Tusan så bra jag har det!
30 juni 2012
28 juni 2012
Håll tummarna...
Det KAN ha varit en tarantellaspindel jag smashat.....
Då lär det regna i Jönköping i morrn...
Grattis Jönköping
Då lär det regna i Jönköping i morrn...
Grattis Jönköping
Baksidan....
Göteborg har visat upp sej från sin bästa sida denna vecka när jag varit här och jobbat.
Nu hoppas vi att jag får med mej det vackra vädret hem i morgon.
Det här är utsikten från vårt Göteborgskontor.
Inte helt fel........
Ha en bra dag mina vänner :-)
Nu hoppas vi att jag får med mej det vackra vädret hem i morgon.
Det här är utsikten från vårt Göteborgskontor.
Inte helt fel........
Ha en bra dag mina vänner :-)
27 juni 2012
Rea - mitt liv
Alltså jag har en god vän som har en blogg som heter Resa - mitt liv. Hon tycker mycket om att resa nämligen.,
Jag funderar STARKT på att döpa om,min blogg till Rea - mitt liv :-)
Är inte det en JÄTTEBRA idé så säg..........
;-P
Jag funderar STARKT på att döpa om,min blogg till Rea - mitt liv :-)
Är inte det en JÄTTEBRA idé så säg..........
;-P
25 juni 2012
By the way.
Här i Göteborg har det börjat spricka upp nu :-)
måste ju bero på lottas allsång som har premiär idag :-P
Vad annars liksom?
Semestrar? Nja
måste ju bero på lottas allsång som har premiär idag :-P
Vad annars liksom?
Semestrar? Nja
Regnet from hell
Okej!!
VEM dödade tarantellaspindeln?
Fi helvitte va det regnade idag.
Jag var tvungen att stanna vid brahehus och vila. Man såg ingenting.
Det är förresten ruinen brahehus ni ser på fotot längst ner.
Kan inte varit kul att varit guide idag liksom ....
VEM dödade tarantellaspindeln?
Fi helvitte va det regnade idag.
Jag var tvungen att stanna vid brahehus och vila. Man såg ingenting.
Det är förresten ruinen brahehus ni ser på fotot längst ner.
Kan inte varit kul att varit guide idag liksom ....
24 juni 2012
En "hinna-mycket-söndag"....
Klev upp
Käkade frulle: 2 hårda smörgåsar med ost och en kopp kaffe med en skvätt röd mjölk i.
Checkade av fejjan och sen satte jag fart!
Smetade färg i håret:


Lyckades också smeta färg på lite andra ställen såsom på hyllan på badrumsskåpet. Den där vita som jaghar hade.
Även ekbänken vid diskhon i köket fick sej också lite färgstänk när jag skulle skölja ur flaskan där..... :-/
Med färgen i håret var det dax för lite fotvård.
Först skulle den gamla färgen bort från tånaglarna:

Sen lite filande (observera att fotfilen matchar perfekt med badrumsmattan :-P) :

Och efter det skulle det väljas en ny färg till tånaglarna:

Inte det lättaste så jag tog mej en kopp kaffe i mitt lilla hemmaspa:

Under tiden jag funderade över färg rengjorde jag ansiktet och lade en ansiktsmask:

Håret vart rött och tånaglarna vart röda:

Efter allt detta var jag värd något gott så jag väckte helt enkelt familjen och styrde bilen mot:

...just precis! Kakslottet i Taxinge :-)
Mums fillibabba
För övrigt så har de ett gammalt lusthus där med fina fönster:

Åt en halv bulle och tog en kopp kaffe sen tvingade jag med mej familjen till:

...just precis :-) Gripsholms slott.
Vi tog en promenad i parken och i staden och som pricken över i så toppade vi det med en våffla med sylt och grädde.
Och ungefär i det ögonblicket när man ska till att njuta av första tuggan så öppnade sej himlen.
Det var bara att moffa i sej våfflan och springa till bilen.
Hemma sprack det upp och "altanien" stod till förfogande i 2 timmars solsken innan jag gick in och lagade mat.
Tänk.......ibland hinner man så otroligt mycket på en dag medans man andra dagar inte hinner någonting :-/
I morgon ska jag till Göteborg och jobba hela veckan så det är lika bra att knyta sej nu så man är pigg när man ska köra.
Kram
Käkade frulle: 2 hårda smörgåsar med ost och en kopp kaffe med en skvätt röd mjölk i.
Checkade av fejjan och sen satte jag fart!
Smetade färg i håret:


Lyckades också smeta färg på lite andra ställen såsom på hyllan på badrumsskåpet. Den där vita som jag
Även ekbänken vid diskhon i köket fick sej också lite färgstänk när jag skulle skölja ur flaskan där..... :-/
Med färgen i håret var det dax för lite fotvård.
Först skulle den gamla färgen bort från tånaglarna:

Sen lite filande (observera att fotfilen matchar perfekt med badrumsmattan :-P) :

Och efter det skulle det väljas en ny färg till tånaglarna:

Inte det lättaste så jag tog mej en kopp kaffe i mitt lilla hemmaspa:

Under tiden jag funderade över färg rengjorde jag ansiktet och lade en ansiktsmask:

Håret vart rött och tånaglarna vart röda:

Efter allt detta var jag värd något gott så jag väckte helt enkelt familjen och styrde bilen mot:

...just precis! Kakslottet i Taxinge :-)
Mums fillibabba
För övrigt så har de ett gammalt lusthus där med fina fönster:

Åt en halv bulle och tog en kopp kaffe sen tvingade jag med mej familjen till:

...just precis :-) Gripsholms slott.
Vi tog en promenad i parken och i staden och som pricken över i så toppade vi det med en våffla med sylt och grädde.
Och ungefär i det ögonblicket när man ska till att njuta av första tuggan så öppnade sej himlen.
Det var bara att moffa i sej våfflan och springa till bilen.
Hemma sprack det upp och "altanien" stod till förfogande i 2 timmars solsken innan jag gick in och lagade mat.
Tänk.......ibland hinner man så otroligt mycket på en dag medans man andra dagar inte hinner någonting :-/
I morgon ska jag till Göteborg och jobba hela veckan så det är lika bra att knyta sej nu så man är pigg när man ska köra.
Kram
1800-tal....
23 juni 2012
Hammarbyserien
Ser med glädje fram emot att läsa resten av böckerna.
Denna var bra, men otäck.
Sällan som en bok är bra och spännande rakt igenom.
Det är en huvudhandling men hon har lyckats väva in ytterligare en vid sidan om som inte alls har med huvudhandlingen att göra.
Skickligt :-)
Men....med min vanliga tur så var bok nr 2 slut på maxi och ingen bokhandel har ju öppet på midsommardagen.
Fick köpa en annan "så länge" :-)
Harem. Känns som en bra bok det med fast det inte är en svensk deckare :-)
Denna var bra, men otäck.
Sällan som en bok är bra och spännande rakt igenom.
Det är en huvudhandling men hon har lyckats väva in ytterligare en vid sidan om som inte alls har med huvudhandlingen att göra.
Skickligt :-)
Men....med min vanliga tur så var bok nr 2 slut på maxi och ingen bokhandel har ju öppet på midsommardagen.
Fick köpa en annan "så länge" :-)
Harem. Känns som en bra bok det med fast det inte är en svensk deckare :-)
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)









