2 dec. 2011
1 dec. 2011
40 åring...
Världens vackraste Sussie fyllde 40 år i helgen....
Party hade vi.....
Kul hade vi........
Kortet jag knåpade ihop blev så här:

Bilden som är på förstasidan är den tatuering som hon önskade sej.

Festen gick i tema svart, rött och silver.
Alla inbjudna var klädda i svart förutom Sussie (som kidnappades dit) hade på sig rött. Därför fick också kortet gå i dessa färger.
Eftersom Sussie ockå nyligen har blivit farmor så satte jag dit två små fötter på ena sidan av kortet.

Munnen stämplade jag också dit eftersom hon har en sådan mun intatuerad på halsen. Ett pussmärke från sin dotter :-)

Vi gjorde en sång som vi sjöng när hon anlände till festen. Vi band fast henne vid en stol och sen tog vi av ögonbindeln och sjöng. Melodin var Roger Pontares yxan i krigarens hand.
Festen var jättelyckad :-)
Party hade vi.....
Kul hade vi........
Kortet jag knåpade ihop blev så här:

Bilden som är på förstasidan är den tatuering som hon önskade sej.

Festen gick i tema svart, rött och silver.
Alla inbjudna var klädda i svart förutom Sussie (som kidnappades dit) hade på sig rött. Därför fick också kortet gå i dessa färger.
Eftersom Sussie ockå nyligen har blivit farmor så satte jag dit två små fötter på ena sidan av kortet.

Munnen stämplade jag också dit eftersom hon har en sådan mun intatuerad på halsen. Ett pussmärke från sin dotter :-)

Vi gjorde en sång som vi sjöng när hon anlände till festen. Vi band fast henne vid en stol och sen tog vi av ögonbindeln och sjöng. Melodin var Roger Pontares yxan i krigarens hand.
Festen var jättelyckad :-)
28 nov. 2011
Hassela
Har nu inkvarterat mej i stugan på Hassela Skiresort.
Det är bara jag här på hela anläggningen
eftersom säsongen inte har börjat ännu.
Fick telefonnr till vaktis iallafall så det känns lite tryggare då :)
Tog mej en sväng till "byn"
Den består av en kyrka, en liten coop nära och en bensinstation som
heter "Pump"
Där utanför stod den här skylten:

Får mej osökt att börja tänka på om det är det som kallas after ski :-P
En mysig stuga bor jag i iallafall. Den har 6 bäddar + en bäddsoffa.
Jag tycker det är trångt även om jag är själv så 8 pers i en sån här stuga går
fetbort i min värld.
Lägg till skidkläder på det. Jösses.......

Det är alltså inte en hel sån här stuga utan dom är uppdelade i två lägenheter med 8 bäddar i varje :-/

Efter min uppvärmda burkravioli är det nu dax för lite nescafe!!
Smaskens!!
jag ska aldrig börja åka skidor!
:-)
Det är bara jag här på hela anläggningen
eftersom säsongen inte har börjat ännu.
Fick telefonnr till vaktis iallafall så det känns lite tryggare då :)
Tog mej en sväng till "byn"
Den består av en kyrka, en liten coop nära och en bensinstation som
heter "Pump"
Där utanför stod den här skylten:

Får mej osökt att börja tänka på om det är det som kallas after ski :-P
En mysig stuga bor jag i iallafall. Den har 6 bäddar + en bäddsoffa.
Jag tycker det är trångt även om jag är själv så 8 pers i en sån här stuga går
fetbort i min värld.
Lägg till skidkläder på det. Jösses.......

Det är alltså inte en hel sån här stuga utan dom är uppdelade i två lägenheter med 8 bäddar i varje :-/

Efter min uppvärmda burkravioli är det nu dax för lite nescafe!!
Smaskens!!
jag ska aldrig börja åka skidor!
:-)
25 nov. 2011
24 nov. 2011
Snart 1:a advent
Idag har det äntligen hänt :)
Kontoristen på jobbet har satt upp adventsljusstakarna :)
Det är liksom startskottet för julmusikslyssning på jobbet :)
I morrn går startskottet för det hemma också.
Stakar ska upp, julgardiner ska strykas och adventsljusstaken
ska pyntas och herregud så jag ska lyssna på julmusik.
Kronblom är inte toppnöjd åt julmusiken som spelas i köket vid
pyntning.
För det måste vara högt på :)
Wiiiiiii
Jag längtar
Kontoristen på jobbet har satt upp adventsljusstakarna :)
Det är liksom startskottet för julmusikslyssning på jobbet :)
I morrn går startskottet för det hemma också.
Stakar ska upp, julgardiner ska strykas och adventsljusstaken
ska pyntas och herregud så jag ska lyssna på julmusik.
Kronblom är inte toppnöjd åt julmusiken som spelas i köket vid
pyntning.
För det måste vara högt på :)
Wiiiiiii
Jag längtar
22 nov. 2011
20 nov. 2011
Julklapp
Kronblom kom hem med en julklapp t mej i måndags....
Tortyr...
Det måste vara som att ställa en sjuttis vid en alkis...
Hur ska jag kunna hålla mej från att öppna det ändå till julafton?
Jag ställde det under "granen" idag..
Tortyr...
Det måste vara som att ställa en sjuttis vid en alkis...
Hur ska jag kunna hålla mej från att öppna det ändå till julafton?
Jag ställde det under "granen" idag..
15 nov. 2011
Diskmaskin
Så har det hänt!
Diskmaskinen har pajjat ! ! ! !
Å inte nog med det
Vi får inte den nya förrän den 4:e december
Jag vet ...... lyxproblem
Funderar på att ta in på hotell fram till den 4:e .. . . . .
Diskmaskinen har pajjat ! ! ! !
Å inte nog med det
Vi får inte den nya förrän den 4:e december
Jag vet ...... lyxproblem
Funderar på att ta in på hotell fram till den 4:e .. . . . .
13 nov. 2011
11 nov. 2011
Kortspel..
Nu blir det upp till Carro för parti kort....
Jag är verkligen för gammal för sånt här
men va fasen.....
Jag lever bara en gång!
Trevlig helg!
Jag är verkligen för gammal för sånt här
men va fasen.....
Jag lever bara en gång!
Trevlig helg!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)



