24 juni 2012

En "hinna-mycket-söndag"....

Klev upp
Käkade frulle: 2 hårda smörgåsar med ost och en kopp kaffe med en skvätt röd mjölk i.
Checkade av fejjan och sen satte jag fart!

Smetade färg i håret:




Lyckades också smeta färg på lite andra ställen såsom på hyllan på badrumsskåpet. Den där vita som jag har hade.
Även ekbänken vid diskhon i köket fick sej också lite färgstänk när jag skulle skölja ur flaskan där..... :-/

Med färgen i håret var det dax för lite fotvård.
Först skulle den gamla färgen bort från tånaglarna:



Sen lite filande (observera att fotfilen matchar perfekt med badrumsmattan :-P) :



Och efter det skulle det väljas en ny färg till tånaglarna:


Inte det lättaste så jag tog mej en kopp kaffe i mitt lilla hemmaspa:



Under tiden jag funderade över färg rengjorde jag ansiktet och lade en ansiktsmask:



Håret vart rött och tånaglarna vart röda:



Efter allt detta var jag värd något gott så jag väckte helt enkelt familjen och styrde bilen mot:



...just precis! Kakslottet i Taxinge :-)
Mums fillibabba

För övrigt så har de ett gammalt lusthus där med fina fönster:


Åt en halv bulle och tog en kopp kaffe sen tvingade jag med mej familjen till:



...just precis :-) Gripsholms slott.
Vi tog en promenad i parken och i staden och som pricken över i så toppade vi det med en våffla med sylt och grädde.
Och ungefär i det ögonblicket när man ska till att njuta av första tuggan så öppnade sej himlen.
Det var bara att moffa i sej våfflan och springa till bilen.

Hemma sprack det upp och "altanien" stod till förfogande i 2 timmars solsken innan jag gick in och lagade mat.

Tänk.......ibland hinner man så otroligt mycket på en dag medans man andra dagar inte hinner någonting :-/

I morgon ska jag till Göteborg och jobba hela veckan så det är lika bra att knyta sej nu så man är pigg när man ska köra.

Kram

Inga kommentarer:

Free background from VintageMadeForYou