskall, avbröt köpet och slog in kassen varvid hon såklart inte var vatten värd i hans mun.)

Om såna dör så är det ingen förlust för dom kan inte ha en enda vän och har de barn så är det för att de lyckats göra en prostituerad på tjocken.

Och jag? Ja jag må vara en tjurkärring i detta läget men skit ska skit ha!
Jag hoppas han fick lite ont iallafall :-P

Kram


Inga kommentarer:

Free background from VintageMadeForYou